tilbage

Land Rover Forum  

Index
72006: Defender bremser dårlig (12-11-2008 07:30:54)
Jan Jørgensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.34.26)
Testen er selvfølgelig ekstrem og mindre relevant, men Defender havner på listen over dårlige bremser:

http://fpn.dk/motor/bil/article1510556.ece

Sammen med Lexus, der starter på 900.000 kr. på hvide plader.

vh

Jan
Index
72007: sv: Defender bremser dårlig (12-11-2008 07:36:29) (svar på 72006)
Henrik Lehmann Carlsen #2870, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 212.27.19.249)
Ja men testen siger Land Rover 110 fik en 3 plads med 52,1 meter mod 70,1 meter så der er 20 meter til forskel.
Index
72010: sv: sv: Defender bremser dårlig (12-11-2008 07:57:27) (svar på 72007)
Jan Jørgensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.249.34.26)
Som jeg læser JPs version, så bringer de listen over de ti dårligste i testen. Oven over listen står der nemlig:

"Disse 10 biler klarede sig dårligst i testen:"

Det betyder så, at Defender er 8. dårligst blandt de biler, der har været med. MEN hvor mange er det så. Nu har jeg forgæves forsøgt at finde testen på det tyske blads hjemmeside, så det har jeg ikke kunnet opklare.

Du har jo ret i, at hvis der kun var de ti, så er Defender faktisk på en delt førsteplads blandt disse.

vh

Jan
Index
72011: sv: sv: sv: Defender bremser dårlig (12-11-2008 08:37:49) (svar på 72010)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 94.191.236.89)
Til sådanne tests har man aldrig hele udvalget af de eksisterende typer. Det ville selvsagt blive helt umuligt. Det handler måske om 100 forskellige biler i givet fald.

Den måde bilerne er listet op på er noget enderledes, end man normalt ser, idet man starter med den dårligste. Det kan let give misforståelse, men jeg kan da ikke komme frem til andet, end at LR er kommet ud som nr. 3. bedste i den test.

Endvidere kan jeg tilføje, at jeg på min nylige tur sydpå fik oplevet, at det er vældig nyttigt med gode bremser. Vi kørte ofte på de sekundære veje, som undertiden gik over i tertiære eller værre. På sådanne småveje er bratte stigninger, fald og drej noget oftere forekommende end på motorveje.
Med godt læs og en halvtung campingvogn efter, skal der ofte bremses vældigt kraftigt og gentagne gange på de små bjergveje. Da var jeg glad for mine nyligt monterede tykke, ventilerede bremseskiver på RRCen, som dog også kunne udsende en ildevarslende duft.

mvh
Knud
Index
72114: sv: Defender bremser dårlig (13-11-2008 21:23:43) (svar på 72006)
Christian Kryger #8044, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 85.129.17.0)
det er jo også en langsom bil, så det passer vel alligevel meget godt sammen. det er jo ikke lige defenderen man ser med 160 kmt på motorvejen.
mvh Christian.
Index
72121: sv: sv: Defender bremser dårlig (14-11-2008 08:24:07) (svar på 72114)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Har prøvet at køre 160 i en Defender - Det var en oplevelse!

MVH Jakob E S
Index
72130: sv: sv: sv: Defender bremser dårlig (14-11-2008 10:53:29) (svar på 72121)
Eddie 3693 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.7.30.16)
Ja - og med op til 10% fejlvisning på spedometer, så er det måske tættere på 145-150 men sikkert en oplevelse aligevel.

Eddie
Index
72141: sv: sv: sv: sv: Defender bremser dårlig (14-11-2008 14:26:39) (svar på 72130)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Triptælleren passede fint overens med den rallycomputer der også sad i bilen...
Det var Bertelsens 90" med tunet TD5 ned af bakke ind mod Århus.

MVH Jakob E S
Index
72129: sv: sv: Defender bremser dårlig (14-11-2008 10:47:46) (svar på 72114)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.243.4.11)
http://www.defender50th.co.uk/viewtopic.php?t=13

"Top Speed..............................99 mph (Limited)"

- kunne ikke lade være ;-)

Mvh Søren R.
90" 50th V8
Aygo 1,0 MMT
6+20=9
Index
72158: sv: sv: sv: Defender bremser dårlig (14-11-2008 19:10:49) (svar på 72129)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 83.88.204.100)
Jaja, det er sjovt - men det er standardbilen slet ikke bygget til! Og tyngdepunktet ligger fortsat højt.
ALLE biler over 2,5 tons totalvægt burde være begrænset til 100 km/h... - det er efter min opfattelse både gavnligt for trafiksikkerheden, miljøet og pengepungen! Håndværkerbiler og autocampere ses ofte i faretruende situationer på motorvejene...

Hvis man har travlt, bør køre afsted tidligere!
Index
72160: sv: sv: sv: sv: Defender bremser dårlig (14-11-2008 21:04:02) (svar på 72158)
Eddie 3693 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 83.88.120.26)
Hej Poul

Så skal du ikke ønske dig den nye Bentley i julegave. Den vejer næsten 3 tons, 0-100 på 5,5 og 288 på toppen. De får ikke solgt mange - hvis du skulle bestemme.

Eddie
Index
72161: sv: sv: sv: sv: Defender bremser dårlig (14-11-2008 21:18:16) (svar på 72158)
Lars Jørgensen #1584, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.21.151)
Hej poul

Et nogenlunde tilsvarende forslag i Tyskland (hvis jeg husker rigtigt) om fartskriver i alle biler over 2800kg blev vist nok taget af bordet igen, da det gik op for lovgiverne at der så skulle fartskriver i deres ministerbiler, direktionsvogne mm (BMW, Mercedes Audi mm) såååååååå måske ikke alligevel

God weekend

Lars /1584 Fyn
Index
72177: sv: sv: sv: sv: sv: Defender bremser dårlig (15-11-2008 10:21:51) (svar på 72161)
Paul Sehstedt #0027, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 80.164.64.145)
Loven med de 2.800 kg i Tyskland er faktisk effektiv og har været i ret mange år endda, når det gælder varebiler, som kun må køre 80 km/h max. Men er der en rude i højre varerumsside, er det en kombi, og så gælder hastighedsbegrænsningen ikke.

Jo, den nye Bentley er nydelig, men jeg har besvær med, at komme ud af Ottos Continental GT. Lækkert køretøj og vitterlig LYDLØST !!!!!!!! V12ren spinder bare derudaf.

En af mine bekendte blev i forgårs dræbt i et færdselsuheld, hvor hans havarede Laguna på en landevej i Tyskland blev påkørt af en Audi 4x4 forstadskampvogn.

Det er umuligt af politibillederne at se, at Henriks bil var en Laguna, der har fem sikkerhedsstjerner!

Min pointe er, at ved køb af disse lækre tunge køremaskiner følger et større ansvar med. Det bliver alt for ofte glemt og det ses dagligt på vore veje.

De foreslåede 100 km/h er nok for langsomme, men mange steder rundt om i Europas er der en max hastighed på 110 km/h på motorveje, så det er nok dér, grænsen generelt skal ligge.

Når jeg er på tur i Volvo-limousinen, sætter jeg hastigheden på effektive 110 km/h - også tager det højest 26 køretimer at tilbagelægge de 2.400 km til huset i Spanien.

Der er simpelthen ikke behov for biler, som kan køre 288 km/h.
Index
72183: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Defender bremser dårlig (15-11-2008 11:27:08) (svar på 72177)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.165.191.198)
Hej Paul.

Jeg er helt enig med din sidste linie.
Jeg har helt klart haft de bedste oplevelser i Defenderen med under 20Km/t.
Desuden har Defenderen den fordel, at når det føles som om man kører stærkt i den, så kan man stadig ikke hurtigt nok til at få en fartbøde:-)

MVH Jakob E S - Der engang havde en BMW; men det blev for dyrt...