tilbage

Land Rover Forum  

Index
163637: Defender 110 TD5 -1999 kan man demontere anhænger trækket uden at løsne tanken? (29-06-2020 18:06:03)
Ole Knudsen #9568, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 5.186.112.255)
Hej

Jeg skal lige om lidt have mit værksted til at skifte den bagerste kofanger, som er en del af rammen (Det siger de også i synshallen) Jeg vil have svejset en på der er galvaniseret.

Og så tænkte jeg at jeg inden kunne afmontere delene til trækket og få dem varmgalvaniseret Det er for at det kommer til ar se ens ud. (Selve kuglen skal naturligvis ikke galvaniseres)

Men inden jeg går igang vil jeg gerne om høre lidt om hvor besværligt det er. Er der nogen af de gode folk her i forrummet der ved om pladen det støtter plastik tanken skal af for at få de to øverste store bolte på billedet skruet af.

Jeg har tidligere skiftet brændstofpumpen, og det var noget af et heldags projekt selvom vi var to mand til det.
Men jeg kan ikke husk hvordan trækket var boltet på.

Meningen er at få værkstedet til at montere tækket igen når de har svejset den nye kofanger på. Men jeg vil gerne kunne aflevere trækket færdig galvaniseret til dem, så bilen ikke skal hold en uge på værkstedet og vente på at trækket bliver galvaniseret.
Index
163638: sv: Defender 110 TD5 -1999 kan man demontere anhænger trækket uden at løsne tanken? (29-06-2020 18:58:59) (svar på 163637)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.146.133)
Du kan sagtens af- og påmontere trækket uden at fjerne tanken, har selv foretaget øvelsen flere gange (med forbehold for tidlige Td5 er anderledes end nyere) De bolte der holder trækket er skruet ind i møtrikker, der er påsvejset på indersiden af bagvange, meeen tanken skal jo ned alligevel, hvis du skal have bagvange med extensions, forlængede stykker til vange, klart anbefalesesværdigt med extensions.
Har tidligere på egen Td5 110 skåret et stykke plade ud af vognbund lige over pumpe, man kan ikke få pumpen op den vej, men det letter klart montering af slanger og ledning, hertil havde jeg ikke spændt omløber på pumpe tilstrækkeligt, men det var så nemt at efterspænde gennem hullet.
Index
163641: sv: Defender 110 TD5 -1999 kan man demontere anhænger trækket uden at løsne tanken? (29-06-2020 20:28:18) (svar på 163637)
henrik hartmann (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 151.183.2.206)
Jeg har lige 3 ting du skal være opmærksom på.
1. Bagvanger fåes i forskellige længder. Få fat i en som lang nok til at nå forbi det rådne.
2. Galvanisering er giftig og umuligt at svejse i. Det skal fjernes 2 til 3 cm fra svejse stedet.
3. Alle geving er fyldt med galvanisering. Du for ikke trækket på igen før gevindene er skåret op igen, med den rigtige snittap.
Index
163782: sv: sv: Defender 110 TD5 -1999 kan man demontere anhænger trækket uden at løsne tanken? (06-07-2020 21:26:27) (svar på 163641)
Ole Knudsen #9568, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 5.186.116.209)
Mange tak for hjælpen. Særligt for info om at der er gevind i den bagerste "kofanger" Jeg havde frygtetat jeg skulle ind og have fat i en møtrik

Så det var forholdsvis nemt at få det af. Selvom, der skulle lægges kræfter i og bruges rustløsner.
Nu er delene (undtagen kuglen) afleveret til galvanisering. Firmaet sørger også for at brænde malingen af.
Jeg venter nu spændt på at se resultatet. Mit formål med galvaniseringen er nu mest kosmetisk.