163061:
sv: Opbygning af 130" på engelsk stel. (19-04-2020 08:36:00) (svar på
163059)
Niels Lysebjerg #7732, reg. fyn (medlem) (
ip-adr: 5.186.126.122)
Du må jo i princippet skifte chassis-rammen med en "tilsvarende" ramme. Altså må du godt skifte rammen på din 87'er.
Om en årgang 2000 så er identisk med en årg 87, det er spørgsmålet.
Hvis du spørger om, om du må sætte et årgang 87 karosseri på en årgang 2000, så du har reelt har en moderne bil med et gammelt karosseri, så vil den "tekniske årgang" for alt hvad jeg ved, være årg 2000.
Selv hvis du kunne overbevise nogen om at det er en 87'er der har fået skiftet ramme, så vil du have problemer med originalitets-kravet, skal den være veteran, da motor og gearkasse osv, jo heller ikke er originalt. Nok arbejdes der på at få lempet reglerne, men de bliver næppe lempet så meget at man kan bygge en ny bil på gammelt chassis eller under et gammelt karosseri. Det er jo hele ideen med veteranafgiften. Du slipper billigt, fordi du har et umoderne upraktisk køretøj, du reelt kun kan bruge for din fornøjelses skyld.
Du kan jo selvfølgelig hugge det gamle stelnummer i og håbe på synsmanden ikke ved noget om Land Rovers, men det er ulovligt, og kan blive dyrt hvis det bliver opdaget. Det vil sansynligvis blive betragtet som bedrageri.
Det jeg ville gøre var at bestille en ny galvaniseret ramme i England, inden den nuværende samhandelsaftale udløber, og så bygge en årgang '87 op på den. Ja der bliver noget afgift, hvor meget er svært at sige. men du kan beholde vognes tekniske identitet og dermed årgang.
Go fornøjelse.
Mvh Niels