tilbage

Land Rover Forum  

118383: Motor skift og afgifter (23-12-2011 12:16:55)
Jakob Aagaard #7686, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 95.166.206.190)
Kære forum,
forud for skift fra 2,5 n/a til 200 tdi, kunne jeg godt tænke mig at vide hvad klubbens medlemmer, som har foretaget samme konvertering, har haft af mellemværende med staten i form af afgifter?
Der synes at være en del forskellige sysnpunkter og oplevelser, hvad skal jeg forvente?
God (h)jul og godt nytår fra Jakob Aagaard.
118387: sv: Motor skift og afgifter (23-12-2011 16:14:45) (svar på 118383)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.61)
Der er stor forskel på hvad "man" bare gør og hvad man skal.

Jeg ved kun hvad man skal.

Rent teknisk og synsmæssigt er der ingen problemer, da samme bil findes i en udførelse med den motor.

Men du skal svare ny afgift af køretøjet, da det skifter identitet.
Det skyldes bla. turbo og mere end 20% hestekraftforøgelse.

Mvh
Kenneth Poulsen

118388: sv: sv: Motor skift og afgifter (23-12-2011 16:49:04) (svar på 118387)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 188.176.168.108)
Ikke helt samme bil, da 200Tdi ligger originalt i Defender. Defender har andre bremser (skiver bag) og sikkert andre ting, så samme bil er det ikke.
Jeg er enig i afgift spørgsmålet!
118389: sv: sv: sv: Motor skift og afgifter (23-12-2011 18:23:03) (svar på 118388)
Allan Krautz #7821, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 94.138.80.206)
bremseskiver bag i kom først i 94 og der var det en 300 tdi
118391: sv: Motor skift og afgifter (23-12-2011 19:56:40) (svar på 118383)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
Jeg har for få timer siden talt med en klubkammerat om netop dette spørgsmål. Han havde haft en 88" med 200TDi. Og som jeg forstod det, så taler vi et registreringssyn og en afgift på ca. 5500,-

Men nu sad vi også og skyllede et par at de fynske blå ned, så jeg kan have hørt forkert. :)
118392: sv: sv: Motor skift og afgifter (23-12-2011 20:05:46) (svar på 118391)
Anders Pekruhn #7413, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.20.49)
Hvis det er en 90" syntes jeg at huske der er noget med at typegodkendelsen skifter i 84-85 så tjek lige typegodkendelsen til bilen om den er godkendt til 200 tdi'ens hk.

Du skal også udfylde en blanket og sende den til skat andgående afgiftberigelse, eller noget lignende, mener den hedder blanket/formular 21.016, kan du ikke finde den hos skat.dk kan jeg maile den til dig.
118394: sv: sv: sv: Motor skift og afgifter (23-12-2011 22:43:53) (svar på 118392)
Ole Pars #3338, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 188.176.168.108)
En 1984-85 typegodkendelse kan da ikke være til en 200Tdi, da den først kom i 90érne???
Ib, du ved det!
118395: sv: sv: sv: sv: Motor skift og afgifter (23-12-2011 23:28:36) (svar på 118394)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.142.215)
Simpelt...
Omkring 84-85 skiftede LR benzinmotor fra en 2,5 benzin til v8, 3,5 og derved lavede de en typegodkendelse på en bil, med "masser" af hestekræfter.
Så man skal blot sikre sig, at typegodkendelsen gælder for en v8, så er det kun et udestående med SKAT.
Pris: alt mellem 3.000.- og 20.000.- alt efter hvilken person og afdeling i SKAT, der behandler din sag.
118396: sv: sv: sv: sv: sv: Motor skift og afgifter (23-12-2011 23:31:20) (svar på 118395)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.93.82)
Nej, Jimmy - det er ikke kun et udestående med SKAT. Selv hvis ændringen ligger inden for de 20%, og derfor KAN godkendes, SKAL man stadig anmelde det også til syn.

Mvh Søren R.
90" 50th V8
118397: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motor skift og afgifter (23-12-2011 23:32:26) (svar på 118396)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.93.82)
Herudover skal det også meddeles forsikringsselskabet.

Mvh Søren R.
90" 50th V8
118398: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motor skift og afgifter (23-12-2011 23:51:15) (svar på 118397)
Anders Pekruhn #7413, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.20.49)
Nej Ole det er jeg skam klar over, jeg mener antallet af heste, det med om den er godkendt til motoreffekten som tdi'en har. Det er noget med at de tidlige kun er godkendt op til hvad en 2.5 diesel eller benzin har.
mvh Anders
118399: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motor skift og afgifter (24-12-2011 07:27:11) (svar på 118397)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.142.215)
Hej Søren.
Prøv at læse hvad manden spørger om... Han spørger om, hvad hans mellemværende til staten bliver, altså ikke forsikringsselskaber og heller ikke i forhold til private synshaller.
Så tror vi skal holde os til emnet og svare manden på hans spørgsmål.

Jimmi

p.s. God Jul til alle!
118400: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motor skift og afgifter (24-12-2011 08:35:12) (svar på 118399)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.93.82)
Hej Jimmy.

Det var dog en besynderlig vinkel at anlægge. I så fald ligger al snak om typegodkendelse jo også uden for emnet...

Nej, du - i min verden kan man godt nogle gange få lidt mere, end man spørger om :-) Altså både få det svar, man selv søger, OG lidt mere, der helt sikkert også er relevant. Det kaldes service / god rådgivning ;-)

Glædelig Jul!

Mvh Søren R.
90" 50th V8
118401: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motor skift og afgifter (24-12-2011 08:35:19) (svar på 118399)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.93.82)
Hej Jimmy.

Det var dog en besynderlig vinkel at anlægge. I så fald ligger al snak om typegodkendelse jo også uden for emnet...

Nej, du - i min verden kan man godt nogle gange få lidt mere, end man spørger om :-) Altså både få det svar, man selv søger, OG lidt mere, der helt sikkert også er relevant. Det kaldes service / god rådgivning ;-)

Glædelig Jul!

Mvh Søren R.
90" 50th V8
118402: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motor skift og afgifter (24-12-2011 08:41:50) (svar på 118401)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.239.76.58)
Inden vi nu kaster os ud i en diskussion om typegodkendelser på div. 90/110-Defenders (Som altså er den samme kummefryser-landie i min verden), så kunne det jo være sjovt at høre hvad det var for et køretøj den gode Jakob agter at lægge en turbichaged Direct Injection motor i.

Rigtig glædelig jul.

Mvh Niels
118403: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motor skift og afgifter (24-12-2011 10:16:35) (svar på 118402)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 94.138.69.237)
Ho, ho, hooooo

Sikken trængsel og alarm ved tastaturet på årets hellige dag!

Jeg havde også planer om, at udskifte min 2,5 d n/a med en 200 tdi og lagde flot ud med at indsende ansøgningsformular, kopi af reg-attest og to fotos af min OneTen årg 1985!

Afgiftstilsvaret blev sat til ca. 2.000 DKK.

Jagten på den rigtige motor blev besværliggjort af, at der på dette tidspunkt ikke var ret mange 200 tdi'er på markedet og til sidst omgav jeg ideen.

Min 2,5 d n/a har nu rundet de 350.000 km, går silkeblødt, trækker bilen med tungt påhæng uden at kny, bruger ikke mere motorolie end normal og når den om små ni år bliver veteran, kan den godkendes til det, hvilket reelt set ikke er muligt med en 200 tdi motor lagt nede i maskinrummet.

Så på det tidspunkt vil det for en pensionist være velkomment, når den årlige vægtafgift falder til 1.250 DKK eller små 100 DKK om måneden.

Men inden da vil jeg håbe på, den vil bringe mig trofast omkring på mine rejser... stille og rolig og langt fra motorvejen...

Sikken en hjulefest!
118404: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motor skift og afgifter (24-12-2011 10:29:44) (svar på 118403)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
Bare lige for at rette en misforståelse. Det er først helligdag imorgen. :)
Det er heller ikke den eneste helligdag i året. Heller ikke den helligste. Er der en der er helligere end de andre er det påskedag. Men det er en helt anden diskussion.

-sorry couldn't help it.

Glædelig Jul

Mvh Niels.
118405: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motor skift og afgifter (24-12-2011 10:41:03) (svar på 118404)
Morten Dam #6034, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.104.131.163)
Don't worry, be happy, Niels Erik!
Når man skal have præcis information, no matter what, er det ikke såkaldte eksperter, der skal lyttes til, men sagkyndige.
Så tak for præcisionen.
Men kan det formuleres, hvorfor det lige netop er Påskedag, som er helligere end andre H-dage; den allerhelligste?
Må julestjernen lyse fredfyldt over det ganske land, folk og fæ.
God jul, godt nytår og tak for mange gode indspark i året der ligeom lidt rinder ud.
Morten
118406: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motor skift og afgifter (24-12-2011 10:46:25) (svar på 118405)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
Hej Morten

Ja, det kan det godt, men jeg vil nødig have skyld for at forkynde kristendom på dette forum. Nogen kunne tage anstød. Jeg sender en mail lidt senere. Andre der er interesseret i svaret kan jo også henvende sig direkte. :)

Må jeg nøjes med at ønske Guds fred for Jer alle?

Rigtig glædelig jul allesammen.

Mvh Niels
118409: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motor skift og afgifter (24-12-2011 11:19:10) (svar på 118404)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 94.138.69.237)
Der findes nogen, der er deres tid lidt forude og ja, Påsken er den helligste dag!


May your God bless you !



118407: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motor skift og afgifter (24-12-2011 11:11:06) (svar på 118402)
Jakob Aagaard #7686, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 95.166.206.190)
Tak for de mange gode vinkler til sagen.
Kummefryseren er en 110" fra 1985, som er godkendt op til 3.5 benzin/ 88 kW.
Jeg ser af de mange indlæg at Skats tilgodehavende er en yderst variabel størrelse; kan det mon præciseres?
118413: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motor skift og afgifter (24-12-2011 13:44:20) (svar på 118407)
Jimmi Povlsen #7737, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.104.142.215)
Hej Jakob.
Der har desværre på det sidste været en stigende tendens til, at afgifts fastsættelserne ved SKAT har varieret mere og mere.
Så det er desværre den tunge gang, og kontakte dem, og få en pris, for derefter at overveje om det er operationen værd.

God Jul

118415: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motor skift og afgifter (24-12-2011 14:28:48) (svar på 118413)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.61)
SKAT's vurdering er desværre en meget subjektiv ting, helt op til den enkelte medarbejder, på den enkelte kontor, på det enkelte skattecenter.

Derfor kan det også opleves, at der kan være markant forskel på de enkelte skattecentre, i flere år fik de fleste parallelbilimportører behandlet deres sager i Odense, men det er noget diffust nu om dage.

Ikke uden grund SKAT har en enorm mængde klagesager over afgiftsafgørelser.
Det forlænger jo også deres ekspeditionstid i ansøgningerne, når 1/3 af medarbejderne bruger tiden på at gøre tingene om for 2. gang.

Mvh
Kenneth Poulsen
118417: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motor skift og afgifter (24-12-2011 18:30:22) (svar på 118415)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 94.138.69.237)
Nytårsforsæt 2012:

Afgiftsfrihed for alle Serie-biler og Defender fra før 2000!

Det må da nedbringe klagepuklen!

;-))
118422: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motor skift og afgifter (25-12-2011 12:59:02) (svar på 118417)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 2.150.124.79)
Hvilket parti stiller du op for? og har de lovet dig "Trafik Minister" posten?
Med hilsen til alle, fra den sne belagt Norge.
118423: sv: Motor skift og afgifter (25-12-2011 13:53:50) (svar på 118383)
Tove Andersen #6546, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.104.60.235)
Hej Jacob

Har gennemført nævnte operation d. 9 august 2010, på f.lg. måde.
Min bil er en one ten fra 85, født med en 2,5na.
Undersøg om chassiset er godkendt til den ønskede motoreffekt, i mit tilfælde er det godkendt til v8 med 98 kw jævnfør typegodkendelse nr. 8779 tillæg nr. 3, så det er i orden til en 200 tdi.
Dokumentation for 200 tdi´en finder du på typegodkendelse A 6327 under motor type 12L.
I med motoren, afsted til registreringssyn ang. konstruktiv ændring.
Så er det indført på registreringsattesten = ingen bøvl for evt. fremtidige ejere.
Og så til den gode nyhed: det kostede kr. 0 i registeringsafgift.
God arbejdslyst, du kan lige nå det i juleferien inden der forhåbentlig kommer masser af sne.
MVH Leif.
118425: sv: sv: Motor skift og afgifter (25-12-2011 14:07:53) (svar på 118423)
Jens Sigurdson #8554, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 31.25.21.149)
Hvordan finder man ud af hvilken motoreffekt ens chassis er godkendt til?

Hilsen
Jens
118426: sv: sv: sv: Motor skift og afgifter (25-12-2011 14:26:53) (svar på 118425)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 89.184.149.20)
Det burde fremgå af reg-attesten!

I denne står, hvilken typegodkendelse bilen er omfattet af...
Herefter får du fat i typegodkendelsen og læser dens indhold...
118427: sv: sv: sv: Motor skift og afgifter (25-12-2011 15:19:24) (svar på 118425)
Tove Andersen #6546, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.104.60.235)
Hej Jens
Som Paul skriver står det på reg. attast.
Det hedder typegodkendelsnummer, og det nummer taster du på færdselstyrelsens hjemmeside og du kan printe godkendelsen ud.


http://www.fstyr.biltorvet.dk/WebForm1.aspx
MVH Leif
118439: sv: sv: sv: sv: Motor skift og afgifter (25-12-2011 21:51:58) (svar på 118427)
Jens Sigurdson #8554, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 31.25.21.149)
Mange tak for svaret.

Jeg har nu hentet typegodkendelsen og læst at min 88" er typegodkendt til henholdsvis 52 og 46kW benzin eller diesel-motor.

Når jeg så regner det om i HK og lægger 20% til benzinmotorydelsen får jeg knapt 85HK.

Vil det så sige at jeg uden videre kan finde en diesel ELLER benzin-motor efter eget valg på 85HK at lægge i uden at løbe ind i afgifter og problemer i synshallen såfremt at det er den påtrykte værdi på motoren??

Lige et mere eller mindre retorisk spørgsmål. Andre har fortalt mig at man må lægge en 20% større motor i og så f.eks. sætte en turbo på denne, så man yderligere forøger med 20% på denne motor... Men det er vel ikke korrekt, eller?

Hilsen
Jens
118440: sv: sv: sv: sv: sv: Motor skift og afgifter (25-12-2011 22:25:52) (svar på 118439)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 89.184.149.20)
Som jeg læser teksten lidt længere oppe, skal du medbringe dokumentation for 'nye' motors effekt. Jeg vil mene,
du bør medbringe typegodkendelse af donorbilen, så synsstedet kan se, hvilken maskine det drejer sig om.

Mht turboladede motorer, er der blevet udstukket nogle nye regler, der går ud på, at synsstedet ikke kan gå ud fra, at en turboladet motor kun giver en effektforøgelse på 20 % .

Det må stå i 'Vejledning om syn' og er ret nyt.

Jeg er enig med dig i, at der ikke må eftermonteres en turbo, når bilen har været til registreringssyn.
118502: sv: sv: sv: sv: sv: Motor skift og afgifter (27-12-2011 21:45:28) (svar på 118439)
Tove Andersen #6546, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.104.60.235)
Hej Jens

Jeg mener desværre at vide at vi er bundet af vores typegodkendelser mht. motoreffekten. De 20% effektforøgelse har kun at gøre med afgiftberegtigelsen.
Så når din 88ér er godkendt til maks 52 KW vil du ikke kunne gå højere uden også at opgradere resten af køretøjet til en nyere model, hvis findes. Det har at gøre med bedre bremser, styreegenskaber, chassiets vridningsstabilitet, dit og dat og meget mere.
Dog kender jeg en der har opbygget en 88ér med en V8ér og fået den synet og godkendt som konstruktiv ændring.
Hvad der er ændret ved jeg descærre ikke, men det kan jeg da undersøge.
MHT. dit retoriske spørgsmål tror jeg du er lidt for langt ude på landet, Hvis du har fået godkendt 20%, kan du ikke yderligere øge med 20% for så har du jo øget med mere end 20% fra den originale motor.!!!! dog kan du godt gøre dette og få det synet, hvis du holder dig inden for typegodkendelsens maks og så er vi jo tilbage ved start.
"min" synsmand var MEGET grundig og hjælpsom, hvilket jeg mener er rigtig fint, får han skal jo egentlig beskytte os mod at dumme os alt for meget. Her tænker jeg på en eventuel uheldssitiuation hvor dit forsikringsselvskab kunne finde på og sige : bare ærgeligt du men den miliongæld må du selv redde dig ud af, da du ikke har fået synet og godkendt din bil. AV min arm for en øv-bøv.
Jeg synes du skal henvende dig i din lokale synshal og få dig en samtale om hvordan det måske kan lade sig gøre.

mvh Leif
118503: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motor skift og afgifter (27-12-2011 22:15:45) (svar på 118502)
Jens Sigurdson #8554, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 31.25.21.149)
Jeg kikkede lige på Fstyr's hjemmeside og flg. er sakset derfra:

"""
Sikkerhed

Hvis du laver konstruktive ændringer på motoren er der også krav til bilens sikkerhed.

Bilen skal kunne holde til effektforøgelsen (sikkerhed).

Hvis du øger motoreffekten med op til 20 %, anses bilen for fortsat at være sikkerhedsmæssigt forsvarlig. Hvis motoren får øget effekten med mere end 20 %, er det nødvendigt med dokumentation fra producentens side, der erklærer, at bilen er egnet til denne effektforøgelse. Dokumentationen kan bestå af en erklæring fra bilfabrikanten om bilens egnethed for effektforøgelse eller evt. bilfabrikantens beskrivelse af, hvilke ændringer, der vil være nødvendige, hvis bilen fortsat skal være sikkerhedsmæssigt forsvarlig. Andre former for dokumentation kan være TÜV godkendelse i henhold til Merkblatt 751 eller dokumentation for, at bilen er teknisk identisk med en anden variant, der har højere effekt.

Hvis bilen eftermonteres med kompressor med wastegate eller med turbolader, vil det i alle tilfælde anses for at have givet en effektforøgelse på mere end 20 %.
"""

Så er spørgsmålet bare om man kan finde en diesel V8 på ca. 85HK ;-) Det ville være sukkertøj!

Hilsen
Jens
118508: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motor skift og afgifter (28-12-2011 10:21:38) (svar på 118503)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 95.154.7.7)
Du kan sikker få noget tonstungt V8 dieselskrammel fra USA, såkaldte road side engines....
118521: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motor skift og afgifter (28-12-2011 15:32:54) (svar på 118508)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 2.106.19.152)
"Road side engine" hva' er det? :}

Og en V8 diesel på under 100hk? Hmm...jeg tvivler på at man overhovedet kan finde ret mange V8'ere i USA på under 100hk. Mens Jens, hvorfor lægge en V8 diesel i, når man kan få en Rover V8? På den anden side kunne man få en Scania V8 moslet derned, sikke en 88" man kunne få. :))

Mvh Niels
118526: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motor skift og afgifter (28-12-2011 19:23:22) (svar på 118521)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 95.154.7.7)
Road side engines sidder i de us-biler, der konstant holder i vejsiden fordi deres motor ikke duer. Derfor betegnelsen!
118527: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motor skift og afgifter (28-12-2011 19:28:59) (svar på 118526)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 95.154.7.7)
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_GM_engines#Notes_on_GM.27s_automotive_diesel_history

hvis nogen skulle interessere sig for US dieselmaskiner...
118529: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motor skift og afgifter (29-12-2011 01:47:54) (svar på 118527)
Jens Sigurdson #8554, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 31.25.21.149)
Paul jeg har læst det nu og du får mig bare ikke til at sætte en Opel Kadet E diesel i selvom den har den rigtige størrelse! Så er det sagt...

Hilsen
Jens
118534: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motor skift og afgifter (29-12-2011 11:09:49) (svar på 118529)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 95.154.7.7)
Nicht jeder Popel fährt einen Opel.... Jens!
118535: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motor skift og afgifter (29-12-2011 16:15:26) (svar på 118534)
Jens Sigurdson #8554, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 31.25.21.149)
He he - hånen ville aldrig få ende...

Hilsen
Jens
118519: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motor skift og afgifter (28-12-2011 14:50:26) (svar på 118503)
Tove Andersen #6546, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.104.60.235)
Hej Jens

Det lyder som om det godt kan gå, din tanke om 20%, men du skal jo så i givet fald ikke have en turbo monteret da du så vil blive regnet til over 20%.
Ellers kan du måske finde en 88 der er godkendt til en større effekt og så opgradere din til dene model.
Mvh Leif
118520: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motor skift og afgifter (28-12-2011 15:00:02) (svar på 118519)
Jens Sigurdson #8554, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 31.25.21.149)
Det lyder godt nok lidt snirklet. Det er en 88" fra 1981.. Så jeg troede egentligt at det var en af de sidste modeller der var lavet af 88"'ern.
Hvad tænker du nøjagtigt på man kan gøre?

Hilsen
Jens
118577: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motor skift og afgifter (30-12-2011 22:36:56) (svar på 118520)
Tove Andersen #6546, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.104.60.235)
Hej Jens
Det jeg tænker på, er om der findes en 88 ér der er nyere end din, og om den i givet fald er typegodkendt til en større motoreffekt.
Så vil du have muligheden for at opbygge din til den model, forudsat at chassisrammen ikke er en anden på den nyere model.
Desværre er min viden om serie bilerne ganske begrenset så lige her vil jeg have svært ved at hjælpe dig videre.
mvh Leif
118582: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motor skift og afgifter (30-12-2011 23:58:59) (svar på 118577)
Jens Sigurdson #8554, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 31.25.21.149)
Mja - så skulle det være en Stage One, som også kaldes for en SIII nogen gange. Den findes i en model med V8. Men det er også sådan ca. det jeg kender til den...

Hilsen
Jens
118428: sv: sv: Motor skift og afgifter (25-12-2011 15:50:56) (svar på 118423)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.61)
Se det svar var jo egentlig det der blev spurgt om af trådstarteren!

Og så lige fra hestens mund - altså fra en der selv have gjort øvelsen i detalje - og ikke; jeg tror, jeg mener, min fætter gjorde bare, gør det bare der er ingen der opdager det osv osv.

Tak.

Mvh
Kenneth Poulsen
118429: sv: sv: sv: Motor skift og afgifter (25-12-2011 15:54:23) (svar på 118428)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.61)
Det er selvfølgelig Leif Andersens svar om konverteringen lidt længere oppe.

Denne webside er ikke velfungerende! Jeg trykkede på "Svar på dette indlæg" og så kommer det alligevel sidst i rækken.

Mvh
Kenneth Poulsen
118430: sv: sv: sv: sv: Motor skift og afgifter (25-12-2011 16:15:03) (svar på 118429)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.93.82)
Ja, Kenneth - sidst i rækken. Som det seneste af alle. Men du skal jo blot kaste blikket til venstre for at se på trådens træ, hvor indlægget hører til. Det' da piece of cake :-)

Mvh Søren R.
90" 50th V8
118431: sv: sv: sv: sv: sv: Motor skift og afgifter (25-12-2011 16:17:00) (svar på 118430)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.93.82)
Du kan endda klikke på de grå/grønne træ-rødder for at springe rundt i den samlede tråd. Super effektivt :-)
118433: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motor skift og afgifter (25-12-2011 17:12:40) (svar på 118431)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.59.61)

Men Søren, er det ikke sådan at når man klikker på "Besvar dette indlæg" så kommer mit indlæg lige under det indlæg jeg vil besvare?

Det er så'n jeg forstår det og det virker nogen gange, men ikke altid.

Mvh
Kenneth Poulsen - der desværre kun har evner til at kritiserer en webside.
118434: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Motor skift og afgifter (25-12-2011 17:54:56) (svar på 118433)
Søren Rasmussen #5846, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 87.56.93.82)
Hmm.... sådan som jeg mener altid at have oplevet det - og sådan, som det er lige nu, mens jeg skriver disse linier, så er mit skrivefelt OVENOVER dit indlæg, som jeg således kan læse/se nedenfor.

Efterfølgende, når jeg har trykket OK, mener jeg altid, det uploadede, nye indlæg vil være at finde nederst på tråden. Men med en markør ude til venstre, der viser sammenhængen i.f.t. den samlede tråd / det samlede træ.

Skulle nogle opleve det anderledes, kan det måske afhænge af forskellige browsere? Jeg skal ikke kunne sige det. Har aldrig tænkt over, at det er/har været anderledes end som nu.

Mvh Søren R.
90" 50th V8
118447: sv: sv: Motor skift og afgifter (26-12-2011 07:45:31) (svar på 118423)
Jakob Aagaard #7686, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 95.166.206.190)
Hej Leif,
tak for opskriften, den vil jeg følge.
Venlig hilsen fra Jakob Aagaard.