tilbage

Land Rover Forum  

Index
64662: Hvide plader til serie IIA (13-06-2008 07:48:22)
Henrik Eisvang #2366, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 80.164.174.70)
Min 88" fra 1971 er lige ændret fra gule til hvide plader og indregistreret som veteran efter et 5 timers langt besøg hos Skat i Tåstrup (2,5 timers ventetid for aflevering af papirer og derefter 2,5 timers ventetid for betaling af afgift). Afgiften opgjort til kr. 8400,00, beregnet udfra bilens oprindelig pris uden afgifter kr. 20.000,00, 40% heraf udgør afgiftsgrundlaget, hvoraf der betales 105% i registreringsafgift. Bilen var medbragt på trailer, men skulle ikke besigtiges pga. veteranbilsstatus.
Reg.attest modtaget igår, hvor bil stadig står som varebil til godstransport !!!.
Afgiften stemmer ikke helt med beløb nævnt på forum.
Meld venligst tilbage med jeres afgiftsbeløb for sammenligning:
(model, årgang, alm./veteran indreg., tidspunkt og skattekontor).

På forhånd tak
Henrik Eisvang, 2366 SSJ
Index
64663: sv: Hvide plader til serie IIA (13-06-2008 08:00:52) (svar på 64662)
Jens B. Pedersen #6387, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.255.15.178)
Min serie 2a fra 1969 blev værdivurderet efter krav fra skat da den ikke er original.
Den blev vurderet som et "gammelt vrag" til en værdi af kr4000,- Afgiften blev så 4200,-
Paul Sehstedt sagde jeg max måtte give 2000,- for den. (For en bil der ikke kunne starte efter 15 års stilstand)
Jeg måtte af med 3-4 x mere for at få den med hjem.

Hævetaget er bl.a. pilråddent, bundet sammen med snor.
Lakken falmet og skaller af.
Bremserør er skiftet. Og tændingen er justeret.
Men rammen er uden rust og tæringer (Det sagde jeg så ikke lige noget om....)
Der er salisburry aksler på den (Sagde jeg heller ikke noget om)
Men jeg fremhævede at den havde metallak ... (Man kan se metallet igennem lakken)
Og de nye dæk indregnede han heldigvis ikke i prisen.
(så havde det jo fordoblet afgiften....)

Skat havde værdivurderet den ud fra bøger m.m. til en afgift på 13.500,- som importbil til hvide plader. Og vurderingen kunne sagtens hæve den pris, var skrankepavens udmelding....

Så de 8.400,- du betaler er vist billigt sluppet.

Med Landrover hilsen
Jens B. Pedersen
Safari 109" S2a Carawagon 6cyl
Index
64664: sv: sv: Hvide plader til serie IIA (13-06-2008 08:15:23) (svar på 64663)
Kenneth Poulsen #0435, reg. l-f (medlem) (ip-adr: 87.55.48.238)
En serie IIA 1968 her fra regionen skulle af med ca. 13.000,- kr. for hvide plader men fik forhandlet det ned i omkring 8.000,-kr.
Det fik han så et stykke papir på, men bibeholdt bilen på gule plader.
Den er totalt renoveret som en ny.
Mvh
Kenneth Poulsen
Index
64666: sv: sv: sv: Hvide plader til serie IIA (13-06-2008 09:22:19) (svar på 64664)
Mads Dahl-Larsen #8031, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 83.136.94.162)
Ved ikke om det er relevant, men hentede en S3 fra 1973 i UK omkring årskiftet og betalte ca 6K for at få den på hvide. Brugte SKAT i Tåstrup. Den var toldsynet til undermiddel.

Med Serie hilsner

Mads
Index
64688: sv: sv: sv: sv: Hvide plader til serie IIA (13-06-2008 19:55:42) (svar på 64666)
Martin Poulsen #7407, reg. njyl (medlem) (ip-adr: 87.48.76.11)
hej

Jeg fik en serie2a hjem fra UK jan 06, og der blev betalt 3500,- i afgift for hvide plader.

Måske reglerne er lavet om siden?

VH Martin
Index
64695: sv: sv: sv: sv: sv: Hvide plader til serie IIA (13-06-2008 21:42:14) (svar på 64688)
Mads Walle´ntin (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.61.172.16)
Hej, hentede en Serie IIA fra 1969 i England i 2003. Bil totalrenoveret til UG (Den fra LRO). Betalte cirka 5500 kroner i afgift fordi jeg ikke gad vente et par måneder på at den skulle blive 35 år (så ku jeg ha sparet ca 2200 kroner iflg skønsmændene). Fik den toldsynet hos Skat i Tåstrup (her er de fair for jeg har også fået ordnet en Fiat 500 der). Afgiften er for hvide plader. Den kom selvfølgelig fra engelske plader. Standen på bilen var således at Dunsfold LR beskrev den som 'top of class' - det var iøvgrigt Dyúnsfold som sørgede for på to dage at rattet kom fra højre over i venstre side. Kan varmt anbefale dem, hvis man vil købe en bil i england og gerne vil have den danmark'tiseret...
hilsen mads
Index
64700: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvide plader til serie IIA (14-06-2008 13:06:47) (svar på 64695)
Jakob Edelvold Scheibye #6318, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.164.107.177)
Hvad kostede operationen hos Dunsfold?

MVH Jakob E S
Index
64701: sv: sv: sv: sv: sv: Hvide plader til serie IIA (14-06-2008 13:48:00) (svar på 64688)
Niels Erik Lysebjerg Hansen #7732, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 194.239.76.58)
Følger med stor interesse denne tråd, da jeg også drømmer om hvide plader på min 88" fra 1965.

Den forrige ejer havde i 2003 fået svar fra Skattevæsenet i Odense at bilens handelsværdi var vurderet til 20.000 og så skulle det koste små 10.000,- at få den på hvide plader.

Læser man svarene i denne tråd, virker det temmelig vilkårligt hvad man skal betale.

Men noget siger mig at man førhen gik op i hvad bilens skønsmæssige handelsværdi på hvide plader var, mens man i dag hænger sig i bilens pris da den var ny. Eller er det mig der har misforstået noget?

Hilsen Niels
http://lysebjerg.dk/Land_Rover.html
Index
64704: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvide plader til serie IIA (14-06-2008 14:33:52) (svar på 64701)
Knud Torp Madsen #3283, reg. nvsj (medlem) (ip-adr: 80.165.171.120)
Når en bil er mere end 35 år gammel knytter registreringsafgiften, man skal betale f.eks. på et brugt indført køretøj, sig til nyprisen.
Er den mindre end 35 år gammel, er det den skønnede handelsværi, der er udgangspunktet for, hvor voldsom registreringsafgiften skal være.

På visse køretøjer, der ikke har ret høj handelsværdi, kan det undertiden være en fordel at afgiftsberigtige inden 35 års alderen, hvis ellers Skat vil tage den reelle handelsværdi til efterretning, og ikke selv fastsætter en fantasipris.

Jeg ved så ikke om reglerne er markant anderledes, når man skifter fra gule eller busplader til hvide plader, men har ikke rigtig fantasi til at forestille mid dette.

mvh
Knud
Index
64732: sv: sv: sv: sv: sv: sv: sv: Hvide plader til serie IIA (15-06-2008 14:36:22) (svar på 64704)
Jens B. Pedersen #6387, reg. fyn (medlem) (ip-adr: 87.58.13.226)
Som jeg forstår det fra mine oplevelser, med min Safaribil, så har de et register over biler og deres typiske handelspris. Den går de normalt ud fra, især hvis synsmanden siger at bilen fremtræder som "original". Det gjorde min "Safari-bil" ikke.
Derfor var jeg tvunget til et vurderingssyn.
Men du kan jo altid klage over afgiften hvorefter du indkaldes til vurderingssyn, og der kan det jo så gå begge veje.

Tja - nogen spiller lotteri andre sæter hvide plader på deres gamle biler. Spændingen omkring mulig gevinst er vist den samme ;)



Med Landrover hilsen
Jens B. Pedersen
Safari 109" S2a Carawagon 6cyl
Der vist bare var heldig med afgiften på Safari-bilen.