Hej DLRK!
Jeg har en norsk exmilitær serie 3 109 hardtop fra -74.
Jeg ønsker at importere denne til Danmark (bor her), og i den forbindelse er der nogle problemstillinger, som I måske har nogle meninger om.
Først: For at en bil skal kunne importeres som veteran, så skal den være i original stand, ikke?
Jeg planlegger at bygge om til 300TDI, med R380 kasse, og serie 3 transfer.
I Norge er dette fullt muligt at få godkendt, da bilen, pånær dens 2,25B, har One Ton spec.
1)Hvordan vil dette gå i Danmark?
-Altså: Skifte motor i Norge, og derefter importere til Danmark
-udelukker dette veteran registrering?
2)Importere til DK i original stand. Og derefter bygge om.
Her har jeg nogle spørsmål til Jer:
Jeg har forstået det slik, at i DK må man ikke overskride 20 procent effekt økning ved modificering/ombygning.
Men er der ikke også noe der heder noget i rætning af; -med mindre bilen har samme spec. som samme bil leveret med en større motor...? I dette tilfælde One-ton modellen, med V8. Og da skulle vel en 300 TDI være til at overkomme?
Men ikke mindst; hvad har dette at betyde for afgifter osv.
Hvad siger I?
Mvh
Lars, København
DLRK/NLRK
Lige lidt fakta om norsk ex mil landrover:
-alle(ca 900-1100 stk) er 109 hardtop fra -74 -75, 24volt FFR, alle med 2,25 bensin.
-undervognen er one-ton, med heavy duty/mili chassis, med 24 splines salisbury for og bag, one ton bremse, extra heavy duty fjedre, one ton/militær gear og transfer.
Se links:
http://www.hmkf.no/public.aspx?pageid=63093www.lrforum.com/forum