tilbage

Land Rover Forum  

119010: køb af Defender 2,0 16V benziner (09-01-2012 21:20:04)
Lars Feldskov (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 90.184.181.223)
Hej I klubben, er der nogen der har erfaring/viden om den 2,0 16V benzin motor og evt gearkasse som ligger i en defender ca årgang 95-98? da jeg går og overvejer køb af en sådanne samt evt afgift til guleplader.
/Lars
119014: sv: køb af Defender 2,0 16V benziner (09-01-2012 22:06:55) (svar på 119010)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 95.209.246.35)
The italian solution? omtalte blev solgt bl. andet i Italien, med 2.0L motor for at undgå brandbeskatning, som der var på biler med motorer
på mere end 2.0L benzin og 2.5L diesel. 2.0L motoren er en gammel kending
fra Rover "saloons" og skulle ikke give anledning til grå hår- samme som ligger i Disco-very MPI; resten af bilen er 90" på godt og ondt.
Lidt undermotoriseret, men det er man jo vant til med Land Rover- mindre velegnet som trækdyr.
119016: sv: sv: køb af Defender 2,0 16V benziner (09-01-2012 22:09:47) (svar på 119014)
Morten Hermann Jensen #5940, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.198.115.97)
En tilføjelse kunne være, at det nok ville være den eneste eller en af få med den motor i DK.

Dermed nok også en pokkers dårlig gensalgsværdi ?

Morten
119032: sv: sv: køb af Defender 2,0 16V benziner (10-01-2012 08:27:55) (svar på 119014)
Lars Ellegaard (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.198.70.70)
Hej Lars

Prøv at søge her i forum på Discovery 2,0 eller mpi, så kommer der diverse indlæg, eftersom jeg for en del år siden tog en Disco 2,0 mpi hjem fra Tyskland. Den var med den samme motor og som nævnt af andre oplevedes den lidt undermotoriseret, dog primært på momentet. Men faktisk var den væsentlig hurtigere end en 200 tdi, men det er det vel ikke en overvejelse der tæller ved køb af en Defender.

Jeg ved ikke om der kan være noget at hente på afgiften. Jeg fik nedslag i afgiften på min Disco til hvide plader, men først efter at jeg havde været igennem hele klagemøllen hos SKAT - som dengang var Told & Skat - og som ikke kendte en sådan bil.

MVH
Lars Ellegaard
119062: sv: sv: køb af Defender 2,0 16V benziner (10-01-2012 20:05:43) (svar på 119014)
peter andersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 176.20.29.214)
Kan vi komme motortypen lidt nærmere? Så vidt jeg husker var de italienske politibiler den gang; Defender 90" benzin 2,0 med en ydelse op 135 hk, bilerne havde iøvrigt alle kørt ca 240.000 km.Det var vel i 2002. Vh Peter
119063: sv: sv: sv: køb af Defender 2,0 16V benziner (10-01-2012 20:12:57) (svar på 119062)
Ole Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 188.177.22.134)
119015: sv: køb af Defender 2,0 16V benziner (09-01-2012 22:09:11) (svar på 119010)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 89.184.149.12)
Nu bliver jeg nysgerrig: hvor har du set/læst om denne motorisering af en Defender ? Den kender jeg intet til. Har kun hørt om 2,5 l benzin på 83 hk og den gik ud af produktion omkring 1995. Hvis det er den, så er det en meget stærk motor.

Er du sikker på, at du mener Defender ? Freelander måske ?
119017: sv: sv: køb af Defender 2,0 16V benziner (09-01-2012 22:12:13) (svar på 119015)
Morten Hermann Jensen #5940, reg. øjyl (medlem) (ip-adr: 62.198.115.97)
Paul

Svaret står i Verners indlæg og kan også læses i forskelligt LR-lekture.

Og ja det er Defenderen.

Morten
119021: sv: sv: sv: køb af Defender 2,0 16V benziner (09-01-2012 22:16:45) (svar på 119017)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 89.184.149.12)
Har jeg set... vi var på tastaturet samtidig, Verner og jeg

Jeg har dog ikke litteratur om det...
119022: sv: sv: sv: køb af Defender 2,0 16V benziner (09-01-2012 22:27:22) (svar på 119017)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 95.209.246.35)
Enig Morten; hertil vores udsendte Jens ved en af slagsen med indgangsspørgsmål ala Dinkirck-Holmfeld "Hvad er det"
Bestemmer Lars for at sætte ovennævnte på DK-skilte, gør han klogt i at undervognsbehandle.
119026: sv: sv: sv: sv: køb af Defender 2,0 16V benziner (10-01-2012 00:17:31) (svar på 119022)
Arnth Jørgensen #1851, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 213.140.88.60)
Det var ikke Dinkirck-Holmfeld, men Piet van Deurs.

119027: sv: sv: sv: sv: sv: køb af Defender 2,0 16V benziner (10-01-2012 00:20:09) (svar på 119026)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 95.209.246.35)
Så sandt, så sandt, men der var tanken der talte.
119019: sv: sv: køb af Defender 2,0 16V benziner (09-01-2012 22:13:37) (svar på 119015)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjyl (medlem) (ip-adr: 89.184.149.12)
Nåh, special edition for bella Italia.... hvem har dog tankerne så langt syd på...

Men den burde kunne reg. herhjemme, når der foreligger en EU typegodkendelse på den.

119020: sv: køb af Defender 2,0 16V benziner (09-01-2012 22:15:24) (svar på 119010)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 87.58.157.193)
Hej Lars,

Det lyder som om du er ude og lede på mobile.de og slige steder,
nede i støvleland vrimler det tilsyneladende med dem, herhjemme har jeg ikke set dem, og i England er de ikke nævnt i brugtprislister, så jeg ville holde mig væk.

Find du en 300tdi eller TD5, det tror jeg du er bedre tjent med.

Afgiften søger du på skat.dk, der er en regnemaskine til det samme.

Medmindre man søger noget specielt er der ikke den store fidus i at hente noget så langt væk, men sådan er der så meget.

Held og lykke med din søgen.

Per
119028: sv: sv: køb af Defender 2,0 16V benziner (10-01-2012 00:27:55) (svar på 119020)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 95.209.246.35)
Jovist Per- apropos autoscout; så er der noget mere goddaw i denne frembringelse- Bemærk, det er ikke en Defender, men en Pretender.
www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vj3xmqnxayjc
119030: sv: sv: sv: køb af Defender 2,0 16V benziner (10-01-2012 07:06:39) (svar på 119028)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.239.76.58)
Den der Verner, det er ikke en Land Rover, det er en katastrofe. Tænk at maltraktere en serie 1 fra 1950 på den måde. De sku' skamme sig. :)

Mvh Niels
119031: sv: sv: sv: sv: køb af Defender 2,0 16V benziner (10-01-2012 08:00:14) (svar på 119030)
Morten Dam #6034, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 87.59.174.38)
Skamme sig?
Nej, de skulle køres over en 100 Land Rovere, flåes og skindet spigres på byporten til skræk og advarsel for alle!
No mercy!
119036: sv: sv: sv: sv: sv: køb af Defender 2,0 16V benziner (10-01-2012 09:46:12) (svar på 119031)
Paw Jensen #1270, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.130.197.178)
Vil det sige, at jeg ikke er velkommen i veteranfragmentet, når jeg får den hjem, og på danske plader ??

1270
Paw
119037: sv: sv: sv: sv: sv: sv: køb af Defender 2,0 16V benziner (10-01-2012 10:53:52) (svar på 119036)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
Paw, du er velkommen. :) Bare du parkerer det der uhyre undenfor.

:)

Mvh Niels
119042: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: køb af Defender 2,0 16V benziner (10-01-2012 12:52:42) (svar på 119037)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 94.101.213.2)
Undskyld med et lille OFF-topic, men hvis man lige står og mangler en Rolls Royce Stationcar, så kan denne forhandler også klare det:
http://home.mobile.de/MICHAEL-FROEHLICH#des_133381631

Der er også en RR hunting car - meget praktisk:

http://home.mobile.de/MICHAEL-FROEHLICH#des_51923131

Hvordan laver man en smiley der ryster på hovedet?

MVH Jakob E S
119043: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: køb af Defender 2,0 16V benziner (10-01-2012 14:17:35) (svar på 119042)
Anders Trusholm Jensen #5891, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 90.184.123.91)
Er der straks en der vil opsøge denne Hr Froehlich og kalde ham til orden, synd og skam når så prægtige automobiler bliver ødelagt på den måde.
Selvom han jo nok kun er forhandleren og ikke producenten
119044: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: køb af Defender 2,0 16V benziner (10-01-2012 15:57:24) (svar på 119043)
Ole Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 188.177.22.134)
Ja det er godt nok… synd for den Jaguar… ;-)

Bilen har været til salg i en evighed… og det bliver den sikkert nok også ved med at være i et pænt stykke tid fremover…!

Iøvrigt har den jo også før været "ros" her på forum…! så hvorfor nu den store forarvelse…? i påtænker jo ikke lige frem at købe vidunderet og indfører den til landet. Så den komme nok ikke til at gøre ondt i øjet på nogle herboende patrioter…!

my tuppence worth - Ole
119045: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: køb af Defender 2,0 16V benziner (10-01-2012 16:19:02) (svar på 119044)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 176.22.165.14)
Hej Ole.

Nu er vi jo en klub for coniseurs ud Land Rovere. Skulle da være underligt hvis vi ikke udtrykker vores umiddelbare indtryk af en så særpræget Land Rover. Sådan i al fredsommelig munterhed. Det behøver jo ikke være dyb alvor det hele. :)

Mvh Niels
119065: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: køb af Defender 2,0 16V benziner (10-01-2012 20:46:19) (svar på 119045)
Ole Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 188.177.22.134)
Hej Niels

Man skal ikke lægge for meget alvor… i mit seneste indlæg… blot lidt selvironi. For skal alting være 100% Landy-originalt, tror jeg menigheden skal reduceres betrakligt…

Land Rover er jo lige som også selv, kendt for kreativ prototyper eller små serier med "altrenativ skønhed". De har jo ligesom også en afdeling for disse specialkøretøjer. Det er måske netop med til at gøre det grøn ovale mærket for spændende bekendskab.

Så det at "modificerer" sin Landy til eget behov er vel meget tro over for Landy-kulturen. Det kan måske evt. debatteres, om det omtalte vidunder ikke er blevet "vel" meget modificeret…!

Motoren i bilen, fejler efter min bedste overbevisning absolut intet - havde Land Rover dog blot brug den…

…og lige meget hvor hårdt man "modificerer" sin Landy, så genkender folk & fæ altid karaktertrækkene. Selv nabosønnen på 2 år ved godt at den grønne bisse er en "LandRøver", hvorimod min RRC blot er en stor dum bil…! :)

Cheers Ole
119046: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: køb af Defender 2,0 16V benziner (10-01-2012 16:48:20) (svar på 119037)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.135.140)
Aaaarrrhh Niels, synes du er hurtigt ude med riven at afvise nu; da drivline og undervogn er fra Jaguar, er der et vist slægtskab, som man ser her en.wikipedia.org/wiki/British_leyland Land Rover og Jaguar har skam været under samme paraply. (;o)
119047: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: køb af Defender 2,0 16V benziner (10-01-2012 17:05:15) (svar på 119046)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 94.191.246.232)
Korrekt adresse til British Leyland en.wikipedia.org/wiki/British_Leyland
119057: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: køb af Defender 2,0 16V benziner (10-01-2012 19:03:16) (svar på 119046)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 91.195.58.208)
Jeg skal ikke udtale mig om den stakkels luksusvogn, der har lidt den ulykke at blive klonet med den fine gamle Serie1. Kun kan jeg konstatere at en Serie 1 har måtte lade livet for at dette misfoster kunne fremstå, endda under navnet Land Rover.

At Land Rover og Jaguar den dag i dag hører under samme tag, er selvfølgelig meget pudsigt i denne sammenhæng, men jeg mener stadig at det er en rædselsuld frembringelse, der ud over nogle reservedele der engang har siddet på en Land Rover ikke har meget at gøre med det bilmærke, hvis historie jeg holder så meget af.

I al venskabelighed

Mvh Niels
119039: sv: sv: sv: sv: sv: køb af Defender 2,0 16V benziner (10-01-2012 12:19:59) (svar på 119031)
Christian Nauta #3975, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.167.84.85)
ahhhe den er da lækker, er vild med den detalje at man helt ukritisk har boltet en for lang hard top på....