tilbage

Land Rover Forum  

160855: Udmeldelse / manglende kontingent betaling (13-02-2019 23:56:39)
Brian Nielsen #8657, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 85.191.191.101)
Hej alle medlemmer af DL-RK
Listen over personer som ikke længere er medlem af klubben har jeg lige modtaget.
I nogle tilfælde er jeg sikker på at de skyldes en forglemmelse, og at kontingentet straks bliver betalt.
Nogle har solgt deres Land Rover, og andre har bare fundet andre fritidsinteresser.
Hvis det skyldes andre årsager, så høre jeg meget gerne om det. Jeg kan kontaktes på formand@dlrk.dk eller på 40786817

Mvh. Brian Nielsen
Formand
160857: sv: Udmeldelse / manglende kontingent betaling (14-02-2019 08:41:12) (svar på 160855)
Arnth Jørgensen #1851, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 92.243.249.23)
Hej Brian

Mon ikke en af årsagerne kunne være kontingentforhøjelsen på 100 kr. = 16,7 %.

Arnth
160858: sv: sv: Udmeldelse / manglende kontingent betaling (14-02-2019 09:53:59) (svar på 160857)
Brian Nielsen #8657, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.107.208.78)
Hej Arnth
Det er det sikkert for nogle. Men nu har jeg selv været medlem siden 2010, og jeg mener ikke der har været stigninger i den periode. Rent faktisk skulle man jo lade kontingentet stige med 2-4% hvert år, men det er bare noget rod, rent administrativt. Og så kommer der jo et større hop ind i mellem.
Jeg mener stadig ikke at vi er en dyr klub at være medlem af. Lige nu er der 87 arrangementer i kalenderen, og de fleste er gratist at deltage i. Og naturligvis kan man ikke deltage i alle, men hvis man kunne, ville prisen være kr. 8,20 pr. arrangement. Og derud over kommer 6 numre af klubbladet, leveret direkte i postkassen.

Men der er noteret. Og vil naturligvis blive taget med i det videre arbejde med at fastholde medlemmer, og på sigt også gerne øge antallet af medlemmer igen.

Mvh. Brian Nielsen
Formand
160859: sv: sv: sv: Udmeldelse / manglende kontingent betaling (14-02-2019 10:13:33) (svar på 160858)
Michael Bøjstrup #6653, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 62.44.138.191)
Ja og kontingentet kunne vel nedsættes til 450,- om året hvis vi udsendte Oasen på PDF fremfor papir - hvilket vel i grunden også ville være en del mere miljøvenligt... :)
160860: sv: sv: sv: sv: Udmeldelse / manglende kontingent betaling (14-02-2019 11:00:55) (svar på 160859)
Brian Nielsen #8657, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.44.134.118)
Hej Michael

Det ville da bestemt spare nogle penge.
Emnet har været oppe mange gange, og hver gang er landsrådet, og dermed medlemmerne blevet enige om at oasen kommer i papirform.

Mvh. Brian Nielsen
Formand
160861: sv: sv: sv: sv: sv: Udmeldelse / manglende kontingent betaling (14-02-2019 12:11:48) (svar på 160860)
Kenneth Poulsen #435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 188.179.133.138)
Kontingentet koster 1,91 kr om dagen, eller 58,35 om måneden, som kan lægges en lille kuvert, så har man til årskontingentet. ;-)

Jeg tror ikke de 700,- kr er problemet, det er mere, at medlemmerne har mange andre interesser ved siden af, end lige Land Roveren, for 30 år siden, gik man til badminton/foldbold om onsdagen, spillede kamp en lørdag om måneden og så var det det og så var det masser af tid til Land Rover.
I dag er medlemmerne og deres samlever og børn, alle aktive i masser af andet, som man også deltager sammen i.
Og nogen har Land Rover fordi er jægere, klatrer klipper, cykler mountainbike, sejler havkajak, har trollingbåd og mange andre aktiviteter, hvor det passer rigtig godt at have Land Rover - men der er den "bare med i pakken" og er kun en medinteresse.
Og de er da også medlem af Land Rover Klubben, som så ikke er prioriteret.

Men der er selvfølgelig de hardcore Land Rover Klub entusiaster, som har Land Roveren som hovedinteresse og uden dem kunne klubben jo ikke eksistere, det er f.eks. dem der sidder i HB, regionsledelserne og udvalgene, dem der laver ture og arrangementer, dem der altid giver en hånd med, dem der stort set kun tænker Land Rover - altid - de er helt ligeglade med hvad det koster i kontingent.

Og så er det lidt paradoksalt at nævne kontingentet, når man har prioriteret en Land Rover som transportmiddel, det er ikke den mest økonomiske løsning på transport, Land Rover har man fordi man VIL have den og i de økonomiske beregninger omkring den hver måned, så fylder de 58,- kr nok ikke det store.
Det er nok mere, hvad folk føler de får ud af kontingentet, er der noget i klubben der interesser dem, har de tid til klublivet, gider de at læse bladet osv. hvis der ikke rigtigt er noget der, så kan kontingentet godt føles mange penge - for ingenting.

Men jeg synes ligesom jeg har skrevet det her før - så'n cirka en gang om året, i januar. ;-)
Mvh
Kenneth Poulsen
160862: sv: sv: sv: sv: sv: Udmeldelse / manglende kontingent betaling (14-02-2019 12:20:18) (svar på 160860)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 185.56.166.254)
Jeg er medlem af en "brancherelateret" forening med ca. 2.000 medlemmer.
her kan man vælge at blive "papirmedlem" til kr. 500,- pr. år og medlemsblad 5 x årligt,
eller "elektronisk medlem" til kr. 285,- pr. år. og bladets artikler m.m. på hjemmesiden.

Det kræver i øvrigt log-in til alt andet end forside og informationsside.


mlrh Claus

160864: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Udmeldelse / manglende kontingent betaling (14-02-2019 12:56:24) (svar på 160862)
Kenneth Poulsen #435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 188.179.133.138)
Nu er der jo stemt mange gange om klubbladets form, senest for et par siden på Landsrådet og hver gang viser det, at flertallet af medlemmerne vil have papirudgaven mindst 6 gange om året, uagtet den koster klubben godt 300.000,- kr om året.
Og bladet vil jo altid have en grundpris i redaktion og sats, uanset om det er elektronisk eller trykt, det vil være porto og trykning der spares, det er så også den største omkostning.
Og jo færre blade der trykkes jo dyrere bliver de pr. stk. så jeg vil mene det er et enten eller.
Men foreløbig går bare ind under medlemsservice.
Der er også mange gange diskuteret medlemslogin bla. på forum og der er man kommet frem til at en mere åben side, ville skaffe flere medlemmer.
Mvh
Kenneth Poulsen
160865: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Udmeldelse / manglende kontingent betaling (14-02-2019 13:59:36) (svar på 160864)
Claus A. Kjøller #1105, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 185.56.166.254)
"Er de fleste de bedste - eller er de bare de fleste"
citat: Niels Hausgaard

;.) ;-)
160875: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Udmeldelse / manglende kontingent betaling (14-02-2019 19:36:47) (svar på 160865)
Kenneth Poulsen #435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 188.179.133.138)
Claus:
Point taken. ;-)
160873: sv: Udmeldelse / manglende kontingent betaling (14-02-2019 18:53:42) (svar på 160855)
Koenigwinches.dk v/Lars B Jørgensen #1584, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 5.186.127.106)
Det kunne vel også tænkes, at der er medlemmer som så siger fra og mener, at det ikke er strengt nødvendigt for en fritidsklub med ca 1.300 medlemmer at hæve kontingentet, når klubben pr. 31/12 2017 har en samlet formue på ca. 1.886.000 kr (ca 1,9 millioner) fordelt med med ca kr. 900.000 i hovedkassen og ca kr. 986.000 i de enkelte regioner, og som mig bekendt ikke har planer om de store investeringer.
Mit medlemskab af SLROC koster til orientering bare £25
160874: sv: sv: Udmeldelse / manglende kontingent betaling (14-02-2019 19:35:48) (svar på 160873)
Kenneth Poulsen #435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 188.179.133.138)
Stigningen i kontingentet kom frem ved, at der i budget for 2018, var et underskud på 45.000,- kr og de 100,- kr i stigning ville så give et overskud på 85.000,- kr til brug i regnskabet for 2018. (regnet med 1.300 medlemmer)
Det var en Landsråds beslutning.
Og så kører regionernes regnskab og klubbens hovedregnskab, meget adskilt, så de er ikke lige at blande sammen, selvom det i princippet er samme kasse.
Mvh
Kenneth Poulsen
160880: sv: sv: sv: Udmeldelse / manglende kontingent betaling (14-02-2019 20:52:08) (svar på 160874)
Paul Sehstedt #27, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 92.241.207.150)
Mojn Kenneth,

du mener sikkert regnskabet 2019, for kontingentstigning gælder først fra 01-01-2019 og har derfor ingen indflydelse på regnskabsåret 2018.

Men ellers korrekt...

mvh

PauSe
160882: sv: sv: sv: sv: Udmeldelse / manglende kontingent betaling (14-02-2019 21:21:40) (svar på 160880)
Kenneth Poulsen #435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 188.179.133.138)
Selvfølgelig er det sådan Paul - tak for korrigeringen. ;-)
Mvh
Kenneth Poulsen
160889: sv: sv: sv: Udmeldelse / manglende kontingent betaling (15-02-2019 08:19:01) (svar på 160874)
Arnth Jørgensen #1851, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 92.243.249.23)
"Og så kører regionernes regnskab og klubbens hovedregnskab, meget adskilt, så de er ikke lige at blande sammen, selvom det i princippet er samme kasse."
Så adskilt er regnskaberne hellere ikke, for en den år siden (da der også dengang var lavvande i hovedkassen) udtalte den daværende hovedkasser at der lå for mange penge ude i regionskasserne, og han kunne godt tænke sig at inddrage nogle af dem, for reelt set har regionerne dem vel kun til låns, da det er hovedkassen der opkræver kontingentet, og så deler ud til regionerne.

Arnth
160892: sv: sv: sv: sv: Udmeldelse / manglende kontingent betaling (15-02-2019 11:34:39) (svar på 160889)
Kenneth Poulsen #435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 188.179.133.138)
Det er noget sludder Arnth, det var Henning Rogren der afløste mig, efter der var blevet rettet op på et voldsomt kaos i regnskaberne, det han konstaterede var, at hvis klubben skulle få så økonomiske problemer, at den ikke kunne betale de regninger der lå i hovedkassen, så - kunne - hovedkassereren inddrage regionskasserne, for at undgå klubben gik konkurs.
Det var blot en konstatering, men den kom bag på mange klubfolk, der ikke var opmærksom på, at regionskasserne i princippet blot er en del af hovedkassen.
Og der var ikke mere lavvande i kassen dengang, end at alle udbetalinger, både til regninger og regioner, foregik helt efter planen.
Sådan er konstruktionen i klubben også i dag.
At der så var folk der totalt panikkede dengang, på baggrund af den konstatering, er helt uforståeligt.
Mvh
Kenneth Poulsen
160893: sv: sv: sv: sv: sv: Udmeldelse / manglende kontingent betaling (15-02-2019 11:50:12) (svar på 160892)
Brian Nielsen #8657, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.107.208.78)
Rolig nu drenge..................

Tråden blev oprettet for at få indblik i hvilke grunde der var til at man ikke længere ønskede at være medlem.
Og ikke at vi igen skulle til at diskutere tidligere LR beslutninger.
Venligst respektere dette.
Og kontingent niveauet er naturligvis medtaget på listen.

Og tak fordi at i holder den gode tone ;o)
160879: sv: Udmeldelse / manglende kontingent betaling (14-02-2019 20:41:07) (svar på 160855)
Andreas Kaup (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.44.138.185)
Hej Brian;

Nu spørger du jo medlemmerne, men som nu eks-medlem skal jeg da gerne give mit besyv med.

Jeg har haft gamle LR's de sidste ca 10 år, men først for et års tid siden meldte jeg mig ind i DLRK. Dette var for at deltage i en spændende greenlane på Fur, hvor jeg dog også var velkommen til at "snuse" som ikke-medlem, men tænkte "jeg prøver det"!
For mit vedkommende blev det kun til det ene arrangement, trods det var en rigtig hyggelig dag og aften.

For mig ligger interessen hovedsageligt i de gamle biler, og tiden til at deltage i arrangementer er begrænset af familieliv og arbejde. Skulle tiden være der, så er det også et issue at man ikke lige kører "land-og-rige-rundt" i en bil der hastigt nærmer sig de 60 år...
Kontingentstørrelsen er ikke afgørende for mit valg om udmeldelse, men FB-gruper og seriebilsforum dækker bedre mit behov for kammeratskaber, LR-nørderi, og hjælp til tekniske spørgsmål.

Blink & Vink
Andreas
160881: sv: sv: Udmeldelse / manglende kontingent betaling (14-02-2019 20:54:34) (svar på 160879)
Brian Nielsen #8657, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 85.191.191.101)
Hej Andreas

Det er i særlig grad "tidligere medlemmer" denne tråd er rette imod. Derfor er den også offentlig, da det eller ikke er muligt for tidligere medlemmer at komme til med indput.

Det er korrekt at mængden af tilbud er mangfoldig, både på information, netværk og oplevelser.
Og det er jo det, vi som klub skal overleve på. Netop oplevelser og netværk er fællesnævnere i alle foreninger.

Tak for dit indput, dejligt at se at du stadig kigger forbi hjemmesiden ind i mellem. Og vis du på et senere tidspunkt får lyst til at være en del af vores fantastiske klub, er døren på vid gab.

Mvh. Brian Nielsen
Formand
160887: sv: sv: sv: Udmeldelse / manglende kontingent betaling (14-02-2019 22:59:06) (svar på 160881)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.45.172)
Synes nu ikke medlemsflugten har været stort større end tidligere år, og vi ved jo der, erfaringsmæssigt, er nogen der opdager de er slettet, og så indbetaler.
Havde frygtet større afgang, ikke mindst grundet kontingentforhøjelsen, som jeg mener er tæt på smertegrænsen. Havde hellere set regionsandele var barberet ned, så havde man undgået pengekasserne rundt om i regionerne var flækket, frem for kontingentstigning.
På den anden side, hvorfor ikke bruge de 700kr. på en tank benzin/diesel i stedet for medlemskab, man kan jo deltage i det meste alligevel, Facebook, Forum, snuse til terrænarrangementer og ellers Veteranbilsarrangement, hvor DLRK giver et solidt tilskud, uanset hvad klub man er medlem af, også uden klubtilhør.
160888: sv: Udmeldelse / manglende kontingent betaling (14-02-2019 22:59:25) (svar på 160855)
Ole Pars (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.75.231.231)
Jeg har nu været “ikke medlem” af DLRK i 2 år. Inden da var jeg medlem siden jeg var 19 år.
Jeg meldte mig primært ud fordi jeg ikke kunne forene mig med den “høje” pris, som jeg ikke følte at vi klubmedlemmer fik nok ud af.
I princippet har jeg nøjagtig det samme Land Rover liv idag. Jeg er blot medlem i et par andre ALRC klubber.
De mennesker og fora jeg færdes iblandt er de samme.
Jeg ville nok genoverveje en indmeldelse i DLRK, hvis prisen blev sat gevaldigt ned OG hvis jeg følte at klubben var medlemmernes. Det sidste er nok en dum udmelding men det er sådan jeg føler. ALT for meget bureaukrati. Det ene landsråd jeg var med til, var mere end rigeligt. Men mit hjerte brænder for alle med samme interresse for LR og jeg ville ønske et united LR klubliv i DK.
160890: sv: sv: Udmeldelse / manglende kontingent betaling (15-02-2019 08:33:21) (svar på 160888)
Niels Lysebjerg #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 5.186.124.255)
Ole kommer med en kommentar jeg bider særligt mærke i. Nemlig at: "I princippet har jeg nøjagtig det samme Land Rover liv idag." Lige præcis her mener jeg at klubbens største udfordring ligger. Nemlig at man i dag og især på nettet kan kan finde nøjagtigt de samme ting som man langt hen af vejen finder i DLRK og i overflod.

Nørderi, spændende billeder, fortællinger og historier. Tips og tricks og hjælp finder man ofte langt hurtigere og nemmere på f.eks div facebook-grupper. Mængden af opslag på især de engelske Facebook grupper kan være direkte overvældende. Dertil kommer div online blade og hjemmesider.

Og ud over at man kan dyrke en stor del af sin Land Rover interesse foran skærmen, så er det jo også der at man finder sammen om at mødes ude i virkeligheden. Jeg har f.eks selv været til adskillelige træf for seriebiler, som ikke havde noget med DLRK at gøre, og som ikke kostede andet end benzinen og måske en 20'er til en fælles gang suppe.

Jeg tror, præcis som Andreas Kaup, ikke prisen på 700,- kr om året er den altafgørende forskel. Det der gør forskellen er om man synes man får noget for de 700,- kr. Sagt på en anden måde, DLRK skal tilbyde noget som man ikke finder på nettet. Bla papirudgaven af Oasen. Bliver den en pdf eller måske endda et "E-magazine" så er det jo ikke meget anderledes end det man allerede finder på nettet.

Jeg kan i denne forbindelse sammen med Lars Jørgensen undre mig over at der tilsyneladende ikke er visioner for de betragtelige beløb der findes i DLRK. Jeg har nævnt det før, i forb. med den manglende opbakning til klubbutikken. Man vil ikke købe terræn, selvom jeg ved der har været mulighed for det. Og det er mit indtryk at man i HB meget nødig vil understøtte arrangementer, ud over måske LA, og klubbutikken skal "hvile i sig selv" osv. Det kan alt sammen være meget godt, men vi i DLRK bliver nødt til at finde ud af hvad vi vil, og hvad det er ingen andre end vi kan, for ellers har vi ikke meget at tilbyde end det mange kan finde uden for klubben. Det er nok det vi mangler i klubben

Bare mit lille bøvs!

Mvh Niels
160894: sv: sv: sv: Udmeldelse / manglende kontingent betaling (15-02-2019 11:50:45) (svar på 160890)
Kenneth Poulsen #435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 188.179.133.138)
Jeg kan ikke forstå indlæg der hæfter sig ved "betragtelige beløb" der er findes i klubben, dem tror jeg gerne vores fremragende fru kasserer gerne vil høre om.
I det budget der blev fremlagt for 2019 manglede der 45.000,- kr for at enderne skulle hænge sammen, for det man kunne tænke sig at bruge penge på i 2019, bla. Oasen, udbetalinger til regionerne, driften af udvalg og driften af hovedklubben.

Det er rigtigt at der ligger mange penge i regionerne og min holdning til det er, at de ligger bedre i medlemmernes aktiviteter/fordele og beslutningen er, at det er regionerne der skal disponere over dem og det blander HB sig ikke i.

Og så kan man jo blot anbefale at regionerne at få fingeren ud og få skabt noget medlems glæde/fordele for kronerne og der kan medlemmer jo selv, helt klart, få meget stor indflydelse ved f.eks. at deltage i regionalforsamlingerne, stille forslag til arrangementer, hjælpe med at udføre arrangementer, så man lokalt får glæde/fordele af regionsandelene.
Mvh
Kenneth Poulsen
160897: sv: sv: sv: sv: Udmeldelse / manglende kontingent betaling (15-02-2019 13:43:22) (svar på 160894)
Niels Lysebjerg #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 5.186.124.255)
Ja enderne skal nå sammen. Men som jeg forstår det, handler det ikke om at hovedkassen er tom, mere at udgifterne overstiger indtægter. Det kan selvfølgelig i sig selv være et problem, men så længe der er penge i kassen, har vi altså mulighed for at investere i klubben, og dermed måske blive mere tiltrækkende.

Derudover mener jeg godt HB kan gå i spidsen for at skabe nogle fælles tiltag. Jubilæumsarrangementet ved Lillebælt er et godt eksempel på at man med enkle initiativer (og en del fodarbejde) kan skabe noget der samler hele klubben, og måske tiltrækker nye som gamle medlemmer. Om ikke andet mener jeg HB skal være parate til at støtte initiativer og visioner. Og der blev jo lavet en stor medlemsundersøgelse. Den skal vel bruges til noget?

Jeg tror ikke man kan forvente at al initiativ kommer fra regionerne. Det ligger simpelthen ikke i deres natur. De skal jo stå for de regionale begivenheder.

mvh Niels
160895: sv: sv: Udmeldelse / manglende kontingent betaling (15-02-2019 12:16:30) (svar på 160888)
Morten Nyhus #7617, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 80.198.193.10)
Hej Ole

At du i princippet stadig har det samme Land Rover liv i dag som da du var medlem, viser kun at du ikke benyttede dig at de aktiviteter klubben og regionerne står for. Det er muligt at du har været medlem af en region som ikke har tilbudt den store mængde af aktiviteter, og du derfor har haft et ”uaktivt” medlemskab set i forhold til deltagelse i arrangementer. Set på landsplan er der rigeligt at komme efter over hele landet, og personligt har jeg haft stor glæde af at deltage i arrangementer i hele landet (har dog stadig Bornholm til gode).

Hvis du har deltaget i arrangementer i klub / regions regi og som ikke medlem har det samme aktivitetsniveau, så vil jeg mene der er noget galt med dem der afholder arrangementerne, da du som ikke medlem ikke burde kunne deltage. Hvis du kan det, så forstår jeg udmærket at du mener at medlemskabet er for dyrt, men du skal blot huske på, at de pågældende arrangementer kommer i stand fordi andre betaler deres del af den kage der gør det muligt at få arrangementet op at stå.

At brugen af dlrk.dk kan ske uden login, er med til at underminere incitamentet til at betale kontingent, for her er noget der unægtelig koster penge at drifte, penge som kommer ind via kontingenter. Dit indlæg til denne tråd viser kun alt for godt at du benytter dig af de tilbud som klubben stiller til rådighed. Du er i din gode ret til at gøre det, da det er klubbens beslutning at du kan gøre det – hvilket jeg personligt mener er forkert at du kan.

Du vil gerne nyde uden at yde. Du har gjort det gennem flere år og gør det end ikke i stilhed, men ytre dig – det mener jeg er usmageligt.

/Morten
160896: sv: sv: sv: Udmeldelse / manglende kontingent betaling (15-02-2019 12:47:21) (svar på 160895)
Ole (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 130.227.93.43)
Morten.
Dlrk’s høvding spurgte til hvorfor man ikke er medlem.
Det svarede jeg på. At forum er delvist åbent skal jeg og andre ikkemedlemmer ikke klandres for? Bliver det lukket, så er det da helt og holdent jeres sag. Jeg svarer på Brians spørgsmål.
Jeg brugte klubben rigtig meget og sådan set stadigvæk af og til. Som gæst. Som inviteret gæst. Ligesom alle mulige andre inviterede gæster. Jeg laver også arrangementer hvor alle dlrk’ere er mere end velkomne.
Jeg er ikke gratist men lægger blot mine penge i andre kasser. Jeg bruger de muligheder som der er når man er medlem af en ALRC klub. Når jeg føler at dlrk vokser på mig, så melder jeg mig sikkert ind igen.
Lige nu har I en formand som tager stilling og som stiller spørgsmål. Det synes jeg er flot og modigt og det skal da honoreres.


160898: sv: sv: sv: sv: Udmeldelse / manglende kontingent betaling (15-02-2019 17:04:10) (svar på 160896)
Ib Hammer #219, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 2.109.66.6)
Der er jo også det ganske jordnære svar at bestanden af de biler der "normalt" er medlem af klubben bliver mindre, da der hele tiden går biler til grunde, da de ikke længere er værd at holde kørende = færre potentielle nye medlemmer og medlemmer der bliver "hængende".

Ligeledes har tilgangen af nye Defendere på markedet været begrænset i næsten et par årtier og de nye moderne modeller som man først efter 10 - 15 år accepterer som Land Rover modeller (skal tages med et gran salt) får man ikke fat i fordi nogle af dem der råber højest ser ned på dem, kalder dem frisørbiler o. lign. nedsættende - det er ikke rigtige Land Rovere. At de så siden viser sig at være ganske kapable og trods alt accepteres er da kun glædeligt. Ville du selv være medlem af en klub hvor du følte at du og din bil ikke rigtigt hørte til og at der ikke rigtigt var aktiviteter du kunne/ville deltage i ?

Det er ikke let at finde løsningen på hvordan man kan gøre klubben mere attraktiv for de moderne modeller og ikke kun modeller, der er blevet så gamle, at de kan erhverves for det samme som en ældre Defender eller seriebil. Det er bare noget man er nødt til at tage i betragtning og forholde sig til, hvis man som klub vil overleve og ikke blot hensygne som en nørdet veteranklub.

Med hensyn til klubbutikken, så er mit forslag, at den kun skal føre varer der er udstyret med klubbens logo og at man skal holde sig fra varer man kan få alle mulige andre steder. De varer man fører skal være unikke og kun til at få et sted - klubbutikken ! At føre en lang række varer som kan fås andre steder giver blot en investering i lager, et lager der skal omsættes, kræver plads og som måske efterfølgende skal sælges med tab fordi der er andre spillere på markedet som i forbindelse med udsalg, kampagne osv. dumper prisen eller varerne kan fås billigere i England, og her er klubbens medlemmer eksperter :-) til skade for klubbutikkens omsætning.

Mvh
Ib 0219
160901: sv: sv: sv: sv: sv: Udmeldelse / manglende kontingent betaling (16-02-2019 04:08:45) (svar på 160898)
Jeanette Nielsen #8657, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 85.191.191.101)
Ib Hammer

Hvad har denne tråd med Klubbutikkens varelager at gøre? Eller i det hele taget med Klubbutikken?
160902: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Udmeldelse / manglende kontingent betaling (16-02-2019 07:57:02) (svar på 160901)
Ib Hammer #219, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 2.109.66.6)
Klubbutikken er nævnt længere oppe i tråden - og klubbutikken har med klubbens økonomi at gøre og dermed også størrelsen på kontingentet, som er til debat i denne tråd. Tingene har det med at hænge sammen.

Læg venligst mærke til at jeg ikke siger at klubbutikken skal lukkes, er dårligt drevet eller noget i den dur, lige som jeg tidligere har nævnt det store arbejde du som frivillig lægger i klubbutikken. Men at tro at man bare kan fortsætte som hidtil og konkurrere med alle de andre aktører, har gennem årene vist sig ikke at virke. Det har ikke genereret indtjening, se blot hvor meget der er nedskrevet på varelager iht. det seneste årsregnskabet der ligger på forsiden, samt afskrivning på trailer og direkte tilskud.

Så ja klubbutikken er et af de steder hvor det er muligt at ændre tingene til det positive ved at sadle om, ved at være omhyggelig med hvilke og hvor stort et udbud af varer der skal tilbydes, som jeg ser det.

Mvh
Ib 0219
160903: sv: Udmeldelse / manglende kontingent betaling (16-02-2019 09:47:47) (svar på 160855)
Paul Sehstedt #27, reg. sjyl (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 92.241.207.150)
Alle medlemmer af Hovedbestyrelsen er lydhør for kritik og forslag; det er bare med at skrive til hb@dlrk.dk og der vil være spot on henvendelsen.
Der har været bemærkninger frem om formuen i klubben: 986.000 DKK ude i regionerne, 900.000 DKK i hovedkassen pr. 31.12.2017. Formuen til hører medlemmerne.
Hvad regionernes penge skal bruges til, bestemmer regionens medlemmer. Det er noget, som Hovedbestyrelsen normalt ikke kan blande sig i - og heller ikke skal!
De 900.000 DKK i hovedkassen ligger der, fordi Landsrådet har besluttet det efter indstilling fra Hovedbestyrelsen. HB forvalter efter Landsrådets beslutning. Hvis man mener, at der skal ligge et andet beløb i kassen, må man forhandle om det på Landsrådet, der er klubbens øverste myndighed. Igen: formuen tilhører medlemmerne og ikke HB.
Hvert år fremlægger HB et budget for det indeværende regnskabsår. Et budget er et forslag om, hvordan kontingentindtægten kan fordeles. Der er de faste poster, men også ansøgninger fra udvalg med eget budget. Og til sidst kan der ligge ansøgninger fra regioner om et ekstra tilskud, som man ønsker dækket af Hovedkassen til trods for, at regionen teoretisk set selv har råd til det, men ikke vil tage af den egne kassebeholdning.
Man kan derfor ikke beskylde HB for, ikke at ville betale det ene eller det andet eller at den ene får og den anden ikke, blot fordi HB holder sig til det vedtagne budget.
HB er i fællesskab ansvarlig over for Landsrådet!

Med venlig hilsen
Paul Sehstedt
medl. nr. 27
Medlem af Hovedbestyrelsen
160905: sv: Udmeldelse / manglende kontingent betaling (16-02-2019 19:32:37) (svar på 160855)
Lars Nygaard #8835, reg. bhm (medlem) (ip-adr: 2.110.0.173)
Nu har der været mange gæt, så jeg kan lige så godt gætte med - har sendt en helt almindelig ganske pæn reminder til de af de lokale medlemmer, for hvem den ser ud til at være smuttet. Og resultatet er:
en er ikke længere blandt os (det vidste vi godt, så der kom ingen reminder den vej)
to har ikke længere bil og dermed samme følelse af tilhørsforhold til klubben som klub
fem har fælles for dem tydeligt sagt - girokort - det fik jeg vist for så længe siden, at jeg har glemt hvor det ligger, den er smuttet osv osv.

De sidste par stykker har jeg endnu ikke hørt fra, men helt ærligt, så er det altså ikke beløbets størrelse i sig selv der gør det, at vi så altid kan tage en svingom for at rejse fælles forståelse for, hvad det bør koste, og hvad vi så kan forvente at få for pengene, er en anden snak. Først og fremmest handler alt det her om, at der netop har været betaling, kortet er sendt ud i en mere eller mindre våd kuvert til de der ikke er tilmeldt PBS, med ankomst engang først/midt december, hvor det selvfølgelig lægges et eller andet sted sikkert, og så er det med girokort som med det helt rette værktøj, når man skal bruge det, har man glemt, hvor man lagde det - og i det her tilfælde, er det ikke engang alle, der er klar over, de skal bruge det, de står jo ikke ligefrem og mangler noget, eller har noget, der ikke fungerer for dem i deres hverdag, hvis beløbet ikke lige falder til tiden...

Kan vi ikke gøre det lidt bedre... jo - vi kan bruge medlemslisten, og til hvert enkelt medlem én uge i forvejen sende en reminder mail INDEN betalingsfristen, og i mailen, der ryger så selvfølgelig lige registreringsnummeret og kontonummeret med ind, så man ikke skal lede efter et bortkomment girokort, man ikke vidste man havde fået, eller som en eller anden havde tørret røv i og smidt ud med alle de andre reklamer, der kommer på den tid af året -

På den måde, så kan de, der ikke pbsér den få en ordentlig besked, der er til at forstå... og så slipper vi for at stå i den her hvert eneste år...

Medlemssekretæren kan i hvert fald tydeligt se de næste par uger, at strømmen er vendt - medlemmer vi troede borte vælter tilbage i næsten lige så stor stil, som de forsvandt... men lidt ryger der vel altid på alder og andre interesser....

God weekend
Lars