Det er jo tungtvejende argumenter du har der Morten. Og jeg har prøvet at google det, men hverken Motorhistorisk eller Skat har en tekst der er til at finde og læse for alm. dødelige
Dog har jeg fundet denne her på
www.van-nuys.dk under "love og regler"
Det interessante her er at der åbenbart beregnes 105% afgift af de første 6.700,- kr. Derefter 40% af nyprisen, eller har reglerne ændret sig?
***CITAT***
"Brugsværdien" for veterankøretøjer, d.v.s. køretøjer der er mere end 35 år gamle, er standardmæssigt sat til 40 % af nyprisen (uden dansk registreringsafgift) ud fra en tanke om, at disse køretøjer kun anvendes 40 % set i forhold til almindelige moderne køretøjer.
Selve afgiften beregnes med 105 % af de første 6.700 kr. og 180 % af resten.
***CITAT SLUT***
Synes ikke jeg har hørt om de 105% før?
Anyway, så ved jeg at der kan være en vis vilkårlighed hos Skat. Jeg har i hvert fald kendskab til flere 88" fra midt-tresserne til først i 70'erne hvor afgiften svinger mellem 7.000,- og 22.000,-
Så det er ligefør at det eneste man kan regne med er at man ikke kan regne med noget.
For øvrigt, den der Range Rover fra '72 kører den endnu? Den gad jeg godt nok også gerne se til klassiker-træffet. Kan være der skal være en præmie for flotteste "Rangie" :)
Mvh Niels