116915:
sv: Kvalitet (17-11-2011 23:06:55) (svar på
116908)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (
ip-adr: 194.239.76.58)
Jeg har både gode og dårlige erfaringer med Britparts. Bla. har jeg oplevet bremsecylindre, der lækkede mens bilen stod stille. De kunne simpelthen ikke tåle 10 graders frost, så blev gummihætterne hårde. Har også lige skiftet et udrykkerleje, der kun var tre år gammelt. Jeg har haft et helt utroligt mas med deres speedometerkabler. Jeg har nok haft en tre fire stykker og ingen af dem har passet. Yderkablet er simpelthen for langt. Så har jeg måtte hekse et eller andet sammen og så har det holdt så længe som det nu har holdt.
Til gengæld har jeg fået bremsetromler, der har været helt perfekte, selvom utroligt mange erfarne har gjort hvad de kunne for at overbevise mig om at Britpart bremsetromler ikke kan være lige. Well, det er mine altså. Har også en Britpart benzinpumpe der har holdt i flere år.
Så det er nok hvad man er heldig til. Og jeg har før forsvaret Britpart. Men når det kommer til vitale dele som bremsecylindre, og bakker, og svært tilgængelige dele som udrykkerlejer, kopling osv, så er jeg nok efterhånden derhenne at jeg vil undgå Britpart. Det er meget godt de giver 24 mdr's garanti, men hvis det tager en weekend at skifte en reservedel, så kan man jo også begynde at regne ud hvad ens tid er værd. Er den mere værd end den dyre kvalitets-reservedel?
Bare min 2-krone
Mvh Niels SIIA 88" 1965