119750:
speedertræk / Gaskabel 300Tdi (26-01-2012 12:01:00)
Thomas Holm Krogh #3251, reg. mjyl (medlem) (
ip-adr: 217.198.219.34)
Jeg har haft bøvl med mit speedertræk. Jeg havde fået købet et fint nyt kabel, som havde plastikcoated inderwire, således at smøring i fremtiden skulle være unødvendigt. Med kablet monteret fik jeg gang i min nybyggede bil, og alt virkede umiddelbart, bortset fra, at det var forholdsvis hårdt at give gas. Pedalen var sej at træde ned, og på et tidspunkt sprang klemningen ved speederpedalen. Jeg har mistænkt fjedre, kickdown system, brændstofpumpe osv, men havde ikke fundet den rigtige årsag. Speederen var stadig sej. Det lykkedes mig at reparere kablet meget fornuftigt, men det holdt kun ca en uge før kablet sprang igen. Jeg bestilte straks et nyt kabel, og fik denne gang et traditionelt kabel uden belægning på stålwiren. Nu kører speederen helt uden problemer, og sejheden er væk. Der er ingen synlige årsager for det plastbetrukne kabel, og når man står med det i hånden, glider det let og uden problemer, men der sker noget, når der kommer kræfter på. Jeg har ikke forklaringen på hvorfor kablet gør speedertrækket sej, men kan konstatere, at det virker uden problemer med et traditionelt kabel.