tilbage

Land Rover Forum  

143815: Høj mand spørgsmål (17-07-2014 13:50:27)
Truels Vallø Bisgaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 41.141.99.0)
Leder pt efter defender i udlandet.
Da jeg er høj, 200cm, er det nødvendigt at jeg kan få sæde ekstra tilbage. Jeg har bemærket, at nogle modeller har en metalplade på tværs bag sæderne. Det synes at umuliggøre at få sædet længere tilbage

Er her nogen som ved hvilke modeller der har det?
VH Truels
143816: sv: Høj mand spørgsmål (17-07-2014 14:05:19) (svar på 143815)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
Umiddelbart har de fem-dørs ikke den plade, men varevognene har.

Men der findes muligheder for at skære noget af vægen væk, ligesom der findes særlige beslag der løfter sæderne en smule og gør det muligt at få dem længere tilbage

Så det skal ikke afholde dig fra at importere en Defender Any Defender. :)

mvh Niels
143817: sv: sv: Høj mand spørgsmål (17-07-2014 14:08:09) (svar på 143816)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
f,eks sådan en "Bulkhead Removal bar"

http://www.mudstuff.co.uk/bulkhead-removal-bar.html

Nederst finder du også et link til de omtalte skinner.

Mvh Niels
143818: sv: sv: sv: Høj mand spørgsmål (17-07-2014 17:25:23) (svar på 143817)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.62.191.82)
3 dørs har pladen bag sæderne.
5 dørs har ingen plade bag sæderne.
Og om skrevet, så er det muligt at fjerne en stor del af pladen bag sæderne, men prøv lige en hvor den øvelse er lavet, det kan være det ikke er nok og du så skal kigge efter en 5 dørs - som er ulige meget mere anvendelig, da der er meget langt at række ind i bunden af ladet på en 3 dørs.

Mvh
Kenneth Poulsen - 193 cm kort.
143821: sv: sv: Høj mand spørgsmål (17-07-2014 19:17:05) (svar på 143816)
Truels vallø Bisgaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 41.141.99.0)
Tak for svar - her er tilsyneladende en 5 dørs med den lave udgave...
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=252988952&asrc=st|sr,as

Men dejligt med støtten, har kørt to gamle landcruisere og senest Mitsubishi pickup -så er jeg vist moden :-)
Jeg skal ha den skal jeg...
143823: sv: sv: sv: Høj mand spørgsmål (17-07-2014 21:54:19) (svar på 143821)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.56.206.138)
Held og lykke---- du skal bare liiiige være opmærksom på - den udkårne (bil) koster i omegnen af 20000kr. årligt i vægt og privatanvendelsesafgift, med mindre du vil have den på hvide plader. Se selv meget mere på www.nysynet.dk -> vægtafgift.
143824: sv: sv: sv: Høj mand spørgsmål (17-07-2014 21:59:03) (svar på 143821)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 83.89.4.183)
Der findes også en fire-dørs-model, doublecab eller Adventure... lille lad bag kabinen. Og så har du mulighed for en 130" med Doublecab.

Så for nylig en 90" hos Glad, hvor der ikke var nogen bulkhead ... men nogle stænger i stedet.

143834: sv: sv: sv: Høj mand spørgsmål (19-07-2014 08:10:10) (svar på 143821)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 83.89.4.183)
Det var et valg i den dyre ende. Den bliver kanske billigere som personvogn ? Hvis du kan få den indvejet til 2.990 kg, bliver den billigere i ejerafgift på gule plader. Det er noget drenge fra Team Berthelsen ved noget om.

En tre-dørs skal have en bådshage som ekstraudstyr, hvis man skal have fat i gods, er ligger meget langt inde...

Jeg har en bådshage...
143835: sv: sv: sv: sv: Høj mand spørgsmål (19-07-2014 10:42:59) (svar på 143834)
truels vallø bisgaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 41.141.207.90)
Hej igen allesammen,

det er dog et venligt forum :-)

Lige nu har jeg fundet en 110'er i nordjylland -hvorfor er alle biler altid i Jylland? -
http://www.kautok.dk/brugte-biler/varebiler//vis/662211214/Land-Rover-Defender-2.4-110-Hard-Top-5d

Det lyder jo som en god bil - vægtafgift 6.000-,

Men hvad tænker I om modellen?

Jeg er novice, men synes jeg husker noget td5 vs tdi ..
Håbner ikke jeg åbner for kaos...;-) men er nysgerrig.
Og så skal jeg da vist være medlem så snart nøgler er i hus...
143844: sv: sv: sv: sv: sv: Høj mand spørgsmål (19-07-2014 14:22:56) (svar på 143835)
Morten From Søndergaard #5494, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 93.164.224.62)
Hejsa

Jeg har slået 110" op hos Skat - Vægtafgiften incl privatanvendelsesafgift er 22.230 kr om året, så det er ingen billig bil at holde på plader ....


Mvh

Morten
143836: sv: sv: sv: sv: Høj mand spørgsmål (19-07-2014 10:42:59) (svar på 143834)
truels vallø bisgaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 41.141.207.90)
Hej igen allesammen,

det er dog et venligt forum :-)

Lige nu har jeg fundet en 110'er i nordjylland -hvorfor er alle biler altid i Jylland? -
http://www.kautok.dk/brugte-biler/varebiler//vis/662211214/Land-Rover-Defender-2.4-110-Hard-Top-5d

Det lyder jo som en god bil - vægtafgift 6.000-,

Men hvad tænker I om modellen?

Jeg er novice, men synes jeg husker noget td5 vs tdi ..
Håbner ikke jeg åbner for kaos...;-) men er nysgerrig.
Og så skal jeg da vist være medlem så snart nøgler er i hus...
143837: sv: sv: sv: sv: Høj mand spørgsmål (19-07-2014 10:42:59) (svar på 143834)
truels vallø bisgaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 41.141.207.90)
Hej igen allesammen,

det er dog et venligt forum :-)

Lige nu har jeg fundet en 110'er i nordjylland -hvorfor er alle biler altid i Jylland? -
http://www.kautok.dk/brugte-biler/varebiler//vis/662211214/Land-Rover-Defender-2.4-110-Hard-Top-5d

Det lyder jo som en god bil - vægtafgift 6.000-,

Men hvad tænker I om modellen?

Jeg er novice, men synes jeg husker noget td5 vs tdi ..
Håbner ikke jeg åbner for kaos...;-) men er nysgerrig.
Og så skal jeg da vist være medlem så snart nøgler er i hus...
143838: sv: sv: sv: sv: Høj mand spørgsmål (19-07-2014 10:43:00) (svar på 143834)
truels vallø bisgaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 41.141.207.90)
Hej igen allesammen,

det er dog et venligt forum :-)

Lige nu har jeg fundet en 110'er i nordjylland -hvorfor er alle biler altid i Jylland? -
http://www.kautok.dk/brugte-biler/varebiler//vis/662211214/Land-Rover-Defender-2.4-110-Hard-Top-5d

Det lyder jo som en god bil - vægtafgift 6.000-,

Men hvad tænker I om modellen?

Jeg er novice, men synes jeg husker noget td5 vs tdi ..
Håbner ikke jeg åbner for kaos...;-) men er nysgerrig.
Og så skal jeg da vist være medlem så snart nøgler er i hus...
143840: sv: sv: sv: sv: sv: Høj mand spørgsmål (19-07-2014 12:41:02) (svar på 143838)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.56.29.204)
Jo, ser godt ud; men her er det ikke bare det der står med småt, der har størst betydning, det er også det, der ikke er nævnt. Der er nogle enkelte meget tidlige 110" TD4ere, der ikke har den rigtig store privatanvendelsesafgift. Problemet er om mere end 3000Kg. totalvægt. Så vidt jeg kan se, er alle 110"TD4 på 3050kg. totalvægt og det er her problemet ligger. Kik på første indregistreringsdato og sammenhold den med "nysynet" Men selvfølgelig, har du et pengetræ i baghaven, kan det jo være ligemeget. C):o)
Har selv en sen TD5, en af de sidste, netop grundet de vanvittige privatanvendelsesafgifter på senere 110". Rimelig driftssikker, dog med en ulempe- der er en del motorlarm ved hastigheder over 90-100Km/t. Med TD4 kom en masse forbedringer, bedre varme og ventilation, mindre støj, vægtmæssig lettere konstruktion og ingen skillerum mellem førerplads og kasse osv. men også andre børnesygdomme, problemer med de første gearkasser, kardanaksel der slaskede mod bundkar ved ekstrem hård terrænkørsel; dette skulle dog nu være rettet, men har du kik på afbilledet 110" så lyt efter støj fra gearkasse.
143841: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Høj mand spørgsmål (19-07-2014 13:54:21) (svar på 143840)
truels vallø bisgaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 41.141.207.90)
@Verner:

Så det her er altså en TD4, en tidlig hvis jeg forstår dig ret, hvor når går grænsen -hvornår opdaterede de og fjernede børnesygdomme?
143845: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Høj mand spørgsmål (19-07-2014 15:11:54) (svar på 143841)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.56.131.169)
TD4 kom i 2007. I folkemunde kaldet "Puma" vistnok efter motor-conceptet, som jo er fra Ford "Transvstit" Kan kendes på pukkelpisten på motorhjelm.
Men det er da rigtigt; en 300TDI er jo ærketypen på en Land Rover, men de er jo oppe i årene nu; fremstillet fra 1994 til -98; Bedst er en fra før juni -98, da det er der privatanvendelsesafgift starter. Alderen er dog begyndt at trykke lidt; kan ses på dem, hertil mange kilometer på klokken. Du kan være heldig at finde en i Tyskland i "good nick" eller "Erst-klassik" som det jo hedder dernede.
Sjovt nok har alle køretøjer børnesygdomme; ligemeget herkomst eller fremstillingsland eller mærke og hvormeget der er testkørt; den dag der kommer et køretøj uden, er jeg villig køber /.O)
Vær opmærksom på DLRK er tæt på sin årlige Landslejr eller Landsarrangement, som vi kalder det. Finder sted i kommende uge- uge 30 i Jægerspris Sjælland. Hertil terrænkørsel. Bor du i nærheden, er der rig mulighed for at se Land Rovere i alle afskygninger og få en ditto snak.
143842: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Høj mand spørgsmål (19-07-2014 13:54:22) (svar på 143840)
truels vallø bisgaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 41.141.207.90)
@Verner:

Så det her er altså en TD4, en tidlig hvis jeg forstår dig ret, hvor når går grænsen -hvornår opdaterede de og fjernede børnesygdomme?
143843: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Høj mand spørgsmål (19-07-2014 13:54:23) (svar på 143840)
truels vallø bisgaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 41.141.207.90)
@Verner:

Så det her er altså en TD4, en tidlig hvis jeg forstår dig ret, hvor når går grænsen -hvornår opdaterede de og fjernede børnesygdomme?
143846: sv: sv: sv: sv: sv: Høj mand spørgsmål (19-07-2014 15:57:54) (svar på 143838)
Anders Christensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 78.156.101.10)
Den bil du kigger på hos kautok er ifølge skat.dk indregistreret i 14. december 2007 og koster ifølge nysynet.dk følgende i afgift i 2014.

Vægtafgift: 4.910 kr.
Tillæg for privat anvendelse: 16.380 kr.

I alt i årlige afgifter: 21.290,00 kr.

Ovenstående er under forudsætning af at bilen skal anvendes privat.

Kautok har oplyst afgiftssatsen for en bil indregistreret før d. 25. april 2007, hvilket er voldsomt misvisende.
143848: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Høj mand spørgsmål (19-07-2014 17:34:03) (svar på 143846)
truels vallø bisgaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 41.141.207.90)
Ifølge forhandlers oplysninger er bilens vægt 1940
det giver da kun 2520+5510(privatkørsel) årligt??
Så?
143850: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Høj mand spørgsmål (19-07-2014 17:37:21) (svar på 143848)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 83.89.4.183)
Egenvægten er ca. 1940 kg, men det er totalvægten, afgiften skal betales af... altså efter 3.050 kg.

Hvis han vil/kan nedveje den til 2990, så er det en anden sag.... som tidligere nævnt, kender team Bertelsen til den øvelse...