God morgen forum.
Før sommerferien fik jeg et motorhavari der gjorde at jeg måtte skifte stødstængerne og ventilerne i min SIII Diesel. For at gøre det ordenligt og være på den sikre side besluttede jeg mig for også at skifte vippearmene og knastfølgerne.
Jeg har haft min bil i lidt over otte år og har aldrig før haft problemer med de stumper jeg har købt. Så da de nye stumper kom i fine blå britpart æsker, var det ikke noget jeg stussede over.
Lige siden jeg satte det i har jeg haft problemer med at justere mine ventiler. men grunnet en travl sommer er det først nu jeg har haft tid til at tage topstykket af min motor for at se hvad der egentlig forgik nede i min motor.
Og jeg må blankt erkende at jeg var noget overrasket over at se hvor slemt mine knastfølgere var ødelagt. Billedet viser en af de "nye" knastfølgere til venstre og en af dem jeg demonterede til højre.
Jeg kunne forstå det hvis jeg havde været skødesløs i min montage, men alle dele blev tørret af i fortynder og siden smurt med motor olie inden de blev lagt i.
Min pointe her må være at; når man køber uoriginale dele så skal man være meget kritisk inden man lægger dem i og nogle steder på sin bil skal man tænke sig godt om inden man montere noget der ikke står land rover på.
Men som man siger af skade bliver man klog men sjældent rig. Så hvis der er nogle der ved hvor man kan købe en ny knastaksel til en 2.25D samt har en vejledning til hvordan man skifter den og får sat gearet til diesel pumpen rigtigt, så høre jeg gerne fra jer.
SIII Hilsen REO