tilbage

Land Rover Forum  

Index
140580: Kvalitet af britpart stubaksler (18-02-2014 18:58:57)
Rasmus Ege Olesen #6253, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.72.146.194)
Hej Forum

Jeg står og mangler nogle stubaksler til en 110" bagaksel med skiver. (FTC1740)

når jeg så ser hos LR-series, så koster en original ca. 6 gange mere end en tilsvarende britpart.

Jeg har før haft virkelig dårlige erfaringer med motordele fra britpart og har forsvoret at der aldrig kommer britpart slid dele på min bil igen. Men egentlig er der jo ikke rigtig noget slid på en stubaksel. Der er det jo bare et spørgsmål om legering og tolerancer.

Derfor vil jeg gerne høre om der er nogle der ude der har prøvet britparts stubaksler og derfor kan kaste lidt lys over om de er lavet fornuftigt.

Blink og vink REO
Index
140581: sv: Kvalitet af britpart stubaksler (18-02-2014 19:20:00) (svar på 140580)
Jakob Arthur Andersen #8253, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 95.166.106.27)
Jeg kender ikke deres stubaksler, men! Jeg har tidligere bestilt slæberinge til pakdåserne bagerst på stubakslerne, og der kunne jeg ikke køre i bilen et par dage, da tolerancen på disse var henholdsvis 2/10 og 1/10 mm for stor

(det er de ringe der skal slås forsigtigt på, og ikke være løse)

Hvis det var mig, ville jeg ikke spilde pengene - jeg ville finde nogle fra en gammel aksel eller lign.

MVH Jakob - Med det kulsorte S3 200 DI Uhyre :)
Index
140582: sv: sv: Kvalitet af britpart stubaksler (18-02-2014 19:37:27) (svar på 140581)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 188.179.183.221)
Du får hvad du betaler for!

Mvh
Kenneth Poulsen - der mener at de originale dele er de mindst ringe. ;)
Index
140584: sv: Kvalitet af britpart stubaksler (18-02-2014 21:43:33) (svar på 140580)
Christian Østerbye #7999, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 188.176.28.59)
Hej Rasmus,

Jeg skiftede for ca. 5 år og 100.000km siden stubakse på min 110" med skiver bagpå til noget der med garanti ikke var OEM. Jeg vil tro at det var en Britpart del skiftede til (da jeg dengang var meget kortsigtet i mine reservedelsindkøb, læs: nærig)

Jeg har fornyligt haft navene taget af i begge sider i forbindelse med bremseskiveskift, og her var der ikke noget der indikerede at den billige side skulle 'performe' dåligere end den orginale side.

Det er bare min personlige erfaring med uoriginale stubaksler, hvor jeg altså ikke vil mene at en faktor 6 kan forsvares af original-delen...

Mvh
Index
140590: sv: Kvalitet af britpart stubaksler (19-02-2014 09:34:58) (svar på 140580)
Jacob Geltzer #8049, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.196.242.98)
Hej Reo

jeg ville heller ikke købe britpart, da min 90'er smed et hjulleje (du ved det da du jo selv var med i bilen). ku jeg ikke nå at få fat i noget originalt hurtigt og købte derfor en bearmach stubaksel, der passede alle nålelejer, ringe og hjullejer som de sku på, og den var lidt dyrere end britpart men ikke så dyr som originalt. måske jeg bare har været heldig, men det ligner nu ikke mig ;)
Index
140591: sv: sv: Kvalitet af britpart stubaksler (19-02-2014 13:40:47) (svar på 140590)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
Nu kører jeg så ikke Defender, men serieIIa. Forestiller mig dog at der ikke er den store forskel på stikaksler ud over længden osv.

Jeg kører på Britpart, hvert fald i bag, og de virker fint. Det er trods alt begrænset hvor meget man kan nå at ødelægge en så simpel stålstang.

Det er muligt der er en lille smule mere slok i en Britpart aksel, men nu er Land Rover jo ikke kendt for de hysteriske små tolerancer. Kan også være en original er en smule mere hærdet, men alt kan jo ødelægges med en hammer. Og så er det da sjovere at knalde en stikaksel til et par hundrede kroner end en til over 1000,-

Men kommer det til lejer og andet der gerne må passe og holde så er Britpart ikke nødvendigvis det værd. Jeg er i hvert fald færdig med Britpart bremsecylindre. På den anden side. Mine Britpart tromler er fremragende.

Så bare fordi det hedder Britpart, så behøver det ikke være værdiløst. Men på den anden side, så må man heller ikke forvente at få det hele til det halve.

mvh Niels
Index
140618: sv: sv: sv: Kvalitet af britpart stubaksler (20-02-2014 11:45:47) (svar på 140591)
Rasmus Ege Olesen #6253, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.72.146.194)
Hej Niels (og alle i andre)

Det var også nogenlunde min forventning.

Personligt er jeg også færdig med britpart når det handler om motor dele, gummidele og steder hvor det handler om bevægelige dele med små tolerancer.
Men jeg tænker også at det kan være svært at "ødelægge" en stubaksel i produktion.

Tror konklusionen må være at siden jeg ikke står og mangler den akut, så kan jeg jo lige se om den kan støves op hos en hugger, og ellers må jeg jo forsøge med en britpart.

LR Hilsen REO
Index
140619: sv: sv: sv: sv: Kvalitet af britpart stubaksler (20-02-2014 11:54:25) (svar på 140618)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 188.179.183.221)
Du kan købe en Bearmac hos 4wdDanmark, de er knapt så ringe som Britpart.

Det der er irriterende med Britpart er, at kvaliteten varierer helt enormt, man kan i en ene sending få gode velfungerende dele der holder noget tid og i den anden sending få delel der kun holder 2 måneder.

Og så er der generelt for meget plastic i deres "gummivarer".

De 2 bremsecylindere jeg har der er produceret i Taiwan, kommer ikke på nogen biler - de er bedst til at kaste efter katten. ;)

Mvh
Kenneth Poulsen