124661:
sv: sv: sv: sv: sv: Dagens billede 28-06 (02-07-2012 22:52:46) (svar på
124651)
David Bjerregaard #2217, reg. nsj (medlem) (
ip-adr: 85.167.214.61)
FY! Verner! at du nænner det, med en Leica, og en Rolleiflex! (Jeg er næsten klar over at Du bare sagde det for at få mig oppe i den røde felt!)
Jeg håber at der er snart én som laver en "Digital film pack", som man putter i de gamle klenodier, der hvor filmen var. Det kan vel ikke være så svært at lave, også slipper man for 174 forrvirrende,og ubrugelige programmer, og kan bruge lukker og blænde igen.
Jeg har ellers erfaring for at en gammel Hasselblad 500C/M med et digital bagstykke er næsten upåvirket af kulde, da alt andet end billedbrikken er mekanisk, og som regel overlever mere end fotografen!
Den lille Sony-Video batteri sider udvendig, og kan let transporteres i en innerlomme, hvor den fylder ca det samme som 2 pk tyggegummi(som heller ikke skal blive alt for kold!)
En anden og rimeligere løsning er; en gammel model Canon power shot. Mange af disse brugt 2stk alm AA batterier, så har man nogen extra i en varm lomme, og desuden tåler alm alkali batterier væsentlige mere kulde end LI-ion, og andre genopladelige batterier.
Med håb om at fremskridt og udvikling snart giver noget brugbart, istedet for dyrere, besværligere, begrænset, og upålidelige!