tilbage

Land Rover Forum  

Index
10218: LR 90 benzin og diesel (28-07-2003 15:46:25)
Philip (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.112.130.66)
Hej..

Ved ikke hvilken jeg skal kaste mig ud i ?

90 Benzin eller diesel...

Er der nogle der ka gi plus og minus for der er bedst/sjovest ?

Index
10219: sv: LR 90 benzin og diesel (28-07-2003 16:02:55) (svar på 10218)
Struntze (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.54.64.194)
LR 90" V8, fordi det bare er sjovere.
Ulempe, det koster lidt mere i brændstof.

Hilsen
Struntze
Index
10226: sv: sv: LR 90 benzin og diesel (28-07-2003 21:40:52) (svar på 10219)
Philip (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.79.119.153)
Ok tak for svarene :-)

Findes der ik 90 der ik har V8, dvs 2,25 benzin ?
Index
10227: sv: sv: sv: LR 90 benzin og diesel (28-07-2003 22:07:36) (svar på 10226)
Michael Intile (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.63.131.14)
Det er ikke diskuterbart - en diesel kan køre under vand, det kan en benziner ikke. Jeg kan henvise til en privat hjemmeside www.gurskov.net - kig under Høvelte 2003.05.03 på billede nr. DSCF0098.jpg DET ER EN 300 TDI´ER UDEN SNORKEL (UNDERTEGNEDES) - PRØV DET I EN BENZINER.
Mvh. Michael
Index
10231: sv: sv: sv: sv: LR 90 benzin og diesel (29-07-2003 08:05:45) (svar på 10227)
Struntze (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.54.64.194)
Hej Michael

Det er faktisk slet ikke så stort et problem, for med den hastighed du rammer vandet så kommer der slet ikke noget vand ind til motoren.
Men jeg kan da fortælle dig at jeg har kørt med vand til lige under luftfiltert med min gamle V8'er gennem en sø på ca 50m længde. Da den gamle motor var monteret med Holley caburator, så er luftfilteret af talerken-typen der sidder oven på motoren, altså er tændrør, etc under vand.
Hvis en bezin motor er velholdt og ren, og diverse elektriske componenter er sprøtet med flydende plastik eller silicone, så kan det sagtens lade sig gøre at køre under vand med en benziner.

Men husk hvad der står på fronten af din bil
LAND ROVER der står ikke VAND ROVER

Hilsen
Struntze
Index
10232: sv: sv: sv: sv: sv: LR 90 benzin og diesel (29-07-2003 09:54:50) (svar på 10231)
Thomas Clausen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.197.63.114)
Hej Michael!
Jeg må give Struntze ret: En benziner kan sagtens køre i vand. Og for at at blive i billedebeviser, så kig ind på min hjemmeside og se billeder, der er masser af eksempler på benzinbiler i vand. Og hvis du gerne vil se en druknet 300 Tdi'er, så kig ud i region Østsjællands hytte, der er et synligt bevis i størrelse 50x75 cm på at en 300 Tdi'er ikke kan køre i vand uden snorkel.
Det tog tre timer at tømme motor, turbo, intercooler, luftfilter etc for vand... Så hvis du er så glad for vand: Så sæt en snorkel på, - bare for din egen skyld... :-)

Mvh
Thomas
RR V8 med snorkel, der ikke er til pynt.
Index
10237: sv: sv: sv: sv: sv: sv: LR 90 benzin og diesel (29-07-2003 22:04:04) (svar på 10232)
Michael Intile (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.63.131.14)
Ja ja det er godt med jer - en uge efter at jeg havde købt min LR så jeg Strunze (og hørte) - jeg var vildt imponeret og tænkte so ein dinger muss ich auch habe (jeg ved ikke om det er stavet rigtigt), Men efter at jeg nu et års tid har haft min 300 Tdi og virkelig brugt den har jeg fundet ud af at det bare er en arbejdshest der vil fremad - den kører HELE tiden. Jeg har brugt den meget i Sverige som traktor hvor den kører hele dagen (hele tiden) og der er aldrig noget i vejen, den er bare så driftsikker - sååå stadigvæk .......... Diesel diesel diesel. Mvh. Michael
Index
10241: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: LR 90 benzin og diesel (30-07-2003 08:05:33) (svar på 10237)
Struntze (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.54.64.205)
Hej Michael

Jeg kan sagtens følge din tankegang, men det oprindelig spørgsmål lød på fordele og ulemper, til terrænkørsel er V8 lidt sjovere, jeg kører også TD5 til daglig, jeg har desværre heller ikke rås til at fodre en V8 til 170 km kørsel hver dag.
Så hver bil til sin ting :-)
Hilsen
Struntze
Index
10242: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: LR 90 benzin og diesel (30-07-2003 12:51:33) (svar på 10241)
Philip (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 212.112.130.66)
Dejligt at høre jeres LR holdninger og meninger...

Men hva så hvis det er en 90 2,5 bensin uden V8...

Er jeres holdninger ang. fordele og ulemper de sammen ? :-)


Philip
Index
10245: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: LR 90 benzin og diesel (30-07-2003 14:30:49) (svar på 10242)
Eddie Mose Jensen #3693, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.7.30.16)
Hej Philip

Mig bekendt kan du kun få 90" med forskellige typer af diesel (2,5 N/A, 2,5 TD, 200 TDi, 300 TDi og TD5) og en type benzin 3,5L V8.
Hvis der er lagt en 2,5 benzin i - mener jeg at det er nogen der selv har bikset med dette. Som en anden skriver bruger den nok lige så meget benzin som en V8'er. Og så er V8'eren altså noget sjovere.

Mvh
Eddie
Index
10246: 2.5 l benzin (30-07-2003 14:37:52) (svar på 10245)
Jørgen Seligmann #4178, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.255.255.102)
2.5 liter benzin er så oprindelig som den kan være. Det er (så vidt jeg ved) en evolution af den oprindelige motor der sad helt tilbage fra serie 1. En dejlig overskuelig motor som slet ikke er så dårlig - men den kør vist ikke meget længere på en liter benzin ift. V8.
vh/Jørgen
Index
10252: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: LR 90 benzin og diesel (30-07-2003 16:20:20) (svar på 10242)
Anders Kofod Mogensen #5653, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 80.210.2.2)
Hej Philip

2,5 Benzin er en opboret udgave af den gamle 2,25 benziner som ligger i vores elskede Serie biler. om den gå¨r helt tilbage til serie 1 kan jeg ikke svarer på men det er en solig arbejdshest, skulle kunne pilles en del ved før den står af, pga. neddrosling til u-lands benzinens ringer kvalitet. jeg kører selv 90" 2,5 N/A diesel og serie 3 2,25 benzin. I terrænet er det altså seriebilen der er sjovest for mig. Men forskellen mellem 2,25 og 2,5 benzin er lidt mere effekt og et større forbrug. men 2,5 N/A diesel vs. 2,25 benzin så er 2,25 benziner mere frisk at køre i og det koster jo lidt på kontonen for den sluger godt 7-8 km/l mens dieselen "nøjes" med godt 10 km/l. jeg kunne ikke vælge så nu har jeg begge 2.

Anders #5653 MJY 88B og 90D
Index
10230: sv: sv: sv: LR 90 benzin og diesel (29-07-2003 08:00:27) (svar på 10226)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjy (medlem) (ip-adr: 80.161.32.194)
Index
10222: sv: LR 90 benzin og diesel (28-07-2003 17:08:39) (svar på 10218)
Kim Rünitz #6378, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.162.107.172)
Hej

Jeg kører selv D90" Tdi, altså diesel og ville ikke bytte.

Fordele ved diesel:
Den kører dobbelt så langt på literen, diesel koster 2 kr. mindre pr. liter
Temperamentsmæssigt er LR 90 mest bygget til en diesel: Det er en arbejdshest, ikke en "amerikanerbil"

Ulemper:
Støjer måske mere, ingen V8 lyd.

Prøv at kigge på www.eastcoastrover.com
Jeg mener de et eller andet sted på sitet gennemgår fordelen ved en diesel kontra en V8 benzin
Index
10223: sv: LR 90 benzin og diesel (28-07-2003 17:18:15) (svar på 10218)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjy (medlem) (ip-adr: 80.161.32.194)
det sjove holder op ved pengepungen... men en veltrimmet tdi eller td5 er bestemt ikke at foragte i terrænet. Jeg kan sagtens undvære v8-lyden og køre længere på literen til lavere pris. Diesel er også mere driftsikker i vådt terræn. Kan du ikke få ondt i pengepungen, så tag en v8 !
Index
10233: sv: LR 90 benzin og diesel (29-07-2003 10:29:23) (svar på 10218)
jesper (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 152.73.34.216)
Jeg kører altid i TDI'eren, den er sjovest :-)

mvh Jesper
http://www.d-90.com/bio/jesper_overgaard/index.html
Index
10236: sv: LR 90 benzin og diesel (29-07-2003 20:54:00) (svar på 10218)
Poul Helmer Larsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.63.98.110)
Alt afhænger af, hvordan du regner dine udgifter, og hvad du har til rådighed; hvad du skal bruge din Land Rover til, og endelig: din passion.
Jeg har kværnet en Land Rover Defender 90" td5 igennem 111.000 km på 2 år (hvoraf de fleste på motorvej), men også i terrænet, inclusive Vejle Fjord og Skagens Rev, og har haft nogle reparationer undervejs..., - Kun ikke på min td5 motor.
God fornøjelse med dit valg
Index
10238: sv: LR 90 benzin og diesel (29-07-2003 23:17:38) (svar på 10218)
Morten Dam #6034, reg. nvs (medlem) (ip-adr: 80.62.197.61)
Du Philip
Hvis du vil dyrke off-road på højeste niveau, trophy, challenge og den slags, så find en 90" med V8-motor, den er viril i terrænet og har masser af kraft.
Ellers vil jeg anbefale en 90" TDi 200 eller TDi300, det er rendyrkede arbejdsheste - som æsler kræver de blot en mulepose, dvs. olie på tanken. Der snakkes godt nok om, at de har et umådeholdent forbrug af tandremme, men jeg ved snart ikke, min har kørt kørt snart 130.000 km uden brok. Den har fået den i servicebogen foreskrevne rem, og det var så det.
Hvorfor ikke en 90" TD5? Fordi den hører til den elektroniske tidsalder, hvor der ikke er noget at gøre for glade amatører.
Hvad du end vælger, så good luck!
Hilsen fra Morten
Index
10244: sv: LR 90 benzin og diesel (30-07-2003 13:17:12) (svar på 10218)
Benno Søndberg Clausen #5329, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 194.255.42.50)
Hej Philip.

Hvad der er "bedst" eller "sjovest" må du selv lige starte med at definere, selv er jeg personlig tilhænger af en V8 (har haft en 110 der også kunne køre i vand - sådan med måde forstås) og det er en rigtig dejlig maskine, skøn, stærk og fremfor alt STILLE i terræn og på motorvej, spørsgmålet er jo først og fremmest hvad du vil ofre på en bil? Hvis det er under et halvt hundrede tusinde skal du nok ikke kigge efter en 2-300 tdi, så giver det jo sig selv. Jeg har i øjeblikket bl.a. en 90" 2.5 alm. diesel... godt solidt køretøj, men temmelig sløv hvis man måler imod eks. en 300 Tdi eller en V8. Det eneste der er "sjovt" ved sådan en alm. diesel er når man tanker den op og ser at den har gået over 10 km/l i gennemsnit... og dieselen så den pågældende dag er sat ned til 5.50 kr. pr. liter... DET er sjovt. (det er knap så morsomt at tanke 80 liter benz på V8´eren til 9 kr. literen..:-( men jeg tror heller ikke den alm. 2.5 benzin ligefrem glimrer med fin brændstoføkonomi..) Terræn kan den sagtens køre også sådan en 2.5 D, selvfølgelig ikke med samme fandenivoldsked som en V8, men den bjærger sig nu fint endda.. der er jo meget lave gear i såden en landrover-tøs. Det bedste råd jeg kan give er: tag ud til nogen arrangementer i din region og fisk nogle flere oplysninger af de forskellige 90-ejere, se om du kan få lokket dig med på en køretur i de forskellige modeller. Slut så af med at holde det hele op imod dine ønsker.. og så held og lykke med købet!