126269:
sv: Undervognsbehandling (07-09-2012 11:28:03) (svar på
126257)
Per Glerup Nielsen #0909, reg. ssj (medlem) (
ip-adr: 86.58.252.50)
Hej
Jeg ville helt klart få den givet noget, har selv på flere biler brugt Suvo, det trænger fint ind og bliver aldrig tørt.
Jeg har en Discovery 2 fra 2000, en tysk import der har kørt 6 år i Tyskland og 6 år her i DK, den fik en omgang Dinitrol inden den kom på plader, og siden har den som den daglige bil " fået lov til at passe sig selv" fordi der jo er så meget andet ;-( nu skal den så have skiftet chassisrammen fra bagakslen og bagud, jeg skal hilse og sige at det er sku ikke det bare sjov.
Jeg har tre RRC, to Defender 90", og en Disco 1 stående på matriklen de spænder fra 1976 og til 2002, de har ikke set alverden af undervognsbehandling, jo ældre de er jo mindre rust er der næsten på dem.
Lad dette være et opråb til folk med "Nye" biler, de passer ikke sig selv og chassisrammerne svejses åbenbart nu sammen med et overlap, en rustfælde uden lige, overlappet er punktsvejst og så en fuldsvejst søm ved siden af, pladen vokser så imellem punktsvejsningerne, fra det ene syn til det andet er min forsvundet i et omfang så den kan kvases med i fingerne, specielt på indersiden op mod tanken, så det var ikke en gang til at se når jeg skiftede dieselfilter.
Min gamle 90" fra 87, den bliver vasket når den den har været i pladerhullerne og så bliver den efterfølgende sprøjtet med hydralikolie både udenpå i inde i rammen, der er 0 rust.
Mvh Per