tilbage

Land Rover Forum  

97240: Lukning af Kaserner - Høvelte? (27-04-2010 13:55:08)
Lars Rindom Jensen #8410, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 90.184.173.221)
Øv - det kan vel i værste fald betyde at vi på sigt er ude af Høvelte terrænet.

JP indlæg:

Fire kaserner rygtes lukket
Offentliggjort 27.04.10kl.12:52 - opdateret kl.13:50

Ifølge Radioavisen har Forsvaret foreslået at lukke fire kaserner. Forsvarskommandoen siger, at alt stadig er spil.

Det siger Forsvarskommandoen til forlydender fra Radioavisen om, at regeringen og forligspartierne på Christiansborg af forsvaret selv bliver opfordret til at lukke Flådestation Korsør, Flyvestation Aalborg og hærens kaserner i Høvelte og Haderslev.


97242: sv: Lukning af Kaserner - Høvelte? (27-04-2010 14:54:51) (svar på 97240)
Jacob Lindquist #8540, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 89.239.236.42)
Ja, det er ikke gode nyheder. Men det er kun et foreslag fra forsvarskommandoen. Her fra skal det vedtages politisk, det plejer at være langtrukne beslutninger. Men det er da et problem hvis området sælges, eller udlægges til park eller lign.

Se. evt DR.DK http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2010/04/27/114710.htm
--
Jacob
97243: sv: sv: Lukning af Kaserner - Høvelte? (27-04-2010 14:59:06) (svar på 97242)
Stephan Svensson #7498, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 20.138.20.231)
Så er det på tide at overveje at lægge billet ind på dele af terrænet til køb.


Mvh

Stephan
97245: sv: sv: sv: Lukning af Kaserner - Høvelte? (27-04-2010 15:22:20) (svar på 97243)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
Eller at man gik sammen med de øvrige 4x4-klubber og dannede en interesseorganisation der kunne kæmpe for at vi som alle andre sportsgrene er berettiget til et sted at udfolde os, og derfor fik adgang til/råderet over området. Men det er nok en for stor mundfuld? så hellere sidde og være mistøstige og gnavne over at det øvrige samfund ikke kan li' os.

Mvh Niels
97246: sv: sv: sv: sv: Lukning af Kaserner - Høvelte? (27-04-2010 16:07:40) (svar på 97245)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Ifølge friluftsrådet har kommunerne pligt til at udlægge arealer til fritidsinteresser af støjende karakter. Problemet med Høvelte er bare at ligger i tre kommuner, så de skal lige blive enige.
Hvad med at tale med Haderslev Kommune? Der ligger et herligt stort øvelsesterræn der, og det har knapt så mange naboer som Høvelte har.

Lad os nu lige se hvad der sker, før vi ruller om på skjoldet. Indtil videre har vi en aftale i Høvelte resten af året.

MVH Jakob E S
97248: sv: sv: sv: sv: sv: Lukning af Kaserner - Høvelte? (27-04-2010 17:03:00) (svar på 97246)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.239.76.58)
Ja ja, naturligvis ingen grund til at male fanden på vægen, -endnu. Men alligevel. En interesseorganisatíon var måske ikke at foragte? Så kunne man bedre øve indflydelse og lægge pres på de instanser der skal åbne terrænerne for os. Allerede nu er der andre og magtfulde organisationer der arbejder for det modsatte.

Mvh Niels


97250: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lukning af Kaserner - Høvelte? (27-04-2010 17:56:17) (svar på 97248)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 95.209.241.82)
Ja hvis der bor en platfodet spidsmus eller en rødspættet lus i biotopen, så ved naturfredningsfolk betydeligt bedre, hvordan man mobiliserer pressionsgrupper og får holdt almindelige mennesker væk fra området.

Men vi er vel også mere interesserede i at skændes og strides end at samarbejde?

mvh
Knud
97259: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lukning af Kaserner - Høvelte? (27-04-2010 20:42:10) (svar på 97250)
Jørgen Lundrup #3771, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.48.163.29)
OK, så lad os bare komme igang, lad os få nogle input til, hvilke 4x4-klubber vi er her i landet. Umiddelbart kan jeg komme i tanke om SORD, Toyota-klubben, GD-klubben (hedder den det?) og os selv. Kender I andre? Meld ind!

Venlig hilsen
Jørgen Lundrup
97260: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lukning af Kaserner - Høvelte? (27-04-2010 20:53:05) (svar på 97259)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.239.76.58)
Hej Jørgen

Der er vist flere små "lokale" klubber og mere eller mindre løse sammenslutninger på nettet. Kan umiddelbart lige komme i tanke om "missens4x4" som for øvrigt ser ganske hyggeligt ud.

Men i første omgang må det vel være de af os som har en reel forening med vedtægter osv. Og der er den liste du nævner oplagt. Vi må dog ikke glemme Dansk Offroad Sport-DOS. Der vel næsten er den mest oplagte, da den så vist jeg husker er (måske sammen med SORD) den eneste bilklub er organiseret som motorsportsklub under DASU.

Mvh Niels
97261: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lukning af Kaserner - Høvelte? (27-04-2010 21:02:24) (svar på 97260)
Kristian Elof Sørensen #7086, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 79.142.224.157)
Forsvaret afviser historien:

http://forsvaret.dk/FKO/Nyt%20og%20Presse/Ovrigenyheder/Pages/Forsvaretharikkeindstilletlukningaftjenestesteder.aspx

Bemærk dog deres formulering. De siger ikke at de ikke kunne finde på at foreslå noget af det rygterne siger, de siger bare at de endnu ikke har afleveret deres forslag.

Så lad ikke Forsvarets udmelding stoppe jord besiddelses planerne.
97270: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lukning af Kaserner - Høvelte? (28-04-2010 08:01:56) (svar på 97261)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.239.76.58)
Hvorfor ikke begge dele? Kan man på den ene side ikke arbejde for at opkøbe eget terræn og på den anden side slå sig sammen med de øvrige 4x4-klubber og sikre fremtidig adgang til militære øvelsesområder?

Uanset om der bliver nedlagt militære områder eller ej, så er civil fritidskørsel og motorsport i de nævnte områder en politisk følsom sag, og jeg er ikke i tvivl om at organisationer som Danmarks Naturfredning, vil arbejde for at der bliver kørt mindst muligt i de nævnte områder. Der er trods alt tale om enestående natur, al den stund at det er noget af det eneste jord i Danmark der ikke bliver opdyrket.

Så lad os da arbejde for begge dele, dels eget terræn og dels muligheden for stadig at have adg til off. arealer som militære øvelsesområder. Forbilledet kunne være engelske GreenLane Association "GLASS", der med held har bevaret adgangen til flere naturveje i Storbritanien.

Mvh Niels
97262: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lukning af Kaserner - Høvelte? (27-04-2010 21:02:43) (svar på 97259)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.55.128.4)
Nissan4wd, Team Brutalis, Jeep-klubben, 4x4.dk og kork
Det er lige dem jeg kunne finde uden at søge alverden.

Jimmi
97293: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lukning af Kaserner - Høvelte? (28-04-2010 15:23:30) (svar på 97262)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 212.242.209.36)
Det kommer ALDRIG til at gå, vi i DLRK kan jo ikke engang finde ud af afholde ett lille møde uden at der straks er røre i andedammen. Folk er SÅ ondskabsfulde over for hinanden, så hvordan skulle vi kunne administrere et område på 5km2.
Ensige kunne samarbejde med andre uden at der er nogen der føler sig trådt på manchetterne, TÆNK hvis der kunne ses en anden automobil end en landrover til et arrangement , forfærdeligt ja man kunne fristes til at tro at det kunne fremkalde hjertestop.
Kære venner den eneste måde det kan lade siggøre er at der skal ansættes en chef / direktør der kan drive det hele som en forretning med værksted og reservedels forhandling forst mand og alt det der høre til, en færdig pakkeløsning.
alt andet er umuligt og vil være utopi at gå igang med.
men vi skal sku ( undskyld) drømme om mulighederne, om OS i vores engelske øser med vores tøser og unger, hele pakken.
MVH Jens E på langs og kom kuns venner kom kuns
97295: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lukning af Kaserner - Høvelte? (28-04-2010 15:59:07) (svar på 97293)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Hej Folkens.

Vær lige opmærksom på at det allerede er Skov- og Naturstyrelsen der forvalter områderne. Jeg tror næppe der bliver lavet om på det, i det tilfælde at Forsvaret skulle finde på at lukke kasernene.
Desuden er det jo heller ikke sikkert at Forsvaret skiller sig af med øvelsesterrænerne, fordi evt. lukker kasernerne. Se bare på Næstved. Der lukkede kasernen, men øvelsesterrænet er der stadig.

MVH Jakob E S
97296: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lukning af Kaserner - Høvelte? (28-04-2010 16:36:14) (svar på 97295)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 95.209.229.35)
Det har du sikkert en del ret i Jakob, men kunne vi med interesser for at køre off-road, finde sammen i en interesse/pressions/lobbyistgruppe i stedet for at strides og kives i et væk, ville vore chancer være mange fold større for at komme igennem med vore ønsker, i stedet for at miljøfolk løber med det hele.
Men hvad, vi hygger os jo med at skabe flere og flere forordninger, regulativer, love og begrænsninger på bedste politimesterfacon, helst krydret med straffeaktioner.
Så går tiden og kræfterne så fint med det i stedet for!

mvh
Knud
97300: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lukning af Kaserner - Høvelte? (28-04-2010 17:13:54) (svar på 97296)
Morten Dam #6034, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.59.174.38)
Jeg har bidt mærke i Niels Eriks indspark i starten af denne tråd, og ja vi kunne bøje nakken og affinde os med asfaltindianere, mindrebemidlede intelligenser, rabiate naturfolk og populistiske politikere, men vi kunne også gøre noget for at pleje vort image på andre måder end ved at yde 1. hjælp til fastkørte og nødstedte sjæle i sæsonen for vinterstorme.

Ligesom vi kunne lege med tanken om en landsdækkende paraplyorganisation for alle med interesse for adgangen til områder uden for alfarvej.

Det var jo sådan set med en øremærket tumleplads off the road for øje, at der i DLRK blev etableret en fond til jordkøb.

Og vi er faktisk mange, der kan mønstre som interessenter i så henseende. Tankevækkende at forestille sig, hvad det kunne føre til, hvis alle disse kunne forene sig med en fælles repræsentation og stemme - en terrængående parallel til Motorhistorisk Samfund.

At vi er og kan blive mange i et sådant landsfællesskab turde fremgå af følgende liste, som jeg har sammensat ved lidt intens søgning:

OFF-ROAD KLUBBER OG INTERESSENTER I DANMARK

4x4bornholmsterraengklub.dk
4x4.brondt.dk (M&m’s Offroad)
4x4galleri.dk
4x4offroad.dk
4wd-team.dk
All-Offroad.dk
Americanstreetcars.dk
American Wheels Aalborg.dk
Bulldogs4x4.dk
Dansk 4x4 klub
Dansk LandRover Klub (DLRK)
Dansk Militærhistorisk Køretøjs-Forening
Dansk Offroad Sport (DOS)
Dansk Unimog Klub
Daydreamers.dk
GPS offroad
Herslev4x4klub
Islandcruisers.dk
Jeep Club Danmark
Jeep-Jylland
Københavns Off-Road Klub (KORK)
Lada Niva Offroad Klub
Missens 4x4.com
Nissan 4WD Club
Nissankllubben.dk
Nordjysk-offroad.dk
Nordsjællands Terrænbilklub (NTBK)
Offroad-forum.dk
Pirate 4x4 Skandinavia/Finn Nørlem Jensen
Scandinavian Off-Roaders Denmark (SORD)
SJ-Klub.dk
Suzuki 4x4 Offroad
Teambrutalis.dk
Thy4wd.dk
Tonserne4wd.dk
Toyota 4WD Club Danmark
Ustruckclub.dk (The US truck club of Denmark)
Vestjysk trail klub 4x4
Volvo 4x4 klub Danmark
Volvooffroadklub.dk
Volvo Terrænbilklub Danmark

Potentielle 4wd-ejere og ditto grupperinger kan være at finde i relation til bilmærker som f.eks.:

Alfa Romeo
Audi
BMW
Chevrolet
Chrysler
Citroën
Daihatsu
Dodge
Fiat
Ford
GMC
Honda
Hummer
Hyundai
Iveco
Jeep
Kia
Land Rover
MAN
Mercedes-Benz
Mitsubishi
Nissan
Opel
Porsche
Renault
Saab
Santana
SsangYong
Subaru
Suzuki
Tatra
Toyota
Volkswagen
Volvo

Hvortil kommer interessenter og grupperinger i relation til MC, ATV og Quadbike.

Vil nogen stikke poten i vejret for at markere interesse for at se nærmere på mulighederne for at danne en sådan paraplyorganisation?

Eller skal jeg bare stikke mine poter tilbage i lommerne?

Med vink og Landyt-dyt

Morten
#6034
97302: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lukning af Kaserner - Høvelte? (28-04-2010 17:43:20) (svar på 97300)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.165.150.52)
Ak Ja! Morten. Jeg blev helt "dep" dengang, og var sågar, ikke medlem af klubben en stund, da jeg luftet visionen om at DLRK skulle være et paraply organisation for off-road, delvis da de fleste NGO'er dengang, kom til os for off-road training.
Jeg håber at når nødvendigheden bliver en dyd, at man kan se synspunktet i et andet perspektiv! Dog kunne dette være undgået, med en liberale holdning til artsfæller som ikke er smittet af den Engelske Syge endnu.
97304: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lukning af Kaserner - Høvelte? (28-04-2010 18:03:06) (svar på 97302)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 79.138.227.191)
Så sandt, så sandt Morten, Reg. Sydsjælland har tidligere
forsøgt at tromme til samarbejde om terræn, dog uden den store succes. Ganske vist vinker forsvaret afværgende med arme og ben, jeg kan dog frygte det er et spørgsmål om tid,
der går som bekendt sjældent røg uden der også er ild.
Det er egentlig ærgerligt jordfonden er sat på standby,
skal der købes jord skal det være nu inden "Bankpakke IV"
løber af stablen. I "Bankpakke IV" vil jordskatten for landbrug blive halveret og så vil jordpriserne stige voldsomt.
97303: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lukning af Kaserner - Høvelte? (28-04-2010 17:48:38) (svar på 97300)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 212.242.209.36)
JAAAA Danbat forever, KOM IGANG jeg er med på den, men hvorfor ikke lige nu tage initiativet og indkalde for os selv, ( DLRK) og få sat en dagsorden op så vi kan få fingre i et område vi kan drive selv.
Så Morten DU har min stemme.
MVH Jens E på langs.
97305: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lukning af Kaserner - Høvelte? (28-04-2010 18:14:26) (svar på 97300)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 95.209.229.35)
Som tidligere kampfælle, melder jeg mig da gerne, Morten.
Det gik jo meget godt sidste gang!! :-))

Du kan tilføje "Støtteforeningen for Nordvestsjællandske Land Rover aktiviteter" på din liste.

mvh
Knud
http://www.stfnvsj.dk/
97312: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lukning af Kaserner - Høvelte? (28-04-2010 20:09:48) (svar på 97305)
Morten Dam #6034, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.59.174.38)
Hej Knud

Tja, så er vi jo allerede tre, måske flere. Tre med dig, mig og Jens og flere, hvis andre af de i denne tråd repræsenterede eller i klubben giver deres besyv med.

Der kan jo ikke ske noget ved at rette en forespørgsel til de øvrige interessenter.

Vi kan allerhøjest få afklaret, om der findes en interesse, der er stærk nok til at bære et ”Dansk Off-road Fællesråd“ eller hvad sådan et organ nu kan kaldes.

Vi kan jo starte med at formulere en henvendelse og et arbejdsgrundlag for en sådan overordnet fællesorganisation. Det koster kun lidt inspiration, vilje og indsats.

Hvad så Knud - og alle I andre - skal vi formere ”Kampgruppe Fællesråd“?

Fortsat god aften

Morten #6034
97314: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lukning af Kaserner - Høvelte? (28-04-2010 20:23:40) (svar på 97312)
Jacob Lindquist #8540, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 89.239.236.42)
Hej Morten m.fl.

Jeg er forholdsvis ny i DLRK og min interesse er 4x4, jeg har ingen religionsfordomme mod hverken det eller andet bilmærke. Til gengæld ved jeg at sammenhold og samarbejde stiller én organisation stærkt, overfor eventuelle politiske interesser. Jeg er med :)


--
Jacob
97316: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lukning af Kaserner - Høvelte? (28-04-2010 20:52:10) (svar på 97312)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 95.209.229.35)
Morten, lad os da prøve og se om der er folk nok, der er mere til det konstruktive frem for det destruktive!! :-))

Normalt er det meget lettere at få de destruktive kræfter frem, men jeg håber jeg tager grueligt fejl i denne sammenhæng.

Jeg har ikke erfaring for, at usædvanlige tiltag nyder fremme i nogen særlig stor grad, men måske, under indtryk af vore svindende muligheder, ændrer holdningerne sig???

mvh
Knud
http://www.stfnvsj.dk/

97325: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lukning af Kaserner - Høvelte? (28-04-2010 22:10:21) (svar på 97316)
Morten Dam #6034, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.59.174.38)
Okay, Knud, vi er nu fire, som har poterne oppe over øjenhøjde, to fra nordvestsjælland, en fra nordsjælland og en fra østjylland.

Hvad siger Verner, Niels Erik, David og alle I andre?

Kan vi samle en trup, der kan påtage sig at scanne landskabet for interesse for en fællesrepræsentation.

For at gøre det bekvemt, vil det måske være hensigtsmæssigt med et par stykker i vest, en eller to i midten (Fyn) og to-tre stykker i øst. Så er vi lidt flere at fordele opgaverne på.

Meld ud manne!

Det er på tide at befæste barrikaderne, før forvirrede asfaltindianere, cementerede miljøfundamentalister, simple levebrødspolitikere og anden mental uro spreder sig for meget.

Med vink og Landyt-dyt som tilforn

Morten #6034

97332: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lukning af Kaserner - Høvelte? (28-04-2010 23:08:03) (svar på 97325)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.239.76.58)
Jeg melder mig også gerne. Først og fremmest skal vi vel have os organiseret. Jeg kunne forestille mig at vi nedsætter os/ bliver nedsat som udvalg eller arbejdsgruppe eller hvad vi nu kalder os, under DLRK og naturligvis sikrer os at vi har DLRKs mandat, så vi som klub kan sende en forespørgel til de andre klubber, således at det reelt er klubberne der slår sig sammen i en overordnet, eller sideordnet, organisation hvis formål er fremme off-road Sporten og dens udfoldelsesmuligheder i DK. (beklager, har lige været til menighedsrådsmøde, og har hovedt fuld af "organisation")

men jeg er med! Naturligvis. Hvornår skal vi mødes?

Mvh Niels
97346: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lukning af Kaserner - Høvelte? (29-04-2010 11:26:17) (svar på 97325)
Hartley Nielsen #2128, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.45.48)
Det er en indlysende ide Morten her har fået,og det kan ikke gå hurtigt nok med at få den startet op.
En vigtig partner at få med i kampen er selvfølgelig friluftsrådet, de har før vist stor interesse, for vores kamp.Man bør nok også i egen interesse danne sig et billede over hvor mange mennesker man vil kunne præsentere i et sådant "råd".
Venlig hilsen
Hartley, på vej til weekend i Hedeager.
97362: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lukning af Kaserner - Høvelte? (29-04-2010 13:32:45) (svar på 97346)
Morten Dam #6034, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.59.174.38)
Helt enig Hartley.

På min liste med stikord står af samme grund: Kontakt klubbens repræsentant i Frluftsrådet; Jørgen Metzdorf.

For øvrigt er ideen ikke min. Jeg greb bare den bold, som vort tænksomme fynske medlem, Niels Erik Lysebjerg, sparkede op i starten af tråden.

Med de returmeldinger, jeg hidtil har fået, kan jeg se konturerne af en aktionsgruppe, der tager fat på at afsøge mulighederne for dannelsen af en fælles repræsentation for off-road entusiaster i Danmark.

God Bededagsferie til alle.

Morten
97363: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lukning af Kaserner - Høvelte? (29-04-2010 13:35:23) (svar på 97346)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.235.144)
Friluftsrådet har før vist interesse for vores kamp???
ja det skulle da lige være at hindre os i at få adgang til terræn! Stor var min tilfredshed da jeg på nyligt afholdte
Landsråd overværede DLRK`s udmeldelse af friluftsrådet og afslutte 20 års ørkenvandring. Har med jævne mellemrum hørt hvordan Reg. SSJs repræsentant i Friluftsrådet konstant har rendt panden imod og bevist blive holdt uden for når beslutninger blev truffet om adgang til bestemte områder. Har man tro på at Friluftsrådet kan være os til
hjælp mht. terrænadgang, så er man sku naiv.
97367: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lukning af Kaserner - Høvelte? (29-04-2010 14:02:04) (svar på 97363)
Morten Dam #6034, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.59.174.38)
Naiv?
Tja, måske, Verner.
Alligevel er jeg villig til at løbe risikoen for at rende panden mod en mur.
Ellers kommer vi jo ingen vegne.
Om der findes en farbar vej frem ved vi ikke, før vi har prøvet.
DLRK's udmelding af Friluftsrådet var i øvrigt nyt for mig.
Men det får mig ikke til at slippe tanken om en fælles repræsentation.

Må solen skinne på din vej

Morten
97372: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lukning af Kaserner - Høvelte? (29-04-2010 15:57:08) (svar på 97363)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.243.4.35)
Verner, min erindring fra Landsrådet siger mig nu ikke, at DL-RK ligefrem besluttede at melde sig ud af Friluftsrådet; kun at vi rent internt, teknisk/organisatorisk besluttede nedlæggelse af det hidtidige Friluftsrådsudvalg mod til gengæld oprettelse af et specialudvalg.

Jeg erkender dog, at det ikke var et punkt, jeg personligt viede størst opmærksomhed, så jeg kán naturligvis huske forkert.

Mvh Søren R.
90" 50th V8
A3 SB 1,8
97376: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lukning af Kaserner - Høvelte? (29-04-2010 16:43:55) (svar på 97372)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.235.104)
Nuvel Søren, måske var det blot ønsketænkning fra min side.
At alliere sig med ligesindede om adgang til terræn mv. er jeg mægtig med på, har dog ikke lyst til at lade mig trække rundt ved næsen i et for vor part værdiløst samarbejde med Friluftsrådet; jeg kan finde mere befordrene
ting at beskæftige mig med.
97395: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lukning af Kaserner - Høvelte? (30-04-2010 09:32:18) (svar på 97372)
Jørgen Metzdorff #4772, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 94.145.175.9)
Kære alle,
DLRK her ikke meldt sig ud af Friluftsrådet!

Undertegnede opfodrede til en ændring i det nuværende udvalg, baseret på mit oplæg fra halvvejsmødet (som kan læses i referatet fra dette). Denne ændring blev vedtaget.

Jeg er ved at lave en artikel til et senere Oasen Denne vedrører DLRKS forhold til Friluftsrådet og hvordan vi fremadrettet bruger hinanden på bedst mulig vis.

Med venlig hilsen
Jørgen Metzdorff
DLRKs kontaktperson for Friluftsrådet
97364: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lukning af Kaserner - Høvelte? (29-04-2010 13:35:36) (svar på 97346)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 131.165.115.1)
ØJ ØJ som jeg ser det så skal vi aller først have sat formål og mål op samt hvem der kan "være med" altså om vi er omfatter af loven ( klubber foreninger etc.)
Så skal der indkaldes til et hurtig omgang hvem har overskudet til at indvolvere sig, ( for det bliver hårdt).
Morten du ved godt hvordan den ged skal barberes, altso sit, a.b. opgave , og så videre.
Så skal vi nok støtte op, jeg vil lige se om jeg har et par livliner jeg kan ringe til men vent med at ringe rundt inden vi går i luften.
OG husk nu lige at det jo ikke er sikkert at det bliver til noget med et område .
MVH Jens E
97365: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lukning af Kaserner - Høvelte? (29-04-2010 13:47:46) (svar på 97364)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 131.165.115.1)
Ja ham vores land rover felt præst er en værre een, se bare hvordan det gik i februar, der endte vi alle sammen i kirke i Oksbøl og nu er vi på vej til at lave en palads revolution nationalt for 4x4, absolut også på tide at vi gør fælles front, alle mand, last og brast, står vi sammen hver og een, ups har lige set Martha.
God tur Hartly og frue.
MVH Jens E
97371: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lukning af Kaserner - Høvelte? (29-04-2010 15:37:43) (svar på 97365)
Morten Dam #6034, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.59.174.38)
Jens, jeg har tre fejlslagne forsøg på at sende dig en mail.
Har du en alternativ mailadresse?

Mvh. Morten
97374: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lukning af Kaserner - Høvelte? (29-04-2010 16:30:46) (svar på 97371)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 95.209.233.133)
Jens E, jeg får også mail til dig lige i hovedet igen, uden nogen angiven begrundelse! :-(
Send mig gerne en PM, hvis du har en alternativ adr.

mvh
Knud
97386: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lukning af Kaserner - Høvelte? (29-04-2010 21:16:33) (svar på 97374)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 77.241.140.40)
Jamen dog jens.buller@gmail.com.
Jeg mener at vi først skal have lavet en national organisation, som kan drive et område hvor der er alt lige fra campingplads til værksted, cafeteria, badefaciliteter. vaskeplads. og sidst men ikke mindst plads til børnene.
At vi så skal have tilladelse til at drive motorsport og campingplads, værksted, OG restaurant er nok det mindste, men absolut realisabelt.
MV Jens E også kaldet THE STIG
97397: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lukning af Kaserner - Høvelte? (30-04-2010 09:56:06) (svar på 97386)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 87.54.178.101)
Hvis det vitterligt skulle vise sig, at den ene eller den anden kaserne skulle blive lukket, så tvivler jeg på, at de tilknyttede miltære øvelsesområder vil blive sat til salg/forpagtning.
For det første vil Miljøministeren ikke kunne se en fordel ved at give en begrænset gruppe mulighed for, at dyrke deres fritidsinteresse i et naturområde. Det giver ingen stemmer.
En driftstilladelse vil vi aldrig kunne opnå, da miljøjuntaen ikke tillader noget som helst andet end deres egne ideer!

Har Skov- og Naturstyrelsen først fået foden ind i døren, så sætter de sig på området med nogle rekreationsplaner.

Forsvaret er også underlagt CO2-kvoter, hvorfor det må anses for usandsynligt, at de vil give slip på områder, der ad naturlig vej bidrager til en forbedring af CO2-regnskabet.

Det er min politisk vurdering af en given situation, men det betyder ikke, at jeg ikke påskønner de positiver ideer herinde.

97399: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lukning af Kaserner - Høvelte? (30-04-2010 11:24:12) (svar på 97397)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
Ja netop Derfor Paul, har vi brug for at kunne øve indflydelse. Vi har altså også lov til at være her!

Men hvis vi bare sætter os opgivende ned og siger at miljøorganisationerne alligevel får lukket for adgang og at det hele alligevel ikke nytter noget, ja så nytter det ikke noget.
Vi kan dog også spørge os selv om det her er værd at slås for. Jeg tror heller ikke vi kan købe militære terræner, hvor skulle de penge for øvrigt komme fra?, men jeg tror på at hvis vi råber højt nok og længe nok, så får vi lov til at køre i disse terræner. Men det kræver at vi sælger ideen. At vi overbeviser vores modstandere om at vi f.eks ikke er turister der vil vælte rundt i terrænet konstant og hele tiden, men derimod er sportsfolk, der laver særlige arrangementer i begrænsede perioder. Vi må overbevise vores modstandere om at vi ikke er afstumpede bøller i Monstertrucks der brøler igenem den fredede natur med viltet skræmt fra vid og sans foran os. Ja måske ligefrem overbevise vores modstandere om at vi larmer mindre og sviner mindre end flere tusinde løbere, eller hundredevis af moutainbike-ryttere der råbende o skrigende kommer ræsende gennem skoven, og de må jo godt holde deres sportsarrangementer, så hvorfor ikke os?
Men det kræver at vi tør tro på at vi kan gøre en forskel og ikke bare sætter os ned og siger "Det går aldrig"

Mvh Niels
97400: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lukning af Kaserner - Høvelte? (30-04-2010 11:59:45) (svar på 97399)
Anders Christensen #8316, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 212.88.73.9)
Jeg er helt med på idéen om et selveget område til tn kørsel. Men inden vi nu begynder at ha ondt af os selv, så står der fra politisk side at livgarden skal være i nærheden af amalienborg og fredensborg slotte ( mener det er inden for 50 km )
Så mede mindre der bliver tildelt forsvaret penge til en helt ny kaserne i nordsjælland ( og den tror jeg ikke meget på ) så får både livgarden og øvelsesterrænnet lov til at bestå. Det bliver nok mere det at der, med statens beløb til forsvaret, ikke kommer flere øvelser. Og hvor ville det være ærgeligt hvis vi fik mere tid i HØK!?
Livgarden uddanner både gardere til de kongelige slotte men også soldater til udsendelser, så de er ikke "bare" et regiment som der bliver nedlagt. Jeg ved godt at sammenlægninger kan komme på tale, men så er der stadig det med afstanden til kongen ( logistikken med at transportere soldater og materiel rundt i landet, samt omkostningerne, spiller en væsentlig rolle i vore dages forsvar )
97401: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lukning af Kaserner - Høvelte? (30-04-2010 12:26:18) (svar på 97400)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 95.209.254.203)
Jep så derfor skal vi gå selv nu.
Ha´en sol i panden giver en del fordele, så set i lyset af det kommende forlig ( soom snart ligner 30ernes passivitisme og ansvarsløshed udsprunget af den altfor danske det kommer ikke os ved ånd,) så skal vi komme ud af busken for at have et sted at køre.
Inden længe så er det nemlig slut for sådan nogle som os, der har et scocialt godt netværk og for det meste passer godt på vore børn som jo er dem der skal passe os når vi bliver gamle, kan I se synergien mates!!.
MVH The Stig ( med røg ud af ørerne)
97402: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lukning af Kaserner - Høvelte? (30-04-2010 13:35:33) (svar på 97401)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 87.54.178.101)
Der vist nogen, som ikke er helt opdateret med, hvad klubben har haft gang i: nemlig en fond til opkøb/drift af et eget egnet område.
Den blev faktisk nedlagt på Landsrådet i år, da man måtte erkende, at det slet ikke kan lade sig gøre økonomisk. (Det var en kortfattet version)

Klubben har haft kontakt til Forsvaret og vi kan iflg. 'Takstblad for motorsport vedrørende kortvarig udlån til ikke-kommercielle arrangementer til understøttelse af klublivet' - vejledende priser November 2009 - op til 45 gange på landsbasis leje forskellige militære terræner.

Det forudsætter blot, at regionerne er vakse og får de områder, som er tilgængelige, lejet i tide.

Det koster at leje, men det er væsentlig billigere end at eje og pleje!

Der ligger rigelig med penge ude i regionerne og denne kapital skal bruges efter medlemmernes ønske og ikke ligge som en opsparing i et pengeinstitut.

Der er mulighed for 10 årlige arrangementer på Høvelte terrænet. Det er bare med at leje sig ind!

Mht passivitet: at erkende umuligheden i, at ville vælte en kampvogn med en Puch Maxi, er ikke passitivitet, men realisme!

Så min parole er: udnyt de muligheder vi har og få et godt off road life!
97404: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lukning af Kaserner - Høvelte? (30-04-2010 14:46:26) (svar på 97402)
Claus A. Kjøller #1105, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 95.209.236.37)
Er, for en gang skyld, 100 % enig med dig PauSe. Det kunne ikke siges bedre

mvh Claus
97405: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lukning af Kaserner - Høvelte? (30-04-2010 14:59:30) (svar på 97402)
eddie 3693 (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.59.179.172)
Hej Pause

Det kan godt være at den korte version af fonden til køb/drift af terræn ikke ønkonomisk kunne lade sig gøre.

Men er det korrekte svar her ikke, at det ikke kunne lade sig gøre netop fordi det var en fond - der er underlagt eget kompliceret tekniske skatteregler? (hvor man jo næsten på forhånd kunne gætte sig til at barnet var dødfødt)

Mig bekendt har man ikke undersøgt muligheder i andre selvskabsformer. Og i øvrigt har jeg i alle disse år, intet set til et stykke arbejde hvor man har forsøgt at forespørge myndighederne om det faktisk var praktisk muligt at lave sådan et selskab med det som formål - nemlig at drive et terræn-selskab. Dette blot den korte version.

Eddie
97406: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lukning af Kaserner - Høvelte? (30-04-2010 15:18:32) (svar på 97402)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 79.138.255.208)
Bare at søge om adgang til militære øvelsesterrænner?
Bare det var så enkelt Paul, i Reg. SSJ`s område ligger
3 slagsen og der er søgt med jævne mellemrum, ofte med henvisning til Friluftsrådets udtalelser og anvisninger, når så der endelig blev svaret blev det med at :Områderne kan ikke tåle mere belastning end Forsvaret påfører det: dog har vi fået adgang at køre og kun køre i et militært øvelsesterræn, Campen bliver på privat grund andet steds forbindelse med LA 2010.
Lidt ærgerligt at Jordfonden blev nedlagt, var selv med søndag til landsråd som "prospects" uden tale og stemmeret.
Flere steder i "Udkantsdanmark" kan faktisk PT erhverves landbrugsejendomme på 10-15ha ofte med sandet undergrund, for 3-4mill. Denne løsning mener jeg er vejen til terræn, evt. som interessentselskab- IS ell. APS. bygninger kan jo udlejes til andre formål

97415: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lukning af Kaserner - Høvelte? (30-04-2010 17:27:05) (svar på 97406)
Jens Eggertsen #8005, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 212.242.209.36)
Nå er vi så ved at være derhenne hvor vi kan tale om et egentligt selskab/ forening klub you name it, så kan stå for driften, og HAR DLRK midler liggende til formålet hhhmmm så kan de ikke bruges i denne sammenhæng da man skal starte fra bunden, uden at være afhænig af en klub der skal bestemme over en evt. bestyrelse. NØJ nu bliver jeg bange.
Men det kan lade siggøre tro mig, til gavn for alle 4x4 mennesker i Danmark, prøv at tænke sig at vi har et sted hvor vi kunne køre og campere og spise bade og reppe på bilen måske købe reservedele vaske den og når så mor kalder så er man ikke langt fra pladsen.
det kunne blive et fristed for os alle sammen, hvor vi kunne køre med gamle og svagelige eller andre der kunne have behov for at komme væk fra hverdagen. afholde lø eller camps eller ungdoms sommerlejr for vores unger.
Ja afholde kursus for enlige kvinder der lærer sin bil at kende eller lære os 4x4 folk førstehjælp eller elementær brandbekæmpelse eller lave bålmad eller lav din egen laro komfur ; Skal jeg blive ved for det kan jeg og det kan i andre også lad bare hovedet snurre det kan I jo når det gælder smertens barnet. SE PÅ MULIGHEDERNE, og byd ind.
Nå jeg skal lige trække vejret. Og jeg har fundet området
MVH The Stig
97421: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lukning af Kaserner - Høvelte? (01-05-2010 00:19:54) (svar på 97402)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 83.95.156.52)
Hej PauSe.

Hvornår har du sidst kigget i kalenderen?
Vi har sat os på de 10 køredage i Høvelte. Bemærk at der tales køredage og ikke arrangementer. Jeg ved godt at arrangementerne er velbesøgte, men jeg har faktisk ikke indtryk af, at det er trængselsproblemer, der holder folk væk fra køredagene i Høvelte. Generelt tror jeg ikke der er problemer med manglende mulighed for kørselsarrangementer i nærheden af Høvelte.
Derfor ville det også være ærgerligt hvis øvelsespladsen ved Høvelte skulle gå hen og lukke, men lad os nu se. Det er trods alt et 350 år gammelt regiment. På den anden side så er det også nogle gode værdier der ligger der i trekanten mellem Rudersdal, Allerød og Hørsholm kommuner. Og den med at Livgarden skal være i nærheden af Kongehuset holder jo ikke. Vagtkompagniet har en fin Kaserne i Gothersgade. Resten er en helt almindelig kampenhed, der ligeså godt kan ligge i Oksbøl eller et andet sted. Det vil også falde i god jord i disse dage hvor der tales om at flytte statslige arbejdspladser til provinsen. Pansebataljonens kampvogne ligger jo allerede i Holstebro fordi terrænet i Høvelte er uegnet til kampvogne.

Så længe der er terræn i Nordsjælland, så skal vi nok sørge for at lave terrænarrangementer - ses vi derude? Det tror jeg nok vi gør!

MVH Jakob E s
97422: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lukning af Kaserner - Høvelte? (01-05-2010 07:33:35) (svar på 97421)
ole pedersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 188.228.50.51)
Hej Jakob

Definer; køredage contra arrangementer ??

Bare sådan for den almene forståelse ;-)


Med venlige
Ole Pedersen

SLROC
2591
97431: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lukning af Kaserner - Høvelte? (01-05-2010 12:17:18) (svar på 97422)
Jan Schou Hansen #3357, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 93.166.18.53)
Et weekendarrangement med kørsel fredag - lørdag - søndag napper 3 kørselsdage ( som jeg har forstået budskabet )

Jan
97555: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lukning af Kaserner - Høvelte? (04-05-2010 10:13:40) (svar på 97431)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Nemlig.

MVH Jakob
97473: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lukning af Kaserner - Høvelte? (02-05-2010 19:44:11) (svar på 97421)
Anders Christensen #8316, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 77.213.169.196)
Jakob, hvor tror du gothersgade kaserne bliver støttet fra og hvor kommer soldaterne fra? høvelte.
Så dermed er de stadig i nærheden, det bliver svært at støtte med både personel og materiel fra oksbøl til det daglige. Derfor har jeg svært ved at se hvor LG ellers skulle ligge, og dermed øvelsesterrænnet.
97487: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lukning af Kaserner - Høvelte? (02-05-2010 22:05:40) (svar på 97473)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 188.178.10.245)
Partierne vil ikke lukke kaserner, forlyder det i dagspressen...
97557: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lukning af Kaserner - Høvelte? (04-05-2010 10:29:05) (svar på 97487)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Hej PauSe.

Vi håber det holder.

Det var der jo desværre også en masse der sagde, dengang Forsvaret foreslog at lukke Flyvestation Værløse i den tro at den ville poiltikerne jo aldrig lukke. Den var jo strengt nødvendig for redningshelkopterne, Kongehuset og som back up for Kastrup. De blev klogere, gjorde de.

Vi krydser fingre.

MVH Jakob E S.
97556: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Lukning af Kaserner - Høvelte? (04-05-2010 10:24:57) (svar på 97473)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 87.54.8.86)
Ja Anders du har ret, men GHR kan godt køre i bus til København, og de skal endda have deres husdyr med. Nu er der jo i virkeligeheden ikke den store sammenhæng mellem de kampsoldater, der er i Høvelte og de tinsoldater der bruges i København.

Jeg håber også på at høvelte bliver bevaret. Ikke kun på grund af vores adgang til terrænet.

Jeg er enig i at det virker mest praktisk at beholde Høvelte Kaserne, men nu er det jo en politisk beslutning, og så er der ikke meget praktik og fornuft tilbage:-)

MVH Jakob E S