tilbage

Land Rover Forum  

Index
167509: 3,5 til 3,9 (28-01-2022 12:41:43)
Verner Lundtoft Jensen #4586, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 2.107.83.227)
Hvilke, hvis nogen, problemer løber jeg ind i med myndighederne ved at skifte en 3,5 V8 med en 3,9 V8 på en OneTen fra 1988?

Mvh Verner
4586
Index
167510: sv: 3,5 til 3,9 (28-01-2022 14:17:50) (svar på 167509)
Kenneth Poulsen #435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 188.179.133.114)
Hvis den nye motor ikke er på mere end 20% i effektforøgelse, så er Skat ikke interesseret.
Men da der er mere end 1 stykke papir i sagen, så må synshallen ikke tage stilling til det og derfor skal sagen for en af Færdselstyresen godkendt prøvningsinstans, for at få verificeret de 2 typegodkendelser, der skal sammenholdes.
Det kan måske være, at der forlanges ombygninger f.eks. på bremser, når bilen skal leve op til den typegodkendelse som den nye motor har - måske.
Ellers giv www.autoconsult.dk et kald, de plejer at være gode at snakke med og de er godkendt.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
167550: sv: 3,5 til 3,9 (14-02-2022 21:16:54) (svar på 167509)
Peter Struntze #2005, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.62.116.19)
Hvis du kun bruger blokken og montere originale karburator - så kræver et da sin mand at opdage de 0,4 l forøgelse

Standard LR V8 kom jo med hele 113 HK, men det er ikke ulovligt at optimere - og det kræver ikke de store talenter af få 160-180 HK ud af standard 3,5 V8 motor.