tilbage

Land Rover Forum  

Index
161243: Undervogn - rust (13-05-2019 21:45:26)
Erik Kroun #9875, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 90.184.178.172)
Jeg har for nyligt erhvervet mig en Defender 110 crewcab fra 2008. Jeg har vedhæftet lidt billeder fra undervognen. Den skulle vidst have fået en undervognsbehandling fra starten af. Mine spørgsmål er: ( og jeg ved det kan være svært ud fra billederne)
Hvor slemt vurderer i rusten?
Skal jeg få det slebet i bund og sendt den til undervognsbehandling?
BYD endelig ind med gode råd hvad i ville gøre...
Index
161244: sv: Undervogn - rust (13-05-2019 22:43:18) (svar på 161243)
Paul Sehstedt #27, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 92.241.199.229)
Det ser slet ikke farligt ud. En komplet ny udstødning kommer nok meget snart på tale. De angrebne steder inde i bilen ville jeg rense ned, give en god grundmaling og slutte af med sort maling. Undervognen ville jeg diskutere med behandlingscenteret, hvor meget du skal rense ned. Husk også toppen af rammen. Det kan være, at værkstedet har egnede metoder til rensning af rammen. Få torpedoen hulrumsbehandlet.
Index
161245: sv: Undervogn - rust (13-05-2019 22:49:16) (svar på 161243)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.62.116.179)
Synes nu ikke rustangreb er alarmerende, udstødning er der ikke så meget at gøre ved andet end skift, men det er jo sliddel. Rust på bagakselhus, panden, kan være en ide at rense og lakere, er set med gennemtæringer, hertil plade under tank, måske en ny, dog uden at vide kostpris. Ellers er undervognsbehandling en god ide, vent gerne til varm højsommer, hvis kommer, mener der er rabat at hente, som klub medlem.
Index
161251: sv: Undervogn - rust (15-05-2019 00:03:28) (svar på 161243)
Kristian Elof Sørensen #7086, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 195.225.118.54)
Jeg er enig med de andre, der er ikke noget alarmerende på de fotos.

Få den renset ned og undervognsbehandlet et sted hvor de er grundige med at komme godt ind i alle hulrummene i rammen, torpedoen, dørene osv.

Noget der er værd at være opmærksom på i det daglige, er mudder ovenpå rammen og inde i krogene omkring torpedoen, bagvangen og alle andre steder. Det må ikke få lov at ligge og være vådt igennem længere tid. Skrab og spul det væk med det samme efter en tur i plutten.

Index
161263: sv: sv: Undervogn - rust (15-05-2019 19:21:59) (svar på 161251)
Erik Kroun #9875, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 90.184.178.172)
Tak!
Er det “bare” og gå igang med vinkelsliberen med en stålbørste på?

Hvad ville i gøre ved rustne bolte i gulvet indeni bilen?

Kan i anbefale et sted på Sjælland der laver undervognsbehandling?

På taget er den hvide maling skallet af tre steder af 20-30 cm. Er der og slibe ned med meget fint sandpapir og sende til maleren?
Index
161264: sv: sv: sv: Undervogn - rust (15-05-2019 20:40:06) (svar på 161263)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 77.241.134.122)
Vinkelsliber med roterende stålbørste jo, husk beskyttelsesbriller. Kan ikke se på rabatliste om rabat nogen steder på undervognsbehandling, men prøv at kontakte klubbutikken. Ville vælge Pava, anbefales af FDM, grundet deres procedure. Mht afskallet maling i tag, slib med fint sandpapir, aftør med rensebenzinvædet klud og laker straks, når benzin er fordampet, med passende spraymaling, dog vær opmærksom på om spraymalingen kan sammen med den oprindelige lak. Bolte i gulv skal bare renses og sprayes med tynd dinitrol eller lignende.
Index
161265: sv: sv: sv: Undervogn - rust (15-05-2019 21:01:31) (svar på 161263)
Henrik hartman. (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 85.191.113.233)
De steder du kan nå med børste er de mindst kritiske. Det ruster der hvor du ikke kan se det. Min Puma fra 2008 har også fået behandling fra starten og rusten er ofte under de gamle kager af rustbehandling. Jeg forsøger så vidt muligt at højtryksspule uden på og især inden i vangerne. Jeg køre så en uge i godt vejr og så giver jeg den selv en behandling med et tyndt produkt. Det gør jeg hver sommer. Hvis jeg skulle til en prof behandler vil jeg bede om en behandling med er tyndt produkt.