41758:
sv: Sporing af Land Rover (17-01-2007 11:51:16) (svar på
41675)
Thomas Holm Krogh #3251, reg. mjyl (medlem) (
ip-adr: 217.194.34.103)
Du kan også simpelt kontrollere, om den sporer rimeligt korrekt (og hvis du jævnligt kører terræn hvor du bukker styrestænger er metoden rigeligt præcis til at køre med altid).
Parker bilen på et fladt lige underlag (4-søjlet lift, værkstedsgulv, vej eller hvad du nu har).
Mærk to punkter op på indersiden af hvert forhjul midt for hjulet fremad, og mål afstanden imellem disse punkter så nøjagtigt som du kan. Skub nu bilen så de to punkter peger bagud, og mål igen. Disse to mål skal være de samme. Hvis ikke, justeres på sporestangen (stangen imellem de to hjul), og målingen gentages indtil målet passer. Så kan du køre indtil du kan få lavet en rigtig sporing (eller leve med en anelse upræcished. Jeg har selv klaret mig med dette på min terrænbil i mange år uden at slide væsentligt skævt på dækkene).