tilbage

Land Rover Forum  

Index
130188: LR 110 med 5-6 sæder (18-01-2013 18:11:34)
Henning Kjærgaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.162.127.230)
Hej igen

Er jo igang med at finde en LR 110 og har fundet en rigtig fin adventur. Der er tre sæder i den, men vi overvejer at få en række sæder mere i. Prisen er omkring 130.000 med tre sæder, og gættet er ca 190.000 med 5-6 sæder. Det er en 2002
Index
130189: sv: LR 110 med 5-6 sæder (18-01-2013 18:41:29) (svar på 130188)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.117.234)
60.000 DKK slår nok ikke helt til. Du skal nok regne med 100.000- 120.000 i afgiftsberigtigelse. Årlig vægtafgift incl. grønt tillæg: små 13000 DKK.

Men et absolut fornuftig valg!
Index
130190: sv: sv: LR 110 med 5-6 sæder (18-01-2013 19:47:11) (svar på 130189)
Henning Kjærgaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.162.127.230)
Forhandleren mente 60-70.000 kr, men det må han jo sikre, hvis vi går den vej!
Index
130191: sv: sv: sv: LR 110 med 5-6 sæder (18-01-2013 19:52:34) (svar på 130190)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.117.234)
Helt klart!

Det kan blive en fed familiebil...
Index
130211: sv: sv: sv: sv: LR 110 med 5-6 sæder (19-01-2013 21:50:11) (svar på 130191)
Peter Bull #6136, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 212.98.75.162)
Der er rigtigt mange muligheder i den bil. ?1. Hvor slidt er den. ?2. Har du mod på den årlige ejerafgift!!. Du kan glæde dig over "Pickup" ladet til cykler og andet snavs, det kan afdækkes af pressing eller alu top. Der findes en model "tombraider" som giver mulighed for yderligere passagerer. Motoren mener jeg også er rigtig god. Køb den før din nabo. Alternativ - kig på dit kørekort og køb en bus, ulempe kig på dit kørekort og din trailer, max 750kg, ret mig hvis jeg tager fejl! Vh Peter
Index
130205: sv: LR 110 med 5-6 sæder (19-01-2013 18:08:40) (svar på 130188)
Christian Andersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.72.152.135)
Lyder supe fedt :-) Ville selv gerne have sæder bag i min 90" eller alternativt købe en 110" og gøre det med. Men med de afgiftspriser finder jeg det næsten umuligt.
Hvor meget er det den falder med pr år? Nogen der ved det?
Index
130206: sv: sv: LR 110 med 5-6 sæder (19-01-2013 18:16:29) (svar på 130205)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.117.84)
Glad har en 6 pers. årg 2004 stående til 320.000 DKK - efter ni år er det fortsat en god pris.

Min formodning er, at Defender personvogne har langt mindre afskrivning/værditab end andre LR/RR modeller end sige mærker.
Index
130280: sv: sv: sv: LR 110 med 5-6 sæder (21-01-2013 13:37:11) (svar på 130206)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 94.101.213.13)
Jeg havde en 6 personers Defender dog fra 1996.

Fed familiebil synes jeg.

Hvad angår afskrivning, så ved jeg ikke hvad Pauls sammenligner med. Min blev solgt efter godt 2 år for det som jeg havde betalt i afgift for at få den på hvide plader. Det vil sige at jeg praktisk talt forærede en gulplade bil væk:-)

Vægt-/ grøn afgift skræmmer rigtig mange købere væk.

MVH Jakob E S
Index
130281: sv: sv: sv: sv: LR 110 med 5-6 sæder (21-01-2013 13:49:29) (svar på 130280)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.117.103)
Nogen er bedre til at handle end andre, Jakob...

Jeg har flere eksempler på, at have ejet biler, som jeg ved salg fik det samme, hvis ikke mere for. Og det endda ved at handle med bilforretninger.
Index
130282: sv: sv: sv: sv: sv: LR 110 med 5-6 sæder (21-01-2013 14:43:08) (svar på 130281)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 94.101.213.13)
:-)
Sådan er det jo...

Min pris startede på over 170000 og et års tid senere blev bilen så solgt noget billigere. Bilen er jo ikke mere værd end man kan sælge den for.

Nu hvor jeg så er ved at kigge på Land Rover igen, så står jeg jo så på den side, hvor jeg selvfølgelig er enig i at sælgerne mener at deres biler er lavet af guld:-)

MVH Jakob E S
Index
130223: sv: LR 110 med 5-6 sæder (20-01-2013 10:34:09) (svar på 130188)
Henning Kjærgaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.162.127.230)
Så fik vi prøvet vores første tur i en defender og konen er helt vild "det er jo som at køre vores massey ferguson" positivt ment :) Hun er helt solgt....

Den var super fin og en stærk pris. Årgang 2002 og kun 144000 km, hvilket jo er dejligt.
Da vi lige skulle prøve den bemærkede vi en lyd, da faktisk umuligt ikke at bemærke!

Vi spurte til det og fik oplyst at det er "pumpen" til brændstof omme bagved som lave en høj summe lyd. Det fortalte han, at den godt kan gøre det og især når der ikke var alt for meget brændstof 1/4 var der på den.
Jeg tænker naturligvis som uvidende, er det noget som jeg skal være nervøs for?


Må sige at vi også oppede 40.000 op via ekstra udstyr f.eks oliefyr, "sæde ordning med H-sele til barnestol", ekstra dæk og presenning til lad.... Det går stærk med priser på en Defender...
Index
130224: sv: sv: LR 110 med 5-6 sæder (20-01-2013 12:04:33) (svar på 130223)
Ole Rasmussen #2919, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.53.250)
Hej

"er det noget som jeg skal være nervøs for?"

Nej, men et køretøj der er 10 år kan altså give reparationer.

Det er brændstoffet der køler pumpen og det siges at hvis den har kørt meget med næsten tom tank så kan pumpen godt være på det sidste.

En anden ting er lyden. Hvis det er en, om man så må sige, ren summen, som ikke kan høres når, motoren kører, så er det OK.
Hvis pumpen kan høres, så kan det skyldes at brændstoftryksregulatoren er dårlig. Det er et kendt problem.
Hvis pumpen giver en lidt gurglene lyd som om der er luft i, så er der det sikkert også. Selv en mikroskopisk utæthed kan medføre dette og giver næsten helt sikkert startproblemer på et eller andet tidspunkt.

Hilsen
Ole
Index
130226: sv: sv: LR 110 med 5-6 sæder (20-01-2013 12:15:52) (svar på 130223)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.117.64)
Få sælger til at ordne det med pumpen... så har du ikke den bekymring... husk lige på: hvis bilen skal over på hvide plader, skal den fremstå så fattig som mulig = lavere afgift.

Det er i al fald en fed bil, sådan en Adventure!
Index
130236: sv: sv: sv: LR 110 med 5-6 sæder (20-01-2013 14:12:03) (svar på 130226)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.58.145.118)
"Som at køre en Massey-Ferguson" Eller som afrikanske farmere udtrykte det
"Skal vi tage bilen eller Land Roveren" når de skulle til byen. Lidt eventyrlig har man vel lov at være. Liftpumpen i 110" TD5 er achilleshæl, der ofte går i udu; der findes alternativer til den originale, som er mere driftsikre. En TD5kører her i regionen, har fået skiftet liftpumpe adskillige gange, så værd at være opmærksom på. Den "igge kåste gradis" hertil besværlig og tidsrøvende at skifte.
Købes bilen hos en forhandler, er der garanti/reklamationsret, uanset hvad
han end måtte finde på af udenomsforklaringer.