tilbage

Land Rover Forum  

Index
160694: sv: sv: sv: sv: sv: Land Rover Defender 90 spy video NY video (29-01-2019 20:08:12)
Ib Hammer #219, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 2.109.66.6)
hej Niels

Det er desværre ikke i alle fag man kan "leve" af traditionerne og undlade at tilføre nyt :-) men selv her prøver man med mellemrum at "sælge" varen på en anden måde ved at tilføre noget udefra

Har den nuværende Range Rover ikke tydelig DNA fra Classic modellen ?? som f.eks. floating roof, camshell bonnet, hoftelinjen, fronten for at nævne de mest karakteristiske streger, designet er blevet lidt blødere men man er ikke i tvivl. Hvorfor skulle det blive anderledes med afløseren for Defender ?

Man kan altså ikke leve af at producere noget der ikke rigtigt efterspørges og som samtidigt er alt for dyrt at producere.

Skal vi nu finde drillenissen frem af gemmerne - dette Forum og Facebook leverer stort set dagligt medlemmers udsagn om hvilke elendige britiske biler man er belemret med, hvor ringe de er osv. - jamen hvad skal vi så med dem :-) mantraet hvorfor man hilser ude i trafikken har i mange år været at det var fordi man havde det samme problem

Tror du Jeep er stået stille i udviklingen og at de modeller de har i dag er lige så enkle som en Seriebil - så god tur :-)

Hyg dig og en god aften til dig

Mvh
Ib 0219

Index
160695: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Land Rover Defender 90 spy video NY video (29-01-2019 20:13:15) (svar på 160694)
Ib Hammer #219, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 2.109.66.6)
ved ikke hvorfor dette indlæg startede en ny streng - skulle have været et svar til Niels - ligeledes "glemte" den billedet da der var en lille rettelse og så skal man åbenbart huske at tilføje billedet igen :-)
Index
160696: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Land Rover Defender 90 spy video NY video (29-01-2019 21:08:18) (svar på 160695)
Niels Lysebjerg #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.92.187.18)
Ib, jeg er ikke nødvendigvis uenig i dine betragtninger. Selvfølgelig skal Land Rover også udvikle sig. Som du selv siger, og så som jeg også selv sagde før, Land Rover skal jo bygge de biler kunderne efterspørger, og til en pris de vil betale. Samtidig med at de opfylder moderne sikkerheds og miljøkrav. Så jeg er sådan set ikke uenig.

Om den nuværende Range Rover har en tydelig DNA-streng tilbage til den oprindelige, det synes jeg personligt er svært at afgøre. Omridset er stadig det samme, men ellers ved jeg ikke. Man kan sikkert genfinde design-elementer, men det er jo det umiddelbare indtryk der gælder. Ikke at den nye Range Rover ikke er attraktiv, det er den. Men om den ligner den gamle? Tjae bum.

Jeg skriver også at jeg jo kan blive positivt overrasket, for jeg har jo ikke set den nye Defender uden camouflage endnu. Måske du har set noget jeg ikke har set? ;)

Anyway. Min entusiasme for Land Rover bunder i mærkets gloværdige historie, også de krise- og strejkeramte 70'ere og tidlige 80'ere, hvor kvaliteten dalede. Min begejstring for Defenderen knytter sig til dette. For mig er vil en "rigtig Land Rover" altid være en firkantet en af slagsen. Jeg synes det var fantastisk da Land Rover stadig byggede den historiske model." Da kunne man sige til folk man mødte, "Ja den bliver sådan set bygget endnu" Jeg indrømmer at jeg stadig håber at man kan umiddelbart kan genkende den tidl. Defender i den nye model, ligesom man kan genkende den oprindelige Jeep i den nye Wrangler, selvom den selvfølgelig langt fra er magen til den model der vandt krigen. Og som sagt, hvis det er tilfældet, så bliver jeg lykkelig, men jeg er lidt bange for ikke at få den forventning indfriet. Både ud fra de billeder vi har set, og firmaets udmeldning om at de ikke vil lave en "retro-model"

Men indrømmet, man sælger nok ikke mange nye biler på nostalgi. og kunderne til nye biler efterspørger sikkert en solid vogn, der er til at betale og som lever op til moderne menneskers forventninger til sikkerhed, køreegenskaber og komfort. Og det bliver sikkert en fremragende vogn af super kvalitet.

Alligevel vil jeg fastholde at en æra sluttede da produktionen af Defender i Solihull blev indstillet i 2016. Hvor meget af Land Rovers gloværdige fortid der vil blive bygget ind i den nye Defenders design, det må tiden så vise.

mvh Niels
Index
160698: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Land Rover Defender 90 spy video NY video (29-01-2019 23:47:27) (svar på 160696)
Ib Hammer #219, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 2.109.66.6)
Niels

Helt enig - en æra er slut, der kommer aldrig en bil igen som er kendt af så mange og har været brugt til så meget, og heldigvis er der mange mennesker rundt omkring på kloden der gør hvad de kan for at holde bestanden i live.

Der er siden 1948 produceret lige over 2 mill. fra den første Seriebil til den sidste Defender biler der er spredt ud over hele verden. Tror desværre ikke at tallet på 70% over modeller der stadig er i drift holder, der går desværre nogle til hele tiden, derfor er det også herligt med den interesse der er for alle modellerne der er produceret over 68 år. Uden diverse klubber og entusiaster der holder liv i legenden ville dette ikke ske. Vi ved da også at mange af de medlemmer der er i DL-RK har biler der har status af veteranbil. Har selv et par stykker.

Tiderne skifter og dermed også det der efterspørges, infrastrukturen verden over er også inde i en rivende udvikling hvilket igen betyder at der stilles andre krav til bilerne, el-drift er hastigt på vej frem rundt omkring, så ja der er ikke længere det samme behov for en bil som Defenderen.

Det vi ofte hører her på stedet er at folk vælger en af de moderne pick-upper fordi de synes at Defenderen er for utidssvarende og ukomfortabel. Det er det samme der sker på verdensplan og den er lidt svær at stikke, også fordi de er fuldstændig ligeglade med at den har en lang levetid, de skifter alligevel bil efter en 3-5 år.

Vi kan begræde det eller glæde os over at Land Rover er tæt på at være færdige med afløseren, som selvfølgelig får de sikkerhedssystemer der forventes, f.eks airbags, ABS bremser og alle de andre systemer der er med til at gøre det mere sikkert at færdes i trafikken. Det var faktisk først i modelår 2014 at ABS-bremser blev standard i Defender - airbags fik den aldrig. Dette undrer en del af de gæster vi har her på stedet når vi er ude og køre med dem.

Der har gennem tiden været flere indlæg der har stillet spørgsmål til hvor sikker Defenderen egentlig var i forbindelse med uheld og hvis den væltede - den slags er på plads i afløseren. Alle Land Rovers nuværende modeller har 5 stjerner i EURO NCAP crashtest. Freelander 2 var faktisk den første SUV der fik de fem stjerner. At Defenderen til trods var en sikker bil i forbindelse med et uheld er så en anden sag :-)

Jeg synes ikke man er i tvivl når man møder en Range Rover uanset årgang :-) der er nogle træk og linjer der går igen.

Jeg glæder mig i hvert fald rigtigt meget til at stifte bekendtskab med den nye. Vælger at være positiv og glæder mig til at se og prøve den, kan hænde at selv designet bliver en overraskelse af de bedre.

Mvh
Ib 0219
Index
160707: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Land Rover Defender 90 spy video NY video (30-01-2019 19:10:24) (svar på 160698)
Kenneth Poulsen #435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 188.179.133.138)
Arrggh - Og det er bare så frygteligt irriterende, når man fornemmer at Ib ved noget, men ikke må sige det - vi er jo ved at gå til af nysgerrighed og så skal vi være på pinebænken til 2020. ;-)

Mvh
Kenneth Poulsen
Index
160714: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Land Rover Defender 90 spy video NY video (30-01-2019 22:08:27) (svar på 160707)
Ib Hammer #219, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 2.109.66.6)
Kenneth

nej - du behøver ikke vente så længe. Efter forlydende skulle den blive præsenteret i tredje kvartal i år, men kommer først på markedet i 2020. Så der bliver masser af tid til med forventning at glæde sig eller opleve hadegrupper inden man helt fysisk kan se den, opleve den og prøve den på dansk grund :-)

Mvh
Ib 0219
Index
160708: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Land Rover Defender 90 spy video NY video (30-01-2019 19:35:01) (svar på 160696)
jesper overgaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 64.132.47.28)
Tror måske det kan være relevant at perspektivere diskussionen med gammel Range Rover ejer ift. til ny Range Rover ejer. Det ville være min påstand at demografien fra Classic til L405 har ændret sig meget, hvilket gør at produktet antageligt også må udvikle sig for at forblive relevant.

mvh
Jesper
Index
160871: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Land Rover Defender 90 spy video NY video (14-02-2019 17:25:09) (svar på 160708)
jesper overgaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 64.132.47.28)