tilbage

Land Rover Forum  

Index
160907: Motor larmer i ventiler Puma motor (17-02-2019 13:42:12)
Jens jarlkrone (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.167.223.194)
notor larmer meget i ventiler.
Hvad koster det at få dem udskiftet ?

Og kan koplingspunktes flyttes.
??
Index
160912: sv: Motor larmer i ventiler Puma motor (18-02-2019 14:41:40) (svar på 160907)
Niels Lysebjerg #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
Ja, hvis ingen andre tør, så tror jeg at jeg med fare for at være utidig vil driste mig til et forslag.

En Puma-motor er jo en moderne diesel-motor og mit indtryk af moderne dieselmotorer er at de er nogle små forb...prinsesser, som kræver stor faglig dygtighed at give sig i kast med. Så det er vel næsten kun et velrenomeret værksted der kan fortælle dig hvad det koster. Men det er sikkert dyrt. Kender en der fik skiftet flammeskiver i en Aygo(!) Her lød regningen på 5000,-

Så lurer jeg lidt på den der med koplingspunkt. Mener du om det kan flyttes så du kopler ud tidligere? Uden at være ekspert på moderne vogne, så vil jeg mene at den kobler ud når den kobler ud. Men den kan jo være slidt, så måske du skal have kigget på i hvert fald pedalarmen og det hydrauliske system til koblingsfunktionen.

Så indtil der er en der ved mere end mig (og der er der! ;) der også tør ytre sig, så er der nok ikke så meget andet at gøre end at trille en tur for et hæderligt værksted og høre hvad de siger.

Mvh Niels