Hej Finn
Jeg har hørt alt for meget dårligt om parabolske fjedre til at jeg synes det er værd at ofre så mange penge på.
Jeg kan anbefale ideen med rustløsner. Det har reddet mine fjedre. Løft bilen op, så den hænger i fjedrene. Kan evt tage en aksel af gangen. Blæs en hel masse rustløsner ind mellem bladene af flere omgange og lad det stå natten over. Gentag behandlingen. Giv evt. fjedrene nogle solide tæv med en lille muggert/klaphammer, hvad du nu kalder sådan en.
Husk du skal bruge en rigtig rustløsner. evt Berner Rustløsner. WD40 er ikke helt optimalt. Det er faktisk mest en fugtfortrænger.
(W.D. står faktisk for "Water Displacer"! og tallet 40 kommer af at det var det fyrretyvende forsøg på at lave et fluidum der kunne bruges. Opfinderen hed for øvrigt Larsen, men det er en helt anden historie.
http://en.wikipedia.org/wiki/WD-40)
Når fjedrene er så løse som de bliver, så blæser du godt med højtryksfedt, evt Berner Højtryksfedt ind mellem lagene. Man kan også bruge en blandning af spildolie og diesel i en forstøversprøjte til trykluft.
Med mindre dine fjedre er helt færdige, så er det som at få en ny vogn. Og personligt har jeg aldrig savnet parabolske fjedre, jeg føler at min gamle 88" er fuldt tilstrækkeligt affjedret.
Bare min 2-krone
Mvh Niels