tilbage

Land Rover Forum  

Index
164926: Ny Defender-ejer (30-11-2020 21:43:54)
Heine Th. Larsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 109.56.72.48)
Hej
Jeg har i flere år drømt om at blive Defender ejer. Jeg har svinget mellem 90" og 110" og er landet på de 110. Jeg har kigget årgange, farver og originalitet, og er landet på pre juni 1998 (af hensyn til afgifterne) og vil gerne have i den klassiske grønne. Men er alligevel blevet lidt lun på en temmelig liret model til salg i Roskilde, som efter sigende har været modelbil for Ecco i sin tid. Stærkt ombygget og i en noget anden farve en omtalte klassiske grønne;
https://www.bilbasen.dk/brugt/varebil-inkl-moms/land-rover/defender-110/25-tdi-pick-up-3d/4397099
Jeg har været ude at se den, og farven er ikke toppen, men jeg er dog mest i tvivl om ombygningerne. Der er sat diverse lygter på, sidedørene er i plastik og motorhjelmen ligner mere en Hummer end en Defender. Hvad har folk at sige om den, er det ombygninger der mest af alt har skadet bilen, eller kan den holde prisen og eventuelt med en lakering blive ganske tilforladelig?
Tak for svar,
Mvh Heine
Index
164927: sv: Ny Defender-ejer (01-12-2020 08:14:07) (svar på 164926)
Niels Lysebjerg #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 5.186.120.241)
Ligner den der var til salg for et stykke tid siden for en formue. Her virker prisen mere realistisk

Om man kan li' udtrykket er jo op til den enkelte. Selv synes jeg den på en måde er meget fed, på den anden side er der lige rigelig "café look" over den. Det er nok mest farven. Det er som om man tilstræber et "retro læder look" som jo er så moderne.

Kølerhjelmen er såmænd ægte Land Rover, bare fra 2008 og frem, hvor der skulle gøres plads til en ny type motor.

Men sådan en vogn er liebhaveri. Og farven er jo hurtigt ændret. Med mindre man vender sig til den. Min 2a er stadig gul, da forrige ejer ønskede sig en "beach cruiser" De store dæk og imponator-bøjlen har jeg dog pillet af.

Ku jo gøre det samme her. Nogen lidt mindre iøjnefaldende fælge og en gang mat NATO grøn, og måske lidt færre LED lamper, så ville den sikkert være tættere på det du drømmer om

Det vigtigste er at der er en sund vogn inden under og at I kan blive enige om prisen. Farven og påmonteret udstyr kan ændres/fjernes.

Mvh niels
Index
164928: sv: Ny Defender-ejer (01-12-2020 08:45:35) (svar på 164926)
jens kjøller (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.162.202.137)
Den er da fin. Ser ud til du skal skifte til Islandske skærme...;-)...eller andre hjul...
Bedste LR-hilsner Jens
Index
164929: sv: Ny Defender-ejer (01-12-2020 08:59:17) (svar på 164926)
Eddie Mose Jensen #3693, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.7.30.16)
Enig med Niels.

Ekstra udstyr kan pilles af - det kan dog efterlade huller :-)

Det vigtige er at bilen er sund. Det rust arbejde der er lavet på den, er klassisk for modellen. Vigtigt er det dog også hvordan rammen har det - specielt fra bagaksel og bagud.

Bilen må have kørt nogle kilometer - da der er lavet både toppakning, intercooler og turbo.

Faktisk syntes jeg den fremstår pæn og harmonisk, uden at være vanvittig 'overgjort'. tiden må vise om der skal tilføjes design ellementer som mudder og buler :-)
Index
164930: sv: Ny Defender-ejer (01-12-2020 09:27:17) (svar på 164926)
Paul Sehstedt #27, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 92.241.203.136)
Denne Defender blev for otte til ti år siden bygget/modificeret af LR Parts efter kundeønske. Mens kunden/et tidlig. klubmedlem, havde bilen, blev den passet og plejet i alle hjørner og kanter. Der er postet rigtig mange penge i projektet og prisen er ikke helt ved siden af. Selvfølgelig skal den efterses for rust m.v., men hvis du skifter hjulene til alm. Defender-størrelse, sætter de alm. skærmkanter på og får ændret/fjernet ploven, får du en LR, der er meget anvendelig, der ikke skal bruge en hektar til at vende på. Hjulene kan du sælge/give i bytte. Motorhjelmen er den seneste model for Defender. Den er af plast, men original og letvægt! Du kan evt. slå en handel af med LR parts.
Index
164934: sv: sv: Ny Defender-ejer (01-12-2020 18:42:53) (svar på 164930)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.49.147.174)
What's not to like? i flg nummerplade.net har den kun kørt 159000km, da den blev synet i sommers.
Ud fra snorklens placering, er der tale om den bundsolide 200tdi, men dermed LT 77 S gearkasse, ikke så god som R380, lyt efter mislyd ved evt prøvekørsel. Kan dog være renoveret. Hertil vil synsfætteren nok øffe over de brede dæk og sikkert også spacers, sporviddeforøgere. Skærmforøgere skulle ikke udgøre et problem. Bemærk, den må ikke køre i de nye miljøzoner/store byer i DK.
Men jo, har fået sænket salgsprisen gevaldigt.
Vær opmærksom på at medlemskab af DLRK giver adgang til fordelagtig bilforsikring. Held og lykke.
Index
164937: sv: sv: sv: Ny Defender-ejer (01-12-2020 20:32:11) (svar på 164934)
Kaj Juel Hansen #1942, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.49.45.55)
En LT77S gearkasse køre ud mærket og den kan godt holde til det
bilen er bygget til, køre selv med en LT77 uden S og den er ved at runde
de 500000 KM, det er som regel ikke gearkassen der er problemet det
er den der sidder mellem ryglæn og rattet, som vil have alt for store
hjul og får ikke skiftet olien tit nok ( en god olie).
Index
164944: sv: sv: sv: sv: Ny Defender-ejer (02-12-2020 16:47:44) (svar på 164937)
stephan (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 2.131.45.72)
Hejsa,

Jeg syntes den er flot/sej/fed osv. Den er ikke overgjort (Den bil har stået til salg evigt længe.. Men prisen startede også 100k højere så vidt jeg husker).
Det er denne derimod :https://www.bilbasen.dk/brugt/varebil-inkl-moms/land-rover/land-rover/d-van/4885407
Den er ved at være nede i et (i min optik) fornuftigt leje..
Måske skal man lige afklare, om prisen er annoncens øverste pris, eller de 199.000 i teksten.

Når de skriver at alt elektronik er gennemgået, så er det godt nok store ord. Hvis det er en 200 tdi, så er der stort set kun pioneer anlægget som kvalificerer til udtrykket elektronik.
Men bilen er pæn, og hvis den sælges med garanti og alm reklamationsret, så er det nok svært at finde dem billigere, i den stand. Dæk kan du sikkert sælge og få andre på uden merudgift.

Om den holder prisen, det tror jeg den gør, men det er jo helt afhængigt af, hvem der er køber når du vil af med den. Der er 8 år til veteran status, der vil den med garanti blive mere interessant for mange.

Måske skal du se på denne:
https://www.dba.dk/land-rover-defender-110-25/id-505409247/





Index
164956: sv: sv: sv: sv: sv: Ny Defender-ejer (02-12-2020 21:04:19) (svar på 164944)
Paul Sehstedt #27, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 92.241.198.237)
90" er bygget af LR parts til efter design fra den kunde, som havde den brune 110". Slutkunden var en anden, der skulle bruge et blikfang. Den er så gennemdesignet, at det gør ondt. Desværre kan motorhjelmen ikke åbnes uden at lygtebommen fjernes først.
Den grønne 110" er et bedre valg, fordi der er plads til at omsætte egne ideer.
Index
164957: sv: Ny Defender-ejer (03-12-2020 16:22:07) (svar på 164926)
Brian Lehm Nielsen #9563, reg. vjyl (medlem) (ip-adr: 194.19.162.168)
Hej Heine

Først vil jeg sige; Held og lykke med jagten!!!

Jeg startede med samme udgangspunkt som dig, en gammel drøm om at eje en rigtig Land Rover. Oprindeligt var det en serie bil mit hjerte brændte for, men funktionaliteten og mit kørselsbehov gjorde at det blev en 90" Td5 fra 03 jeg endte med at købe.

Enig!! Afgiften stinker og er træls, men det er en gang om året - resten af tiden er bilen bare fantastisk!!! Så ikke så bange for den, hvis den rigtige bil er der...
Vil anbefale at prøve lidt af hvert, 200 & 300 Tdi samt Td5 (Pumaerne ligger stadig over prisen på dit oprindelige forslag..)
Det kan mærkes at en Td5 er en mere moderne bil, med måske mulighed for sikkerhedsudstyr som ABS. Jeg personligt elsker lyden, trækket, driftstabiliteten og motorgang på Td5 motoren! Der er ganske vist lidt mere elektronik i den, men intet der giver gråt hår. Ex det berygtede "olie i ledningsnet" problem kan ordnes på Max en time med stumper for 500kr...
Med sagt så er det svært at slå en dejlig 4 cylindret klassisk LR diesel... eller en V8.....

Så prøv lidt af hvert - find bilen du leder efter til dit behov. Bilerne er store Lego biler, der kan skiftes dele, bygges og modificeres til du ikke orker mere. Meld dig ind i klubben, der er fyldt med søde mennesker der hjælper og rådgiver, når du mangler svar på et problem med bilen!!

Eksempelvis en 110" crew cap Td5, i klassisk grøn til sammenligning. (Jeg kender hverken bil eller sælger, det kan være andre i forum gør)
https://www.guloggratis.dk/biler/erhvervsbiler/land-rover/defender-110/annonce/49243680-land-rover-defender-110-crew-cab

Blink og vink
Brian