tilbage

Land Rover Forum  

118245: Hvad er den værd (19-12-2011 13:03:51)
Henrik Klinge #8692, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 89.186.182.50)
Hej kære LR folk

Jeg var et smut ude ved min gamle mester for at ønske god jul, og blev der tilbudt følgende LW. Han har købt den på forsvarets auktion, og den er i rigtig god stand. Der er ingen top med til, kun det på billedet. Den er klar til at syne. Ingen Patina (buler).

Hvad skal jeg byde ham for herligheden?

JuleHilsen

Henrik Kinge
118246: sv: Hvad er den værd (19-12-2011 13:05:06) (svar på 118245)
Henrik Klinge #8692, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 89.186.182.50)
Et billede mere
118247: sv: Hvad er den værd (19-12-2011 13:06:18) (svar på 118245)
Henrik Klinge #8692, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 89.186.182.50)
et til
118248: sv: Hvad er den værd (19-12-2011 13:07:41) (svar på 118245)
Henrik Klinge #8692, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 89.186.182.50)
under bunden
118249: sv: sv: Hvad er den værd (19-12-2011 13:35:56) (svar på 118248)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.61)
20.000,- kr for vognen + 15.000,- kr i afgift - så kører det for dig :)

Den ser ellers meget original og uhærget ud, lige fra miliværkstedet.

Mvh
Kenneth Poulsen
118251: sv: sv: sv: Hvad er den værd (19-12-2011 13:39:29) (svar på 118249)
Henrik Klinge #8692, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 89.186.182.50)
der har været plader på. Den ER helt original bortset fra nye styrekugler og frontstøddæmpere.
118252: sv: sv: sv: sv: Hvad er den værd (19-12-2011 14:26:27) (svar på 118251)
Jan Højmark #8402, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 193.89.55.129)
Man må ikke give for meget for sådan en vogn i dag, der er altså bare ikke ret mange købere på markedet i disse tider.

Der er sikkert mange der mener at den er guld værd, men der er meget få der stadig mener det hvis de selv skal til lommerne.

Lad ham komme med et udspil, da det er ham der har bilen, så kan du byde ud fra det hvis den stadig har interesse efter at have hørt hans mening om bilens værdi.
118254: sv: sv: sv: sv: sv: Hvad er den værd (19-12-2011 14:50:39) (svar på 118252)
Henrik Klinge #8692, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 89.186.182.50)
Han mener han skal ha 45.000 for den. Syns det er lidt meget.
118255: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvad er den værd (19-12-2011 14:55:06) (svar på 118254)
Henrik Higgings Sanderhus #5343, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 94.145.225.113)
Der er en fra Odense der sælger en LW på plader med ruf og hele baduljen for 45000kr og den har været til salg i LANG tid.

Higgings.
118257: sv: sv: sv: sv: Hvad er den værd (19-12-2011 15:26:26) (svar på 118251)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 94.189.67.116)
Der er altid svært at prissætte sådan noget. Især kun ud fra nogle få billeder. Det handler jo mest om hvor ivrig sælger er for at sælge, og hvor ivrig du er for at købe. Så er der: Hvor gammel er den? Er den til gule eller hvide plader? Hvorlangt har den kørt, osv. Men Jan har ret i at det er købers marked for tiden. Gamle Land Rovers er liebhaveri og ved liebhaveri handler det om hvor løst pengene sidder i lommen. Hvis det var mig der kiggede på en "ny" LWT så ville jeg mene at jeg ville kunne finde en nysynet på gule plader og med en 2.25 Diesel til omkring 35.000,- med ruf! Ville måske være parat til at give en del mere hvis den var veteran og på hvide plader. En ny ruf koster vel ca. 5000,- inkl stativ i England. Så er vi nede på 30.000,- nysynet! Men som sagt, det afhænger jo af hvor desperat sælger er. Måske der dukker den rigtige liebhaver op, der bare må eje den! Det er ikke til at vide.
118250: sv: sv: Hvad er den værd (19-12-2011 13:39:14) (svar på 118248)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 95.154.7.7)
Du skal byde ham så lidt, at han ikke bliver fornærmet og du er selv er sikker på, at have gjort en fornuftig handel...

Er afgiften betalt ?
118259: sv: sv: Hvad er den værd (19-12-2011 15:51:00) (svar på 118248)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Det ser ud til at den har kørt godt 16000 KM.
Det er ikke værst, men "den der har grisen sætter prisen".
Der skal som sagt nok være købere til sådan en bil, men en bil bliver aldrig mere værd end den kan sælges for:-(

MVH Jakob E S


118260: sv: sv: sv: Hvad er den værd (19-12-2011 16:19:06) (svar på 118259)
Mikael Friis #3481, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.63.106.50)
... og som altid er prisen i enhver handel rigtig. Hvis ikke køberen vil købe, er prisen for høj, og hvis ikke sælgeren vil sælge, er prisen for lav.

Elementært ...

Mvh
Mikael
118263: sv: sv: sv: sv: Hvad er den værd (19-12-2011 16:59:44) (svar på 118260)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.131.54)
"Al handel beror på gensidig tillid hos den ene af parterne"
Synes vindspejlet- forruden læner sig vel rigeligt tilbage; eller synsbedrag? Hvordan er motor og gearkasse? Vil nok sige 45000Kr. er vel rigeligt- ikke mindst hvis uden afgift. Underligt med defekte styretøjsdele efter kun 16000Km.
118274: sv: sv: sv: sv: sv: Hvad er den værd (19-12-2011 19:20:42) (svar på 118263)
Kenneth K. Kreiberg #5298, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 2.110.31.162)
Jeg synes den er rigtig flot, jeg gad godt have sådan en. Men ikke hverken 35.000 eller 45.000 for den.
Og vil også sige at hvad er det med forruden, på billederne ser det ud til at den læner sig godt agterover?
118275: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvad er den værd (19-12-2011 19:33:25) (svar på 118274)
Henrik Klinge #8692, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 89.186.182.50)
Den læner sig en lillesmule bagud, men ikke meget. her er et billede af bagenden. motor og gear fungerer fint. Må sige at jeg er meget fristet, men har ikke lige 35 eller 45 tusinde til at smide efter den..
118276: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvad er den værd (19-12-2011 20:14:52) (svar på 118275)
Peter Struntze #2005, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.145.112.197)
Mon ikke at det er en af hærens specialenheder der har tunet den fine LW - ved at lægge forruden ned ændres vindmodstanden jo som bekendt fra kummefryser til køleskab.

Ville kigge meget efter vinklen på forruden, det ser ikke rigtig ud.

Hilsen
Struntze

118283: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvad er den værd (19-12-2011 22:20:07) (svar på 118276)
Jesper Ellegaard #4686, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 194.239.117.22)
Jeg ville ikke bekymre mig om vinklen på forruden.
Da jeg i sin tid fik min LW, lænede forruden sig også markant bagud. Men det var kun et spørgsmål om at skifte gummilisten under ruden (den manglede faktisk helt) samt at justere rudepositionen på de dertil hørende skruer/bolte.
Noget som var klaret på 5 minutter.

Jesper
118279: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvad er den værd (19-12-2011 21:21:00) (svar på 118274)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
Ja det sad jeg også og funderede over. Sammenlignede med det billede Martin Nielsen har lagt op af sin "kampvogn"

http://dlrk.dk/forum/images/10E%20m.m%20042.JPG

Jeg nåede frem til at Henriks billede var "strukket" lidt. Ellers ville torpedoen vel også være bøjet lidt. Eller sagt på en anden måde. Perspektivet snyder. -tror jeg.

Mvh Niels
118295: sv: sv: sv: sv: sv: Hvad er den værd (20-12-2011 09:17:26) (svar på 118263)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Nu ved jeg ikke om det er rigtigt at den har kørt 16000, men efter standen er det ikke utænkeligt.
Det ser bare ud til at kilometertælleren står på 16000.

Jeg har selv været i en vedligeholdelsesdeling i Forsvaret, og har set hvad der sker når folk kører terræn i biler, hvor de hverken selv skal betale eller reparere dem bagefter - og der er ingen forskel på om det er værnepligtige eller stampersonel...

MVH Jakob E S
118285: sv: Hvad er den værd (19-12-2011 23:02:31) (svar på 118245)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 188.176.168.108)
Det er en TOW styr-vogn. Forruden var som regel lagt ned, derfor er gummilisten sikkert væk. Den er fra 78 så næsten veteran og det ses på den at den har været indreg på civile plader = afgift betalt!!
På med en ruf og så er den klar igen! Jeg forstår godt sælgers pris!
118288: sv: sv: Hvad er den værd (19-12-2011 23:27:00) (svar på 118285)
Henrik Klinge #8692, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 89.186.182.50)
TOW styr, hvad er det lige det er? Jeg er ikke så heldig ar have tjent fædrelandet i skjorten...
Henrik
118289: sv: sv: sv: Hvad er den værd (19-12-2011 23:44:24) (svar på 118288)
Henrik Higgings Sanderhus #5343, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 94.145.225.113)
Tube-launched, Optically-tracked, Wire command data link, guided missile.

Et anti panservåben, der afskydes fra et rør, hvor skytten kan guide missilet hele vejen til målet.
Der sider en tynd kobber tråd bag i raketten der er omkring 3km som jeg husker.
TOW er et US system, hvor en del Euro hærer brugte MILAN istedet.

Den dag i dag, er TOW ved at være udtjent og i NATO har Javalin gjordt sin indmarch.

Mvh. Higgings.
118293: sv: sv: sv: sv: Hvad er den værd (20-12-2011 08:45:28) (svar på 118289)
Verner Lundtoft Jensen #4586, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 87.60.40.12)
Hej Henrik

Du spørger hvad den er værd!
Svaret må være; hvad er den værd for dig.

Jeg er den lykkelige ejer af en S1 fra 1950. Da jeg købte den i 2005 fra DBA havde den stået uberørt i en maskinhal i 40 år, og jeg har stort set ikke ofret noget på den, slet ikke på mekaniske dele.

På 30 års Landsstævne i Ebeltoft havde jeg fornøjelsen af at vinde en publikumsafstemning som DKs fineste LR veteran (nok ikke helt fair), på årets Landsstævne i HO, fik vi trofæ for campens fineste LR.

Da jeg købte min S1 var alle de kloge i "LR folket" chokeret over hvad jeg havde givet, men det var den vogn jeg ville have, og jeg kan fortælle dig at jeg stadig opfatter det som det bedste køb jeg nogensinde har gjort.

Hvad den er værd er kun interessant hvis du køber for at sælge.

God HJUL

Verner
4586

118297: sv: sv: sv: sv: sv: Hvad er den værd (20-12-2011 10:30:28) (svar på 118293)
Anders Trusholm Jensen #5891, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 90.184.123.91)
"Smiles per miles" kan man ikke prissætte, kun sætte pris på....
118298: sv: sv: sv: sv: sv: Hvad er den værd (20-12-2011 11:45:11) (svar på 118293)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
Deri har du naturligvis en pointe Verner. Da jeg købte min gamle gule IIa'er var der også flere erfarne LR-folk, der mente at jeg havde givet lige rigeligt for sådan en gammel halvtræt seriebil. Men hva', det var jo bare penge, penge jeg havde afskrevet. Jeg købte jo kun Land Roveren for min fornøjelses skyld, jeg havde ingen forventninger til driftsikkerhed eller at den holdt værdien eller noget.

Alligevel havde jeg dog forinden brugt en hel del tid på at finde ud af, dels hvor mange penge jeg havde råd til at brænde af på sjov og dels hvad sådan nogle gamle biler gik for. Det ville jo trods alt være lidt ærgeligt at brænde en 60-70.000,- af på en lidt træt og knap så original Land Rover, og så bagefter konstatere at med lidt tålmodighed og grundighed kunne man have fået en der var lige så fin for en 30-40.000,-

Da jeg købte min i 2007 var finanskrisen ikke slået igennem endnu og priserne især på veteraner, var forholdsvis høje. Jeg har det klare indtryk at priserne er faldet noget. Og så alligevel. Men jeg synes at Henriks indledende spørgsmål er fuldt ud berettiget. Om ikke andet så for at få en fornemmelse for hvad prisleje sådanne vogne ligger i.

Nu kan det som sagt være svært at prissætte en bestemt vogn ud fra nogle få billeder og det er da muligt at den er sine 45.000,- værd hvis den er i så fin stand som det antydes, og hvis den mulige køber er en militærhistorisk entusiast der drømmer om et originalt militært køretøj, så er det måske ligefrem et tilbud. Jeg mener dog stadig at en gennemsnits lightweight i hæderlig stand og på gule plader og med en 2.25 Diesel handles omkring 35.000,- Det ville i hvert fald være mit udgangspunkt, hvis jeg stod og kiggede på en Lightweight.

Men ellers har i allesammen ret. En handel er en gensidig aftale mellem to parter, så det forudsætter at der i hvert fald ved håndslag er en konsensus. Især synes jeg at den gode Verner slår hovedet på sømmet, når han siger at en handel forudsætter gensidig tillid hos i hvert fald den ene part. :)

Happy Holidays.

Mvh Niels
118302: sv: Hvad er den værd (20-12-2011 13:21:32) (svar på 118245)
Morten Hermann Jensen #5940, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.198.115.97)
Hej Henrik

Jeg vil også lige komme med min holdning.

Ja det er en fin LW, men som andre har nævnt, så er der en begrænset køberflade og dette bør afspejles i prisen.

Jeg mener ikke at 30000 kr. som den står der med afgift betalt og uden plader er helt i skoven.

En anden ting jeg tænkte på er at, nu har vi jo mødtes et par gange "in persona" og du er jo en god solid mand. Derfor vil jeg spørge om du har prøvet at side i af af de der små biler (LW) ? Jeg selv sytntes ikke den har en komfortable størrelse for mig - så kan du jo selv vurdere.
Der er jo også en grund til at jeg bygger en 100" LW ;-)

Held og lykke med det enten handlen eller drømmen !

Morten
118313: sv: sv: Hvad er den værd (20-12-2011 17:37:11) (svar på 118302)
Flemming Thomsen #6571, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.55.192.244)
Hej

De sidste LW som forsvaret solgte på auktionblev solgt i "bundter" på 3 stk og de gik for ca. 35000 pr. bundt, så hvis det er en af disse har den kostet 12000 plus salær.
Dette er dog irrelevant, spørgsmålet er hvad udbud og efterspørgsel siger at den er værd idag.
For et par uger siden blev der solgt 2 stk på auktion.
Prisen der må jo være dagsprisen.
Er der ikke en af dette forums læsere der var på auktionen?

Mvh
Flemming
118314: sv: sv: sv: Hvad er den værd (20-12-2011 17:52:41) (svar på 118313)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.239.76.58)
Auktionspriser er et udtryk for hvem der var tilstede ved hammerslag. Der har ifølge mine efterretninger været stor forskel på hvad lightweights er blevet solgt for. Jeg troede faktisk de sidste var solgt for længst. Hvis det er en generel opfattelse, og der ikke er nogen liebhavere til stede, så kan der jo sagtens smutte en eller to for en slik.

Mvh Niels
118315: sv: sv: sv: sv: Hvad er den værd (20-12-2011 18:47:09) (svar på 118314)
Morten Hermann Jensen #5940, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.198.115.97)
Man kan vel ikke bruge Liebhavere til at fastsætte prisen på en given ting.
Hvis verden ikke er fuld af Liebhavere, så kan de høje priser jo ikke opnås og da må man jo se på hvad os andre vil give, os der blot syntes at det er en sjov bil og som måske går mindre op i historik og originalstand.

;-)

Morten
118317: sv: sv: sv: sv: sv: Hvad er den værd (20-12-2011 19:07:26) (svar på 118315)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
Joe, hvis der står to eller flere liebhavere og byder på den samme vare, så bliver prisen jo alt andet lige højere end hvis der kun er en enkelt opkøber der tilstede der overhovedt er interesseret i at byde.

Jeg talte med en Lightweight-ejer her på Fyn, der fortalte at han havde været til flere auktioner hvor priserne meget hurtigt løb voldsomt op fordi der var rift om de udbudte LW's. Så var han heldig at komme til en auktion hvor der blev udbudt tre der havde stået i depot i årevis. Her var der åbenbart ingen andre entusiaster tilstede og han fik et pragteksemplar til ca. 16.000,- plus en afgift der var til at overse.

Men som sagt, enhver handel er en aftale mellem to parter, og hvis sælger kan vente til den rigtige køber dukker op, så er prisen højere, end hvis den skal sælges her og nu og der kun er een lettere tøvende køber. Så prisen på en gammel LR afhænger i hvert eneste tilfælde helt og holdent af hvad sælger og køber kan blive eninge om.

Mvh Niels
163121: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvad er den værd (30-04-2020 12:55:11) (svar på 118317)
Jan (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 2.110.20.110)
Hej

Fandt denne "gamle" tråd da jeg sad og googlede lidt på Lightweight. Og hvad ser jeg. Min landrover ;-)
Jeg købte den i august 2017 i Nordjylland, og kørte den selv hele vejen hjem til lidt syd for København.
For mig var det en gammel drøm som gik i opfyldelse. Bilen var/er faktisk i rigtig god stand, det er ikke mange penge jeg har måtte
smide i den for at få alt til at virke. Nato lys og lidt andet eletrisk. Jeg vil beholde den i så original stand som muligt.
Sjovt at læse jeres input fra dengang ;-)

Mvh Jan