tilbage

Land Rover Forum  

Index
147858: Timing Gear V8 (01-03-2015 18:25:18)
Jens Kristian Steen Thonbo #4828, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.167.111.106)
Jeg har lidt udfordringer med Sophie hos Paddock. Jeg skal skifte toppakninger og har her i forummet set Jakob ES anbefale at man skifter takthjul og kæde. Jeg søger det lille tandhjul der sidder på knasten? Jeg har fået et (sandsynligvis) forkert tilsendt...

Hvis nogen har korrekt partnummer...

Bh.

Jens Kr.
Index
147860: sv: Timing Gear V8 (01-03-2015 19:34:30) (svar på 147858)
Søren Frimodt Petersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 94.145.247.152)
Hmm.. det store alu tandhjul med fiber tænder som du viser på billedet er til knasten, så det har du. du mener vel det lille nede på krumtappen? I så fald er det denne:
http://www.paddockspares.com/err2958-crankshaft-gear-3-5-v8-carb.html
Og det andet tandhjul du har er til at drive strømfordeleren. Nu skriver du intet om hvilken V8 det er , men går ud fra det er en 3.5?
Index
147861: sv: sv: Timing Gear V8 (01-03-2015 20:05:07) (svar på 147860)
Verner Andersen #2749, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 109.57.221.234)
Prøv evt. at søge på et under nr. 90602372, det er parts-betegnelse for tandhjul, der sidder på krumtap i flg. mit katalog for V8 110" op til 1991.
Index
147862: sv: Timing Gear V8 (01-03-2015 22:12:42) (svar på 147858)
Bo Helsted (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.63.237.146)
Hej Jens,
hvis du ikke gider vente en uge på at de finder ud af at sende det rigtige til dig, har jeg et liggende, du må få. Det har aldrig været monteret, kun brugt til skrustikmodhold og brevpresse.
Du kan sende mig en sms på 22 82 75 95 hvis det er noget.

V8-hilsen
Bo
Index
147863: sv: sv: Timing Gear V8 (02-03-2015 01:07:15) (svar på 147862)
Ole Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.199.160.151)
Jeg kan kun anbefale at man helt dropper det org. skrammel af nylon tandhjul & simplex kæde - købe istedet en dobbelt metalhjul & duplex kæde - http://www.v8tuner.co.uk/product.php?id=97 - hvis man synes det er for mange mønter... så overvej dog i det mindst - http://www.v8tuner.co.uk/product.php?id=98 ...

Hvis det nu skal være rigtig godt - http://www.v8tuner.co.uk/product.php?id=680 - har sin berettelse når man skifter til en alternativ knast...
Index
147865: sv: sv: sv: Timing Gear V8 (02-03-2015 13:31:16) (svar på 147863)
K. Boegvad (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 93.176.66.100)
Hej Forum
Understøtter Ole´s råd om at skifte til Noget Duplex.
Alt andet er et fortidslevn som strækker sig efter kort tid.
Køre selv med JP Kædesæt.
Kh. K.Boegvad
Index
147866: sv: sv: sv: sv: Timing Gear V8 (02-03-2015 13:57:07) (svar på 147865)
Michael Bøjstrup #6653, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 93.160.182.70)
Hvem gåe man til hvis man skal have monteret sådan en bandit (http://www.v8tuner.co.uk/product.php?id=680) i DK ? og kan det gøres med motoren siddende i bilen (RRC) ?

Mvh
Michael
Index
147875: sv: sv: sv: sv: sv: Timing Gear V8 (02-03-2015 22:46:43) (svar på 147866)
Ole Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 62.199.160.151)
Du godt gøre det mens motoren stadig er monteret. Jeg vil tro der findes flere kyndige RV8-mekker i klubben og på SJL som kan den manøvre.

Du har vel ikke rigtigt brug for vernier chain timing sæt hvis du har standart knast... skifter du til tuningsknast skal du også remap ecuén eller spiller det ikke sammen - husker noget med du evt. har skiftet til MegaSquirt fra EFI...!?
Index
147876: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Timing Gear V8 (03-03-2015 07:41:38) (svar på 147875)
Michael Bøjstrup #6653, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 93.160.182.70)
Jeg har kun en mild knast i - "H180 Sports torque" - så jeg ved ikke om det er værd at kaste sig ud i ? ECU'en burde ikke være noget problem i denne sammenhæng.

Hvis du personligt kan anbefale nogle navne hører jeg dem meget gerne :)

Mvh
Michael
Index
148119: sv: sv: Timing Gear V8 (12-03-2015 19:30:18) (svar på 147862)
Jens Kristian Steen Thonbo #4828, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.167.111.106)
Sprocket ankommet fra Paddock. Tak for hjælpen her i forum'et :-)