Jeg kommer nok ikke ud at køre før i weekenden, men så kan jeg lige skrive om jeg kan mærke forskel.
Efter hvad der står på forskellige blogs er det muligt man skal have kørt et par hundrede km førend sprækkerne begynder at åbne sig og begynder at virke - men nu må vi se.
Lidt erfaringer med selve arbejdet:
Al begyndelse er svær, så det første dæk tog lidt tid, men med de tre andre tog det 25 min. per dæk, så det var ikke galt.
På billedet kan I se hvordan jeg valgte at skære - der er sikkert mange meninger om det perfekte snit :-)
(jeg har retoucheret billedet, da det er umuligt at se snittene med det blotte øje).
Her er lidt erfaringer fra mit arbejde:
* Tag hjulet af og læg det flat på et bord
* Anvend en hobbykniv med en skrue som fastlåsning, på den måde kan man regulere snittedybden ret præcist (på efterfølgende post vedlægger jeg et billede af den kniv jeg brugte).
* Sørg for at have et system når I skærer ellers kommer man til at skære det samme sted to gange.
* Brug en permanent tusch til at markere når I har lavet "en række", ellers er det krop-umuligt at se hvor man er nået til.
* Det jeg havde flest problemer med var ikke at komme til at skære videre i den næste knop, når man var igennem. Men efter det første par dæk går det fint.
* Hvis man kunne købe et rigtigt stykke værktøj til dette i Europa ville jeg nok gøre det, men ca. 2 timer for 4 dæk er nu ikke galt.
* Jeg vil bestemt anbefale at bruge en kniv med kun et skær. Det går selvfølgelig hurtige med flere skær, men med et skær kan man selv præcist bestemme hvor i hver knop man vil skære.
Fortsættelse følger når jeg har været ude at køre.
mvh Anders