tilbage

Land Rover Forum  

Index
162745: Drilsk kobling. (03-03-2020 17:14:51)
Knud Storgaard #2915, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 85.184.137.216)
Jeg har udskiftet både slave- og hovedcylinder på min Serie III, men koblingspedalen kan stadig trædes helt i bund uden virkning.

https://www.paddockspares.com/lof-power-master-cylinder-for-series-3-and-defender-s.html

https://www.paddockspares.com/266694-clutch-slave-cylinder-s11-11a.html

For at udelukke fejl ved tryklejet har jeg blokeret slavecylinderen med en plade, koblingspedalen kan stadig trædes helt i bund uden virkning.

Jeg har udluftet som vist på foto og også blot ved at træde på koblingspedalen.

Jeg kan ikke se, at forbindelsen mellem hoved- og slavecylinder er utæt.

Foto af udskiftede slave- og hovedcylinder.


Knud Storgård

Index
162746: sv: Drilsk kobling. (03-03-2020 17:42:31) (svar på 162745)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.62.117.224)
Har før med succes trykket koblingsvæske ind via udluftningsnippel på slavecylinder, har brugt en (vistnok tidligere) sifonflaske af aluminium og ca en halv bar trykluft, her skal man så sørge for der slipper luft med ind og reservoir ikke løber over.
Index
162747: sv: sv: Drilsk kobling. (03-03-2020 17:44:46) (svar på 162746)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.62.117.224)
UPS, "sørge for der IKKE løber luft med ind"
Index
162750: sv: Drilsk kobling. (03-03-2020 21:09:06) (svar på 162745)
Niels Lysebjerg #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 5.186.127.90)
Ja jeg har aldrig haft problemer med at udlufte en kobling, men det hjælper dig jo ikke.

Men som før nævnt, det er vigtigt at hovedcylinderens stempel kommer *helt* tilbage for ellers åbnes returløbet ikke.

Men hvis den ellers gør det, og reservoiret er helt fyldt, så prøv at "pump" pedalen, gerne lidt energisk. Måske du også skulle lægge noget imellem stemplet i slavecylinderen og vægen der, så minimerer du det kammer der kan stå luft i.

Mvh Niels
Index
162751: sv: sv: Drilsk kobling. (04-03-2020 00:45:47) (svar på 162750)
Knud Storgaard #2915, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 85.184.137.216)
Jeg udlufter koblingen manuelt på følgende måde.

Plast slange på slavecylinderen udluftnings nippel, slangen er forbundet til en opsamlingsbeholder over slavecylinderen.

Åben nippel, Mutter træder koblingspedalen helt i bund, lukker nippel, Mutter slipper koblingspedalen.

Dette gentages til der ikke er flere synlige luftbobler i plastslangen.

Efterfylder reservoir i hovedcylinder for hver 3 - 4 koblingsbevægelse.

Knud Storgård
Index
162752: sv: Drilsk kobling. (04-03-2020 00:54:54) (svar på 162745)
Vogter (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.62.117.2)
Det er den forkerte slavecylinder du har købt.
Index
162753: sv: sv: Drilsk kobling. (04-03-2020 07:30:01) (svar på 162752)
Niels Lysebjerg #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 5.186.127.90)
Åh, det er det også. Det havde jeg ikke set. Det er den forkerte slave! Du har fået en til en serie 2/2a. De er ikke identiske med en serie 3, da serie 2 har en anden udrykker mekanisme! Du må ringe til Benedikte igen, og få en til en serie III

Mvh Niels
Index
162754: sv: sv: sv: Drilsk kobling. (04-03-2020 07:33:45) (svar på 162753)
Niels Lysebjerg #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 5.186.127.90)
Eller har du?? Det link du linker til viser en Serie 2/2a slavecylinder, men det billede du har lagt op der synes jeg det ligner mere en serie 3, selvom det kan være svært at se. Hvis du lægger den nye og den gamle ved siden af hinanden, så skal flangen sidde det samme sted. På 2'eren sidder den længere tilbage, og vil aldrig passe på en serie 3 kobling.

Mvh Niels
Index
162755: sv: sv: sv: sv: Drilsk kobling. (04-03-2020 11:32:11) (svar på 162754)
Knud Storgaard #2915, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 85.184.137.216)
Hej Niels

Jeg var vist lidt for hurtig med linket til slavecylinderen. Det var forkert, undskyld.

Det rigtige link til den slavecylinderen som jeg har købt er

https://www.paddockspares.com/591231g-clutch-slave-cylinder-trw-lucas.html

Jeg har kontrolleret, at parth nummeret er 591231G og passer med det jeg har modtaget.

Billederne jeg har lagt op er af den slave- og hovedcylinder som jeg udskiftet og adskilt.

Mvh. Knud