Hej forum
Jeg prøver - nu efterhånden ret fortvivlet - at få liv i en 2,25D, som jeg har købt brugt for et halvt års tid siden. Jeg var ude og køre i den 109´er, som motoren sad i, inden den blev pillet ud. Og den kørte ganske glimrende - den røg ikke, havde fint træk, kørte blødt i tomgang osv. Så den burde virkelig ikke fejle noget.
Men nu har jeg snart kæmpet længe med at få den igang. Den har fået nye gløderør, nye brændstofslanger, ny sedimentator, nyt filter og nu også ny fødepumpe. Den er blevet udluftet på brændstoffilteret til det kom rene "bløb" af diesel ovenud uden luftbobler, og den er ligeledes udluftet på begge de to skruer på dieselpumpen.
Jeg har også haft løsnet dieselrørene oppe ved dysserne, men jeg synes ikke rigtigt, at den trykker så meget diesel op der. Det kan selvfølgelig så være, at dieselpumpen er i stykker, men den har jo lige kørt glimrende?!? Jeg kan få den til kortvarigt at springe igang på dieselstart, men den går ud igen med det samme.
Kan det eventuelt hjælpe at tørne den med startmotoren med armen drejet på pumpen til fuld gas?
Og er det korrekt, at stop solenoiden (hvis den også hedder sådan, når den ikke er elektrisk) skal være drejet helt MOD uret (den gule pil på billedet)?
Jeg har søgt efter og læst mange gamle indlæg her på forum, og jeg synes, at jeg har prøvet alt, hvad der er blevet foreslået.
Hvis nogen har lyst til at henlægge lørdags- eller søndagsturen til Tved (syd for Rønde på Djursland), så giver jeg gerne både kaffen og en flaske god drue til den, der får liv i den - eller bare finder fejlen.
Vh Niels (med gammelt reg øsj medlemsnummer fra dengang jeg boede i København)