tilbage

Land Rover Forum  

Index
143714: Defender 300TDI oil pressure kontakt (ledningsnet hjælp) (11-07-2014 08:24:57)
Peter Asmussen #6673, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 95.166.175.248)
Hej LR folkens !

Jeg har gennemrenoveret min Defender 110 , 300TDI og har i den forbindelse fjernet min startspærre og min sorte ECU box. Så nu hvor jeg er ved at være i mål og starter min motor så slukker min olielampe ikke ved opstart. Jeg har målt om der er hul igennem på (W/N) hvid ledning med brun streg fra min lampe til min olietrykskontakt , og det er der ikke ! Jeg kan se i mit ledningsnet diagram at ledningen går via header joint K109 (se billede) - er der mon noget el hajer som ved hvor header joint K109 sidder , så jeg kan prøve at måle derfra. PS jeg har prøvet at trække en ny ledning udenom og op til lampen for at checke om min olietrykskontakt virker , og der gør den...
På forhånd tak for jeres hjælp !

LR hilsner fra Pete
Index
143717: sv: Defender 300TDI oil pressure kontakt (ledningsnet hjælp) (11-07-2014 11:32:58) (svar på 143714)
Per Olsen #8660, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 195.7.30.16)
Hej

"K109" er vist ikke et unikt stik. Det er måske mere 288 du skal kigge efter.

Se på denne: http://www.landyzone.co.uk/lz/f9/connector-location-c288-130852.html

Der er nogle billeder vedhæftet i en af post'ne.

Vh.
Per
Index
143721: sv: sv: Defender 300TDI oil pressure kontakt (ledningsnet hjælp) (11-07-2014 20:13:16) (svar på 143717)
Per Olsen #8660, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 5.103.170.52)
Linket jeg skrev var godt nok til Freelander - men det med mange K109 stik holder. Jeg kan ikke finde noget om at en 300tdi skulle have en C0288 joint i det jeg har - men på en TD5 sidder der én bag "facia", altså et udefinerbart sted bag instrumentbrættet i ormegården.

Men hvis din olielampe lyser hele tiden, må den få "falsk" stel efter bilen er startet - eller også virker din olietryksmåler ikke - eller olietrykket er vitterligt for lavt. Vedlagte børnetegning - når der er tænding på bilen uden motoren kører, vil fuel relay og lampe have stel. Når der kommer tryk på olien, vipper føleren og der er intet stel og begge dele slukker. Det er i hver fald sådan jeg tolker diagrammerne. Men hvad har du gjort med den ledning der gik til ECU'en efter du har fjernet den?
Hvis lampen lyser burde relæet også være slået til. Jeg har dog noget svært ved at forstå hele konceptet i relæet - eller hvad forskel det lige gør om det er slået til eller fra - men det er jo en anden snak...

/Per
Index
143722: sv: sv: sv: Defender 300TDI oil pressure kontakt (ledningsnet hjælp) (11-07-2014 21:10:11) (svar på 143721)
Peter Asmussen #6673, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 95.166.175.248)
Hej Per....


Tak for dit svar...
Du har nok ret i at min olielampe får en falsk stel et andet sted fra...
Jeg tror løsningen bliver at jeg trækker en ny ledning op til lampen , da jeg tror jeg får meget svært ved at finde den originale et sted nede i fuglereden... ;-)
Tror fejlen ligger i at jeg har fjernet den ECU boks , og derved ender min oil pressure ledning blindt et sted...

Men tak igen for dit svar....
LR hilsner fra Pete
Index
143732: sv: sv: sv: sv: Defender 300TDI oil pressure kontakt (ledningsnet hjælp) (12-07-2014 11:14:51) (svar på 143722)
Per Olsen #8660, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 5.103.170.52)
Hvis det virker er alt jo godt :-)

Men jeg ville have forventet at dit fuel-relay også fik stel når lampen gjorde. Dermed ville relæet være konstant slået til når der var tænding uanset om motoren kørte eller ej. Hvilket så er paradokset, for så ville brændstofpumpen kun kunne få strøm når du drejede nøglen op på "crank", hvor den ville få det via starter-relæet - når motoren var gået i gang og du slap nøglen, ville strømmen fra starter-relæet blive afbrudt og dermed og strømmen til pumpen - og motoren gik død igen...

En ting er teori... noget andet er kabelnisser.

/Per