tilbage

Land Rover Forum  

Index
141138: Tak for skulderklappet !!!! (11-03-2014 14:09:21)
Brian Nielsen #8657, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 194.182.139.194)
Jeg har efter O-løbet i lørdags modtaget en mail med dette budskab, og jeg har lyst til at den den med jer.... For det er jo sådan en som gør, at man får lyst til at lave endnu flere arrangementer....
Enjoy....
Hej Land Rover godt-folk
Hvad sker der hvis man blander roadbook opgaver, Mc Donalds Mc Land Rover menu, telefon nr til den øverste chef i kirken, Flip-Flop foldning og De sanselige gynger i Horsens midtby?.... Ja enhver som har mødt Brian Nielsen, kan regne ud at det måtte være et af hans fantastiske påfund.
Men denne gang var det ikke et almindeligt o-løb, men et aften by løb med Horsens som centrum. Og det var helt igennem fantastisk og vi er nogen der håber at det ikke er sidste gang vi får lov at køre sådan et løb.
Men det kan undre mig at vi bare var 5 biler der stillede op, hvad skal der til for at få flere til at deltage i o-løb?. En tanke kunne jo være at folk er bange for det, kan man løse opgaverne, kan man finde vej uden at bruge et spil tov, eller to "pinde" der viser hvor man skal placerer bilen??
Jeg læser, heldigvis, ikke så tit på Forum, hvor tonen ind i mellem ikke er helt stueren. Men engang imellem dukker et lille bitte indlæg op om en skøn dims, et super godt arrangement, en god ide, en tak eller en erkendtlighed.
Og sjovt nok, så er det den slags LR folk jeg igennem de sidste par år har mødt til diverse o-løb, glade, imødekommende mennesker der som jeg kan lide at konkurrerer, men på et plan hvor langt de fleste folk/familier, biler og spejder udstyr kan være med.
Jeg syntes I går glip af noget når I ikke deltager, ved godt at der altid er super mange andre fantastiske arrangementer rundt omkring i LR landet. Men det kan da ikke passe at o-løb, år efter år skal køres af de samme.
Kom med, vi vil så gerne være sammen med jer, og skulle i have brug for hjælp til udfordringerne så hjælper vi gerne.
Dette er ikke ment som et surt opstød, selv om jeg er total overbevist om at der nok skal sidde et par stykker som straks må tage en Alminox for at kunne holde sig selv ud. Jeg mener dette af hjertet, da jeg meget mod min bedre viden er blevet "forelsket" i LR livet, hvor har jeg haft mange super fantastiske oplevelser, mødt så mange dejlige mennesker og fået gode venner for livet.
Jeg vil det bedste for Land Rover folk! store og små..... Men I skal også ville os
Index
141139: sv: Tak for skulderklappet !!!! (11-03-2014 14:35:43) (svar på 141138)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.224.210.10)
Skii godt Brian!! Men ærgeligt der ikke kom flere..
Jeg vil gerne køre O-løb men jeg orker ærlig talt ikke køreturen fra Odense og det er jo så bare ærgerligt for mig..
Jeg synes også tit at vi her på Fyn møder de samme ansigter hver gang der er arrangementer... Det er forholdsvis sjældent at et nyt medlem kommer igen og bliver hængende... Det er måske generelt i hele landet?
Måske er vi for indspiste og dårlige til at tage imod nye og måske endnu vigtigere - fortælle dem at ALLE kan være med uanset bil og erfaring?
Jeg synes at det er et fedt tiltag i har gjort i Horsens med løb i byen. Her kan alle ihvertfald være med og endnu federe - det er nemmere at få tilskuere da de jo er der i forvejen... Godt nok i andre ærinder, men så kan de se lidt Land Rover sjov på vejen og vi kan få lov at "vise os" :-)


Index
141149: sv: sv: Tak for skulderklappet !!!! (11-03-2014 20:35:44) (svar på 141139)
Morten Hermann Jensen #5940, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.198.223.176)
Hej

Jeg her ikke selv deltaget i Brian's O-løb. Men jeg har hørt megen omtale af det og dette kun poositivt. Derfor undres jeg dog også over at der ikke er flere fremmødte til det pågældende arrangement, som tydeligvis også appelere til en bredere skarer af LR-afhængige ;-)

Brian, jeg håber du holder ud og laver nogle flere arrangementer, så jeg har noget mere at glæde mig til, når den dag oprinder, hvor jeg er færdig med at bygge min bil (Land Rover).

Dejligt at der er nogen som gider fatte tastaturet og give dig/arrangørene den kredit de fortjener.

Hygge
Morten
Index
141174: sv: sv: sv: Tak for skulderklappet !!!! (12-03-2014 13:42:14) (svar på 141149)
Brian Nielsen #8657, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 194.182.139.194)
Tak for responsen

Jeg giver på ingen måde op. Det kan godt være at der ikke var mange deltagere, men jeg er 112% sikker på at de havde en super oplevelse.
De deltagere jeg mødte rundt i byen, da jeg selv var ude for at se, "om alt gik vel" mødte mig med "high five" og Thumps up". Og det er vel også en slags kvalitets stempel.

Jeg tror ikke at jeg selv laver flere o-løb i år, men de andre regionen på vestsiden af storebælt laver løb resten af sæsonen. Så det er jo bare at finde dem og deltage. O-løb er en aktivitet som ALLE medlemmer kan deltage i. Og jeg vil da håbe at i kommer ud af klappen, og får nogle oplevelser.

Jeg har netop fået bekræftet startposten på GPS Natløbet som også er blevet en tradition. Eftermiddagskaffe, fælles aftensmad, og så ud og køre med lys på. Og naturligvis deles der MAX strafpoint ud, hvis ikke man kommer til fælles aftenkaffe !!!!

Løbet afvikles d.1/11-14 på Randers kanten.
Mødetid til kaffe er kl.16, vi spiser kl.17, og løbet dyttes igang kl.18
Sidste fløjt lyder kl.3.00, og så tæller vi point, og råber Hurra.

Håber at se mange af jer i mørket....... Og alle de andre steder.

Mvh. Brian Nielsen "Der tænder vildt meget på godt LR arrangementer"
Index
141176: sv: Tak for skulderklappet !!!! (12-03-2014 14:08:16) (svar på 141138)
Morten Nyhus #7617, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.198.193.10)
Hej

Jeg kan kun tilslutte mig udmeldingen om at det var et virkeligt kanon løb Brian havde stablet på benene i lørdags, samt at det er ærgerligt at ikke flere deltog. Det er korrekt at Brian udtænker nogle finurlige opgaver, hvor det er mere reglen end undtagelsen at der er tænkt ”ud af boksen” når opgaven laves. Efter at have kendt Brian i snart 30 på, kan jeg kun sige at sådan tænker han, og jeg er sikker på at der er en lind strøm af gode opgaver der former sig i baghovedet af ham til de kommende års løb.

Løbet i lørdags var første del af O-løbscuppen 2014, og der bliver derfor rig mulighed for at prøve kræfter med denne type løb i løbet af 2014, da der (mig bekendt i hvert fald) er tilsagn far samtlige jyske regioner samt den fynske om at lave en afdeling af O-løbscuppen. Alle afdelinger kan køres selvstændigt, og man behøver derfor ikke deltage i alle løbene – men kan nøjes med dem som ligger i overkommelig køreafstand af ens bopæl. Hold derfor øje med kalenderen for at se datoerne fro de enkelte løb.

Alt hvad der skal bruges for at kunne finde vej, skal jf. reglerne for O-løbscuppen udleveres, så hvis evnerne rækker til at se forskel på en vej og et vandløb på et kort, så er forudsætningerne til stede for at deltage i et O-løb. Derudover kan det erfaringsmæssigt, afhængigt af hvem der arrangere være en god ide at medbringe diverse remedier i form af skrivegrej, kikkert, målebånd, gummistøvler osv. Hvad der er godt at medbringe kan kun egne erfaringer afgøre, da det er ekstremt afhængigt af hvem der arrangere, og hvor egne evner er til at løse en opgave ved at tænke alternativt.

Sidder I nu og ærgrer jer over at I ikke deltog i løbet i lørdags, og ikke kan vente et helt år på det næste løb Brian står for, så skriv allerede nu den 1/11 og 2/11 i kalenderen, for der laver Brian for 3. gang GPS natløb et sted i det østjyske. De to forgangne år har løbene været noget af de bedste jeg DLRK arrangementer jeg har deltaget i, så jeg kan kun anbefale at reservere datoerne allerede nu.
Udover hvad et ”almindeligt” O-løb kræver, så har man til GPS natløbet brug for en eller flere gode lygter samt en GPS der kan arbejde med koordinater.

O-løbene, uanset om de foregår dag eller nat, med eller uden GPS, er gode muligheder for at lufte enhver Land / Range Rover, da løbene ikke stiller krav til bilen overhovedet. Det er også en rigtig god mulighed for at møde andre lidelsesfæller fra egen og andre regioner. Selvom O-løbene ikke er de mest velbesøgte arrangementer, så er der altid mindst en bil fra an anden region der deltager.

Jeg kan nu opfordre alle til at deltage, uanset bil og alder (yngste deltager vi har mødt vil jeg skyde på var omkring 3 år) – Jeg vil i hvert fald være at finde til alle løbene i 2014 hvis bilen kan køre og helbredet ikke diktere at jeg skal blive under dynen.

Vi ses til løbsstart.
/Morten