tilbage

Land Rover Forum  

Index
6622: RR V8 konventering til diesel? (05-12-2002 13:03:15)
Peter (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.208.172.224)
Jeg har en 3d RR 3,5V8 fra september 86. Jeg har hørt rygter om, at man kan ilægge en Mercedes dieselmotor i sådan en. Er det til og er det meget omfattende? Jeg er selv i lære som mekaniker, men jeg vil godt høre lidt fra andre der har prøvet lign. projekter. Hvad med en Peugeot dieselmotor, er det en mulighed?
Index
6623: sv: RR V8 konventering til diesel? (05-12-2002 13:19:08) (svar på 6622)
Eddie Mose Jensen #3693, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 195.7.30.16)
Hej peter

Prøv at ringe til mig på 4079 4979

Mvh
Eddie
Index
6633: sv: RR V8 konventering til diesel? (05-12-2002 17:36:40) (svar på 6622)
Jane & Tony Albers #4243, reg. øjy (medlem) (ip-adr: 80.63.149.242)
Jeg har hørt at Volvo's den 6-benede(fra personvogn eller FL4) skulle være den bedste. Helst med turbo.

/tony
Index
6715: sv: RR V8 konventering til diesel? (13-12-2002 20:22:48) (svar på 6622)
Anders Nielsen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.182.234.58)
Hej Peter

Jeg er ikke den lykkelige ejer af en rangerover men en 110" fra 1987, som Jeg har skiftet min 2,5D N/A ud med en mercedes 5cyl 3,0D N/A sammen med en R380 gearkasse.

www.smt.nu leverer overgangsstykker til rangerover og landrover, både mercedes 5 og 6 cyl, vw, volvo mv.

www.pj4x4.co.uk er også en mulighed.

Jeg prøvede længe at finde et overgangsstykke til Iveco 35.10 eller 35.12 (100hp eller 120hp motorer) som begge har formidable momenter, slidstyrke svarende til 300Tdi motoren. Santana bruger en motor svarende til 35.12 i deres nye landrover.

Du kan evt ringe til mig på 2065 8150

Vh
Anders Nielsen