tilbage

Land Rover Forum  

Index
96243: Import af seriebil fra UK - og afgift til skat (01-04-2010 09:53:57)
per hansen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.55.136.25)
Hej,
Overvejer kraftigt at hente en 109 / serie 3 hjem fra England. Men er meget i tvivl om hvad afgiften vil lande på. Har forsøgt mig med skats hjemmeside. Der er en beregner. Men her lander jeg på nogle meget store beløb på mellem 15 og 23000 i registreringsafgift. Kigger på en benziner
Køretøjet koster ca. 25.000 dkr i UK og er årgang 79-83 (kan selv vælge).
Hvad siger de erfarne rover importerer her på forum?
mvh
per
Index
96246: sv: Import af seriebil fra UK - og afgift til skat (01-04-2010 10:37:02) (svar på 96243)
Henrik Madsen #5343, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 94.145.225.113)
Hvide eller gule plader?
Index
96247: sv: Import af seriebil fra UK - og afgift til skat (01-04-2010 10:59:59) (svar på 96243)
Michael Bøjstrup #6653, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 93.160.182.70)
Hej Per,

Jeg gav 11.000 for hvide skilte på en SIII 109 V8 STW jeg hentede hjem for et par år siden, i "over middel" stand.

Mvh
Michael
Index
96248: sv: sv: Import af seriebil fra UK - og afgift til skat (01-04-2010 11:15:24) (svar på 96247)
per hansen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.55.136.25)
Ups, beklager. I første hug gule, men kommer an på forskellen op til hvide. I øvrigt er det en 109 3 dørs med klud. Men en sådan har jeg jo set kan komme på hvide plader.
Men de 11.000 du slap for et par år siden Michael, er der ikke noget med at skat har strammet op = gjort det dyrere?
Index
96252: sv: sv: sv: Import af seriebil fra UK - og afgift til skat (01-04-2010 11:38:22) (svar på 96248)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 95.209.234.125)
For 3 år siden gav jeg 9000kr. i afgift, gule plader, for
en 109" 1983 pickup m. kludetag, benzin, 24v.
Den blev "Afgiftberigtiget" i Tåstrup hvor man ved sammenlægning af toldsteder har samlet ekspertisen,
hvilket jeg dog havde lidt svært ved at se.
Da jeg havde læst at afgiftberegning af gulpladebiler skete administrativt, altså rent skrivebordsjob havde jeg ikke bilen med, alligevel spurgte de flere gange om de kunne se bilen. Til 25000kr skal den du har kik på faneme være flot.
Index
96256: sv: sv: sv: sv: Import af seriebil fra UK - og afgift til skat (01-04-2010 12:57:29) (svar på 96252)
Niels Mikkelsen #4782, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 85.80.185.58)
Jeg gav 10.000kr i af gift for min 101er Skat samlignede den med en 109 fra 77.De skulle ikke se bilen.De fandt et billede af en 101er ambulance på Google.
Blink og Vink Niels
Index
96263: sv: sv: sv: sv: sv: Import af seriebil fra UK - og afgift til skat (01-04-2010 17:42:01) (svar på 96256)
per hansen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.55.136.25)
Tak skal i have for oplysningerne. Så lander jeg nok i størrelsesordenen 9000 - 13000 i afgift.
Verner, Jeg er da lidt bekymret hvis du mener at for 25k skal den "fandeme være flot"... Hvad slap du for din?
25 k er for en "ikke klargjort". Men derfor kan den jo godt være flot sådan rustmæssigt og mekanisk sammenlignet med hvad man ellers kan finde. For 35k kan jeg få den klargjort og nymalet i den farve jeg nu vil have. Klargjort betyder vist serviceret (alt funker), men ikke at motor/gearbox osv er gennemrenoveret. Så det er nok noget med olier osv og alt alt funker som det skal.
Det er en ex army 109
mvh
per
Index
96264: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Import af seriebil fra UK - og afgift til skat (01-04-2010 18:15:30) (svar på 96263)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
Ja nu har jeg jo ikke den erfaring som Verner kan prale med, men efter at have fulgt lidt med på ebay.co.uk og andre steder så forsvæver det mig at gamle Land Rovers selv i England begynder at koste lidt. Især hvis de ikke er blevet mishandlede eller er blevet ombygget til en stand langt fra original.
En klasssisk Land Rover i pæn og nogenlunde original stand kan relativt nemt komme til at koste nogen penge, også i England. F.eks denne her jeg fandt på ebay.co.uk Fuldt restaureret: 5000£ Altså vel over 40.000 danske.
Men selvfølgelig, man kan samme sted sagtens finde en træt gammel fåreambulance til et par tusinde.
Brugtbilsmarkedet er en jungle. Også i England!

God Påske

Hilsen Niels
Index
96278: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Import af seriebil fra UK - og afgift til skat (02-04-2010 07:42:06) (svar på 96264)
ole pedersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 188.228.50.51)
Hej

Du har helt ret Niels, nu er de sidste SIII'er der blev lavet jo tæt ved at være 30 år gamle, og dermed er det helt andre mennesker der er kunder end det var for bare 10 år siden, jeg ser det lidt som med MGA og MGB, nu er det samlere, nørder osv og ikke dagligdags brugere der har sådan en,derfor koster de nu mere, de sidste 5 år har det jo heller ikke været u-almindeligt at en pæn og velholdt S III og navnlig 88'erne har kostet 40000-50000kr, men det kræver de er pæne og regulære.

MHS til klargøring restaurering i england så tag dig i agt, det er min oplevelse at den generelle håndværks mæssige standard ikke er helt på højde med vores her hjemme, ikke at de ikke kan lave det, men se dig for og jeg er sikker på der er andre her på forum der har erfaring med hvem der kan deres kram der ovre.

Med venlige rover hilsner

Ole Pedersen
SLROC
2591
Index
96284: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Import af seriebil fra UK - og afgift til skat (02-04-2010 09:55:11) (svar på 96278)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 95.209.238.12)
Jeg må bestemt støtte Oles betragtninger mht restaureringer i England.

Jeg har set rigtig mange eksempler på folk, der har købt eller fået restaureret biler i England, og for den sags skyld også USA, og har set næsten identisk så mange mennesker være rigtig meget skuffede.
Det er virkelig meget sjældent, at resultatet på nogen måde har levet op til det lovede.
En nyrenoveret motor i en englænders termonologi, kan så rigtig fint dække over en motor, der lige har fået med en damprenser og så en gang malingspladder ud over det hele, så den ser fin ud på overfladen. Inde under den fine, nye maling, kan der fint sidde kølerslanger og tændrør med årtier på bagen.

Det typiske med biler fra England er, at man har fokuseret meget på et enkelt område, f.eks. interiøret, som man så har gennemfotograferet og sender billeder af dette ud til den forventningsfulde kunde, der så drager konklusionen, at sådan er det hele sikkert, medens man behændigt undgår billeder af den med popnitter sammensatte chassisramme.

Jeg kan skrive sørgelige bøger om mine særprægede oplevelser med disse iøvrigt meget hyggelige engelskmænd.
Hvis jeg skulle købe bil i England, ville jeg helt bestemt kun købe uistandsatte køretøjer, som står som de er i brugt stand uden smukkeseringer.
Der findes i England en masse fine, uistandsatte biler, når vi bevæger os i segmentet over almindelige brugsbiler, som så også koster kassen, men husk at det er RHD, som er meget svært omsættelige her på kontinentet.

mvh
Knud
Index
96290: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Import af seriebil fra UK - og afgift til skat (02-04-2010 12:40:35) (svar på 96284)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 95.209.225.55)
Vedr. køb og import af mililandrovere fra England, se www.ljacksonandco.com - landrover, men find lige hagesmækken frem først!
Index
96308: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Import af seriebil fra UK - og afgift til skat (02-04-2010 19:32:12) (svar på 96290)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.239.76.58)
Jae, de er fine Verner

Hvad med en Lightweight til GBP £6,250 + vat? (over 50.000,-DDK ex moms)Men så er den selvfølgelig nysynet og nymalet (Resprayed)

Eller en 109" Diesel. GBP £5,250 + vat (Ca. 45.000 DDK ex moms) Eller en der trænger til istandsættelse GBP £3,750 + vat (Ca. 32.000 ex moms)

Så er ca. 25.000,- DDK da ikke voldsomt for en SIII Ex-MOd eller hvad? ;-)

Mvh Niels

Index
96310: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Import af seriebil fra UK - og afgift til skat (02-04-2010 19:59:55) (svar på 96308)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 78.156.223.200)
Prismæssigt er de rendt noget i vejret må jeg erkende,
sidst jeg kikkede var der stribevis af 109" til omkring 500-600Pund, men det var "as is" men ellers pæne. Mht. renovering af LR skal man være opmærksom på tæringer af pladedele, det er svært at udbedre andet end at spartle det over, men det holder ikke længe på de udsatte steder.