tilbage

Land Rover Forum  

Index
151266: Hjælp til identifikation af 110" (08-10-2015 21:55:54)
Anders Hollmann Garde #5972, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.130.122.210)
Halløj,

Jeg har fundet en 110" på http://www.autoscout24.com/offers/land-rover-defender-110-25-td-cat-sw-a---solo-34000-km-21000-mph-diesel-white-274759309 .

Jeg har skrevet med sælgeren i Italien og har også modtaget en kopi af registreringsattesten.

Jeg kan bare ikke få tingene til at hænge sammen. Stelnummeret er salldhmp83a654174 og når det har været igennem Cliftons VIN-apparat, så får jeg at vide, at det er 2003 model med en 2,6l 6 cyl. benzinmotor, manuel gear og venstrestyret. Speedometeret viser dog mph.

Sælgeren oplyser, at der ligger en 4 cyl dieselmotor med 113 hk i bilen. Det lyder i mine øre som en 300 tdi. Jeg har vedhæftet billedet af motoren.

Er der en som kan gøre mig klogere på hvad det oprindelig har været for en bil?

På forhånd tak

Hilsen Anders
Index
151268: sv: Hjælp til identifikation af 110" (08-10-2015 23:59:35) (svar på 151266)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.56.98.184)
Jupe- en 300TDI, blev fremstillet længe efter Td5s fremkomst, men kun til salg uden for EU. Når der er anført 113 hypper, så er det fordi man på kontinentet bruger en anden formel til HP-udregning.
Index
151270: sv: sv: Hjælp til identifikation af 110" (09-10-2015 05:15:00) (svar på 151268)
Anders Hollmann Garde #5972, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.62.116.86)
Hej Verner.

Tak for dit svar. Jeg er stadigvæk ikke klar over hvilken motor bilen er født med jf. Stelnummeret?

Hilsen Anders.
Index
151271: sv: sv: sv: Hjælp til identifikation af 110" (09-10-2015 06:16:00) (svar på 151270)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 185.37.86.20)
Bilen er sikkert født i Sydafrika, hvor 2,6 l benzin fra BMW har været brugt. Hvis jeg husker nogle beretninger korrekt.
Den kan naturligvis har fået et dieselhjerte i form af en 300 tdi... men det er slet ikke sikker, at den opsætning kan registreres i Danmark pga den ikke opfylder EU-krav.
Tag reg.attest og snak med en synsvirksomhed om bilen.
Index
151277: sv: sv: sv: sv: Hjælp til identifikation af 110" (09-10-2015 10:51:57) (svar på 151271)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 185.37.86.20)
Har gravet lidt mere i sagen mht Sydafrika og på wiki står der:
Land Rover South Africa offered a unique Defender during the period the group was owned by BMW. Between 1997 and 2000, the Defender 90 and 110 were offered with a BMW petrol engine alongside the normal Tdi engine. The engine was the BMW M52 2800 cc, straight-six, 24-valve engine as found in the BMW 328i, 528i, 728i and the Z3. Power and torque output for this engine was 142 kW (190 hp) @ 5500 rpm and 280 N·m (207 lb·ft) @ 3500 rpm. This option was offered due to a demand for a petrol-driven alternative to the diesel engine after production of the V8 Defender had ended. The vehicles were built at Rosslyn outside Pretoria. Total production for the 2.8i was 632 Defender 90s and 410 Defender 110s. Early models were not speed-restricted, but later models were limited to 160 km/h.
Når bilen er landet og er blevet godkendt i Italien (EU), skyldes det formodentligt, at den har været flyttegods for den tidligere ejer, der dog pga af det italienske beskatningssytem, der tager udgang fra motorvolumen, har valgt, at sætte en 'mindre' maskine i.
Men igen: tal med en synsvirksomhed, idet emissionsudledningen skal været årgangsrelateret!
Index
151273: sv: Hjælp til identifikation af 110" (09-10-2015 08:54:45) (svar på 151266)
Philip Volmer Hansen #8150, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 2.108.219.16)
Med den tophastighed sælger angiver, skal man vel bare nøjes med at køre på bane med den ;-)

/Philip
Index
151274: sv: sv: Hjælp til identifikation af 110" (09-10-2015 09:40:09) (svar på 151273)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.92.187.18)
hvor ser du tophastigheden?

Mvh Niels
Index
151275: sv: sv: sv: Hjælp til identifikation af 110" (09-10-2015 10:22:24) (svar på 151274)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.224.210.10)
21000 Mph. Rumraket??
Index
151276: sv: sv: sv: sv: Hjælp til identifikation af 110" (09-10-2015 10:35:27) (svar på 151275)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
Nårh "Mph" ="Miles per Hour" Ja, ok, italienere er ikke vist ikke så kvikke til det der med engelske forkortelser. Ak ja. Den havde jeg ikke lige set. Der skulle vist bare står 21.000 miles. :)

Mvh Niels
Index
151278: sv: sv: sv: sv: sv: Hjælp til identifikation af 110" (09-10-2015 12:22:10) (svar på 151276)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.56.64.109)
Har, undtagelsesvis, arbejdet seriøst med sagen og konstateret at- i min værkstedsmanual står der om stelnr. - midt i nummerrækken er 8 som indikerer bilen er født med Td5- motor, herefter - A`et indikerer den er fremstillet i GB og 3tallet indikerer den er fabrikeret i 2003.
Ikke noget dårligt bytte med en 300TDI, men som Paul skriver, så forhør dig hos en synsplads hvordan de stiller sig. I flg stelnr. er det en euro 3.
Index
151302: sv: Hjælp til identifikation af 110" (11-10-2015 18:57:57) (svar på 151266)
Anders Hollmann Garde #5972, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.62.117.71)
Halløj igen.

Tak for svarene. Jeg tager en snak med synsmanden i morgen.

Hilsen Anders
Index
151316: sv: sv: Hjælp til identifikation af 110" (13-10-2015 12:23:12) (svar på 151302)
Carsten Pedersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 2.104.131.128)
Hej Anders,
Din Defender blev født som en 2.5 TDI 2003MY, med en 16L motor (300Tdi), det var en Conrico Project Vehicle som sikkert ikke har en EU godkendelse - tag et check med Land Rover Danmark A/S, 300TdI overholdt ikke EU kravene på indregistreringstidspunktet i 2003.

Hilsen Carsten