tilbage

Land Rover Forum  

Index
112635: Retur til 2 tanke (23-07-2011 09:39:54)
Claus Vogter #2415, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 2.107.111.167)
Ærede Forumskribenter..

Er ved at at montere en ekstra dieseltank i en 88"

Har den originale omskifter til fremløb af brandstof.
Hvordan er det lige at tilbageløbet er koblet sammen?

Gode og ikke mindst bruge løsninger modtages.

//Vogter

Index
112637: sv: Retur til 2 tanke (23-07-2011 11:08:43) (svar på 112635)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 89.184.149.37)
Bedst er paralelforbundne tanke med god udluftning mellem tankene.

Nemmest er en brændstofpumpe, der efter behov fylder fra r-tank til h-tank.

Jeg mener ganske svagt at kunne huske, at der i de gamle r-delskataloger Serie IIA findes detailtegning over installationen på en 109". Var en overgang fabriksmonteret ekstraudstyr på 109" 6-cyl STW.

Skal lige kigge i mine gemmer, om jeg kan finde lidt mere brugbart..
Index
112641: sv: sv: Retur til 2 tanke (23-07-2011 13:02:51) (svar på 112637)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 85.167.214.61)
Der findes originalt til 2 tank, på One-Ton Mil. Dette er til benzin, med omskifter. Dette er enkelt, og fungerer problemfrit. Var det mig, så ville jeg også bruge dette rig til Diesel, og bare lade returen gå på den største tank.
Jeg tror at Lita sider inde med alle stumper, og omskifter.
Hilsen David, Med 125Ltr capacitet, på One-Ton, Ex-Mil.
Index
112640: sv: Retur til 2 tanke (23-07-2011 12:57:45) (svar på 112635)
Hans Martien Sørensen #4770, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.192.168)
Der sider en dobbelt omskifter på en LW, med 2 diesel tanke.
en til frem løb og en til retur, og en switch til tank måler.

Jeg har lige taget den ene tank af og demonteret hanen

Hilsen

Hans Martien
Index
112644: sv: sv: Retur til 2 tanke (23-07-2011 16:00:49) (svar på 112640)
Kenneth K. Kreiberg #5298, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 77.215.194.159)
Og her er jeg ved at købe en ekstra tank for at kunne fodre den tørstige 2.5 benziner Hans Martien.

Jeg overvejer at lade den 'dræne' ned i den almindelige tank, eventuelt via retur løbet. Og sætte en magnetventil på, så det kan gøres stille og roligt fra kabinen.
Index
112646: sv: Retur til 2 tanke (23-07-2011 17:09:58) (svar på 112635)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 188.176.169.210)
Dobbelt Diesel Lightweight omskifter må være sagen - hvis du kan finde en?
Index
112648: sv: sv: Retur til 2 tanke (23-07-2011 19:10:14) (svar på 112646)
Kenneth K. Kreiberg #5298, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 77.215.194.159)
Ole, har du eventuelt et partsnummer? For så vil jeg da forsøge :-)
Index
112650: sv: sv: sv: Retur til 2 tanke (23-07-2011 20:37:05) (svar på 112648)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 188.176.169.210)
Nej desværre ikke, da den Danske udgave er til Diesel og den i Partsmanualen opgivne til benzin. (uden returløb)
Lwt parts manualen er kun til benzin:(