95886:
sv: sv: sv: sv: Tænding (23-03-2010 20:26:04) (svar på
95879)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (
ip-adr: 85.165.150.52)
Gøre som Jakob skriver, eller "9" metoden. begge er OK! Jeg foretrækker Jakobs, men det er kun en smags sag!
Re tændings tidspunkt, så tænk på at benzin er bla, blevet blyfri, og har ændret sig en del siden data til din 88 blev bygget.
Stil tænding på "gehør", med efterfølgende justeringer, over en 14dgs periode, med varierende kørsel. Motoren skal trække godt, men ikke "knalde" ved motorbremsning på stejle bakker.
Mål dette tændings vinkel med tændings pistol, og bruge det fremover. En ting er helt sikker,- Det gammel data passer ikke mere! (Jeg bliver også nostalgisk, og får ligefrem våde øjne, når "Nurse Cassidy" kører rund i Aidensfield,i sin pragtfuld blå 88 soft top. Hun ligner min drømme pige så jeg kunne skrige!)
Desvære for mig er den tid forbi. Det er det også for det data du har for tændings tidspunkt.
Endnu værre bliver det ved montering af Turner topstykke, men metoden virker perfekt alligevel.