tilbage

Land Rover Forum  

Index
113771: Niddinger og hærværksmænd (29-08-2011 10:40:25)
Børge Schou Rosenberg #7589, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.8.19)
I lørdags holdt min genbo, byggematadoren fest for arvingen til byggeimperiet. Musikken var høj, hvad man selvfølgelig må tåle, man skal jo have lov til at holde fest. Af samme grund lukkede jeg terassedøren for at kunne sove. Derfor kunne jeg desværre ikke høre, hvad der udspillede sig ud over musikken. Det åbenbarede sig så om morgenen da jeg skulle ned efter avisen.
Min Range Rover var totalt smadret. Forruden, venstre forlygte,en trækrude, begge sidespejle, vinduesviskerne og dørhåndtagene i venstre side var smadrede,bøjede og vredne til ukendelighed.
Værktøjet til udåden lå ved siden af: to golfkøller!
Bemeldte genbo har længe haft et horn i siden på min parkering, da han har lavet et lille bed til sin skraldespand ud for det sted, hvor jeg altid har parkeret.
Parkeringen er fuldt lovlig; men han synes bare ikke at det pynter!
Foreholdt resultatet af nattens udskejelser sagde han, at det måtte han få forsikringen tage sig af, der var også blevet brændt et hul i et gulvtæppe, så ...
En anelse indigneret ver hans kolsindighed, brokkede jeg mig over, at jeg jo også skulle undvære bilen. Hertil replicerede fyren, at sådan var det jo også hvis man var blevet påkørt i trafikken.
Manden sidestiller et trafikuheld med groft overlagt hærværk!
Ja, jeg skulle lige have luft for min harme, det er lige før man bliver selvtægtsmand.

VH Børge Rosenberg
Index
113773: sv: Niddinger og hærværksmænd (29-08-2011 11:42:53) (svar på 113771)
Jens Jagd #4674, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.107.98.118)
Hej Børge.

Det er da noget værre svineri - og en politisag, hvis du spørger mig. Det er da i den grad om at få fundet hærværksmændene og stille dem til ansvar for det de har gjort! Selvfølgelig skal de implicerede parters forsikringer inddrages, men ved så voldsomt et hærværk ville jeg til en hver tid, og uden tøven ringe 114!

En anden ting er så at jeg i den grad synes at det er en dårlig idé at du hænger din nabo ud - uanset hvor træls en person han så er - på dette forum eller andre steder. Det gavner ikke din sag, om end jeg sympatiserer med dit behov for at slippe damp ud :-) Selvtægtsmand? Don´t go there...

Mvh.Jens - som sender en støttende tanke
Index
113776: sv: sv: Niddinger og hærværksmænd (29-08-2011 12:28:49) (svar på 113773)
Børge Schou Rosenberg #7589, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.8.19)
Hej Jens.

Jeg har vist ikke hængt nogen ud. Jeg bor i en lille by, og her er nyheden allerede spredt, uden at jeg har gjort noget for det.
Mht at omtale det her på forum, kan det vist ikke føje noget til. Det er vist et meget begrænset antal medlemmer, der ved hvor jeg bor, endsige min genbo.
Men ellers ved jeg ikke om du har ret, jeg tror personligt på at en eksponering i offentligheden, har en stor generalpræventiv effekt.
Men jeg takker for tanken.

MvH Børge Rosenberg

Index
113775: sv: Niddinger og hærværksmænd (29-08-2011 12:06:19) (svar på 113771)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 89.184.149.42)
Sørg for, at sikre golfkøllerne.. DNA vil kunne afkodes... og få fat i pressen... der må være nogen vidner!
Index
113777: sv: sv: Niddinger og hærværksmænd (29-08-2011 12:33:45) (svar på 113775)
Børge Schou Rosenberg #7589, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.8.19)
Jeg fik vist ikke udtrykt mig klart nok. Genboen vedgik sig ansvaret, han skulle alligevel have fat i forsikringsselskabet.
Og køllerne er sikret; men jeg tror nu ikke at ordensmagten vil ofre en kriminalteknisk undersøgelse.

VH Børge Rosenberg
Index
113778: sv: sv: sv: Niddinger og hærværksmænd (29-08-2011 12:43:10) (svar på 113777)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
Hej Børge

Hvis du ikke allerede har, så tag nogle billeder, og jeg ville sikre mig hos hans forsikringsselskab at han virkelig har taget ansvaret og at de dækker, for ellers er det den tunge vej gennem retsssytemet. Desværre.

At tvinge Genboen til at få skyldfølelse, det er nok umuligt. Så en undskyldning skal du nok ikke sæt næsen op efter. Men hva' han får vel sit fedt.

Nabo-stridigheder er desværre temmelig udbredte, og man kan da godt blive lidt harm i sit sind over velhavere eller andre der bare trækker på skuldrene og mener at penge klarer alt.

Surt show, håber du får lavet din bil.

Mvh Niels
Index
113781: sv: sv: sv: Niddinger og hærværksmænd (29-08-2011 12:59:24) (svar på 113777)
Morten From Søndergaard #5494, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 93.164.240.126)

Det er ved at være rigtigt mange år siden jeg havde erhvervsret, men jeg tror nu det er din kaskoforsikring der kommer til at dække, med mindre skadevolder findes.

Genboens gulvtæppe bliver sikkert dækket, men skader på naboers biler tvivler jeg på at genboens forsikring dækker.

Så sæt politiet på sagen og håb de kan finde en skadevolder, ellers er jeg bange for at det minimum kommer til at koste dig selvrisiko og bonustab :-(

Mvh

Morten
Index
113782: sv: sv: sv: Niddinger og hærværksmænd (29-08-2011 13:08:16) (svar på 113777)
Jens Jagd #4674, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.107.98.118)
Hej igen.

Jeg kan simpelthen ikke se hvorfor hans forsikringsselskab skulle dække et overlagt hærværk udøvet på anden mands ejendom af en ukendt gerningsmand til sønnens fødselsdagsfest? Samme svar får både naboen og du når I kontakter dem. Ring nu til politiet og få dem sat på sagen. Det naboskab lider vist ikke mere overlast ved at gå den rette vej med tingene. Desuden mener jeg at der er en klar skillelinie imellem en forsikringssag og en politisag - og dette er i afgjort grad en sag for politiet. Og hvis din nabo allerede har påtaget sig skylden er sagen jo klar som dagen er lang...?!?

VH Jens
Index
113780: sv: Niddinger og hærværksmænd (29-08-2011 12:55:08) (svar på 113771)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.93.82)
Hej Børge.

Udover at følge de givne opfordringer til at melde det skete til politiet + sikre dig nødvendig bevismateriale og billeder af skadernes omfang m.m., ville jeg personligt også ofre et telefonopkald til mit eget forsikringsselskab for lige at drøfte, hvordan alting forholder sig den vej rundt, hvis nu der sidenhen går ged i forklaringerne, samt evt. lade dem bidrage med relevant rådgivning til, hvordan du skal forholde dig. Det er gratis.

Mvh Søren R.
90" 50th V8
A3 SB 1,8
Index
113788: sv: sv: Niddinger og hærværksmænd (29-08-2011 15:25:54) (svar på 113780)
Alexander Thorstein Jørgensen #7334, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.54.13.116)
Hej Børge,

Ring til Politiet med det samme - den slags skal under ingen omstændigheder tolereres!

Blev nysgerrig og gik på http://maps.google.com/ - fine LR'ere du har der - hele 3 stk. endda! Hvor står han skraldespande? Der hvor de 2 skraldestativer er på billedet eller nede ved den private skraldeplads??


Man fristes til at bukke goldkøllerne rundt om halsen på såvel nabo som gerningsmand/mænd, men det er voldeligt overgreb og hjælper slet ingen steder.

Lad ordensmagten tage affære - giv os melding om hvordan det ender - Mange gange held og lykke herfra - trist at naboskab ikke altid fungerer - har desværre selv prøvet det!

Index
113811: sv: sv: sv: Niddinger og hærværksmænd (29-08-2011 21:54:30) (svar på 113788)
Kristian Elof Sørensen #7086, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 79.142.224.157)
Alexander jeg tror softtop 88" foran huset og bagved er den samme. Farve, kaleshe, bagvange etc. matcher og selvom nummerpladen er lidt utydelig foran huset, ligner det at der også er match på det punkt.

Men ellers enig, nydelige eksemplarer af LR racen. Savnede dog den omtalte Range Rover, men den var måske ude at køre da googles fotobil kom forbi.

Børge: "Google ved alt".

Google crawler også dlrk forummet, så denne tråd vil på et tidspunkt bl.a. dukke op ved søgninger på dit navn, på samme måde som der nu kommer andre dlrk forum tråde du har skrevet i.

I øvrigt er jeg enig med de der opfordrer til at sikre bevismaterialet og indgive politianmeldelse.

Index
113906: sv: sv: sv: sv: Niddinger og hærværksmænd (31-08-2011 10:13:44) (svar på 113811)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
Hej Kristian.

jeg tror du kigger på den forkerte adresse. ;-) Jeg ser tydeligt en Range Rover en 88" og en fin Sankey-trailer jeg kan huske jeg har set før. :))

Mvh Niels
Index
113795: sv: Niddinger og hærværksmænd (29-08-2011 19:39:58) (svar på 113771)
Jacob Lindquist #8540, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.165.175.165)
Hej Børge.
Hvis du ikke politianmelder hærværk, vil forsikringen ikke dække andet end en fin pjece om hvordan din forsikring er skruet sammen. Også selvom der er én som erkender hærværket. Erkender af udåden kan her efter kun sagsøges civilt. Dyrt, langt og besværligt.

Index
113832: sv: sv: Niddinger og hærværksmænd (30-08-2011 09:39:52) (svar på 113795)
Børge Schou Rosenberg #7589, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.8.19)
Ja det havde jeg ikke taget højde for, at Google Streetview er så detaljeret, en blind vej i en lille jysk stationsby: både imponerende og skræmmende!

For lige at rekapitulere og udfylde et par huller: det første jeg gjorde, var at ringe til polisen. De optog rapport (via telefonen), hårdt presset lovede han at sende en vogn forbi. Den kom selvfølgelig mens jeg var under bruseren, så de har sikkert bare kigget og er så kørt igen.
Senere fik jeg opsnuset genboens telefonmummer, ringede til ham, og han vedgik sig ansvaret.
Har selvfølgelig taget billeder, skønt hvem skulle fjerne skaderne? De ville i så fald være mere end velkomne.
VH børge Rosenberg
Index
113885: sv: sv: sv: Niddinger og hærværksmænd (30-08-2011 22:02:40) (svar på 113832)
Anders Kofod Mogensen #5653, reg. mjyl (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 95.166.166.58)
Til lille info

Hærværk udført under påvirkning af alkohol og stærkere stoffer dækkes ikke af forsikringerne - det skal betales af egen lomme, så sørg for at få sikret beviser og få sagen oprettet ordentlig. Træls historie pøj, pøj.