tilbage

Land Rover Forum  

Index
130425: motor koger (25-01-2013 20:30:49)
Henri Lykke #8948, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 93.163.169.82)
Hej venner...

jeg har en defender hvor der ligger en V8 range rover motor i.. og den bliver så varm at den næsten koger, det er noget den lige er begyndt med..
Har skiftet vandpumpen og termostaten.. Og lige lidt hjalp dette???
motoren bliver meget varm rundt vand pumpen men top slangen er iskold???
vi har også et problem med ad den smider benzin ud ved venstre for hjul, er dette normalt?? ligner en
overløbs slange???
Håber meget at i kan hjælpe mig!!! Det er min første landrover; er lidt (meget) grøn..
Index
130428: sv: motor koger (25-01-2013 20:54:49) (svar på 130425)
Per Drage Steffensen #1748, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 94.191.246.163)
kunne måske være en sprængt toppakning, hvis der ikke har været nok frostvæske på motoren, er det kommet efter hårde frostgrader?
Index
130436: sv: sv: motor koger (25-01-2013 21:39:03) (svar på 130428)
Henri Lykke #8948, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 93.163.169.82)
Tak for de hurtige svar.

Der har været ferdig blandet frostvæske på hele tiden, så det tror jeg vi kan udelukke.
Index
130431: sv: motor koger (25-01-2013 21:18:02) (svar på 130425)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.117.24)
Det kan være en luftblære, der er opstået pga for lav kølevæskestand.... top beholderen og og kør bilen op på en skråning, så beholderen er det højeste punkt. Tag dækslet af og varier tomgangen op og ned, så luften kan komme ud.

Sker der ikke et væskefald, men kun bobler, er det toppakningen. Synker vandstanden, var det en luftlomme. Top op og kør..
Index
130435: sv: sv: motor koger (25-01-2013 21:31:07) (svar på 130431)
Jørgen Lundrup #3771, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 85.218.166.195)
- det ER set før, at en ny termostat har været defekt...

Jørgen Lundrup
Index
130437: sv: sv: sv: motor koger (25-01-2013 21:40:01) (svar på 130435)
thomas madsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 94.145.89.13)
Lyder som et problem jeg havde for nogle år siden. Jeg skiftede termostat, toppakninger mm... Så fjernede jeg den lille ventil i termostaten og borede hullet op til 4 mm. Derefter havde jeg ingen problemer. Der var åbenbart noget luft der blev "fanget" og dannede en prop så vandet ikke cirkulere.
Index
130439: sv: sv: sv: sv: motor koger (25-01-2013 21:44:00) (svar på 130437)
Henri Lykke #8948, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 93.163.169.82)
Mærkeligt nok så havde den gamle termostat ikke noget hul til minimalt flow??
Index
130438: sv: sv: motor koger (25-01-2013 21:41:43) (svar på 130431)
Henri Lykke #8948, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 93.163.169.82)
Tak for de hurtige svar.

Jeg finder en skråning imorgen og prøver om det vil afhjælpe mit problem.

Index
130440: sv: sv: sv: motor koger (25-01-2013 21:50:06) (svar på 130438)
Jens Sigurdson #8554, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 37.75.168.30)
Det er også set før at "nogen" er kommet til at vende termostaten omvendt så den ikke kunne lukke op pga. trykket fra pumpen.

Det er en god ide at bore hullet lidt op i øvrigt :-)

Hilsen
Jens
Index
130444: sv: sv: sv: sv: motor koger (25-01-2013 22:23:21) (svar på 130440)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 80.62.117.24)
I unge dage blev knallerten boret og landbetjenten kom i kog...
Index
130449: sv: sv: sv: sv: sv: motor koger (25-01-2013 23:28:59) (svar på 130444)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 77.241.132.172)
Den var god Paul; du har nok været en skidt knægt- også dengang :O) (var landbetjenten vandkølet, i modsætning til knallerten?
Men jo, termostat en investigation værd; hullet med keglen i, er lavet for luft kan komme væk. Kan også være øverste kølerslange, der er klappet sammen og spærrer for gennemgang eller køler blokeret af slam og grums. Er der varme i kabine, det er vigtigt slanger til varmeapparat er forbundet rigtigt. Fra toppen af indsugningsmanifold, midt mellem de to karburatorer, udgår der er tynd slange hen til køler; kan være stoppet, ikke mindst det lille rør der sidder i manifold.

Index
130465: sv: sv: sv: sv: motor koger (26-01-2013 10:03:24) (svar på 130440)
Henri Lykke #8948, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 93.163.169.82)
Er vi enige om at termostaten skal sidde denne vej?

vh. Henri
Index
130479: sv: sv: sv: sv: sv: motor koger (26-01-2013 14:19:16) (svar på 130465)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.58.146.116)
Enig og udluftningshul for oven.
Index
130485: sv: motor koger (26-01-2013 16:08:21) (svar på 130425)
Henri Lykke #8948, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 93.163.169.82)
har nu holdt med motoren igang på en skråning så eventuelt luft kunne komme ud, men den bliver stadig varm og kan ikke holde sig igang uden jeg giver gas.

har nu taget termostat ud og det hjælper på varmen
nu ligger den kun midt på den hvide skala, men motor går stadig ud hvis jeg ikke giver gas, der er nu fint varmt inde i bilen da varmen kommer ud af varme systemet har hældt kaburator væske i tanken da kaburatorene måske fryser til (der har været benzin udslip ad slanger under bilen).

Hullet i termostaten var allerede 5 mm fra ny af så det hjælper nok ikke at bore det op så kan jeg lige så godt køre uden.

er der nogen gode forslag synes jeg har prøvet det meste? ;)
Index
130489: sv: sv: motor koger (26-01-2013 18:11:50) (svar på 130485)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.248.186)
Kan være is i bunden af køler, der hindrer cirkulation; hvordan er nederste kølerslange? hæld ev. en kedel varmt vand langsomt over køler, med motoren igang.
Kan motoren køre med aktivere choker, tyder det på den får for lidt benzin. Kommer der benzin ud af overløbsslanger fra karburator, er der måske snavs i karbu-er eller der er monteret forkert benzinpumpe.
Index
130503: sv: sv: sv: motor koger (26-01-2013 19:42:55) (svar på 130489)
Jens Sigurdson #8554, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 37.75.168.30)
Du kan evt også pakke fronten ind i nogle tæpper ned til jorden. Så tør den lynhurtigt op når motoren går.

Hilsen
Jens