Så var det tændningen! :) Og det gør vel ikke noget at den bliver hurtig varm, sålænge den ikke biver for varm?
Har fra et par erfarne LR-folk ladet mig fortælle at det faktisk er sjældent at toppakningen går på en af de gamle 2.25 motore. Det sker, men er som sagt yderst sjældent. Tændningen derimod er noget sårbar. Husker da jeg kørte hjem fra Høvelte i Juni. Først kogte den pga en mudderfyldt køler, så fik jeg renset køleren og så gik det fint lige indtil 20 km før hjemmet. Så gik den ud og kunne kun startes med bevær og kunne dårligt slæbe sig selv. Troede også det var alverdens ulykker, herunder en sprængt toppakning, fordi den havde været så varm. Viste sig at det var platinerne der endeligt havde opgivet at køre i det fine sand og mudder den var blevet fyldt med i Høvelte. Her måtte jeg så høre for at sådanne "new-commers" som mig altid tror at det er toppakningen.
Jeg har fået anbefalet et sådan sæt:
http://www.lumenition.com/new/main.php/magnet/Skulle løse problemet med platiner der bliver slidte, tændningspunkt der flytter sig og så videre. Kort sagt: "Set and forget" og så er det billigt!
Men glæder mig at du fik liv i den gamle
Go' vind
mvh Niels