67816:
Soft top og roll cage/styrtbøjle (12-08-2008 09:45:49)
Christian Eilersen #7960, reg. øsj (medlem) (
ip-adr: 212.242.32.164)
Jeg overvejer at montere soft top på min 90" inden længe.
Selvom jeg generelt kører rimelig pænt og fornuftigt, overvejer jeg også at købe en roll cage for at være på den sikre side. - ikke mindst hvis det er obligatorisk til DLRK's terrænarrangementer (kan ikke huske hvilke discipliner hvor dette er gældende?)
Jeg kan se at der er noget uenighed om hvilken type man skal vælge: monteret på ladkant, eller de mere grundige med fastgørelse direkte på rammen. Argumentet mod montering på ladkanten, skulle være at det stort set kun er for syns skyld, og at den ikke yder den store beskyttelse.
Selvom der selvfølgelig ikke hersker nogen tvivl om at en bøjle der er fastgjort i rammen er mere solid, så bør montering i ladkanten vel give en vis beskyttelse? - Jeg ved godt at det ikke er samme konstruktion som et tag, men det burde vel give tilnærmelsesvis samme beskyttelse som truckcap/hardtop, som jo også "bare" er monteret i ladkanten?
Jeg er ikke interesseret i en roll cage for syns skyld. - (hvis jeg var interesseret i blærede styrtbøjler havde jeg købt en gejlet Wrangler.. )
Uuuundskyld... Fy Christian.. ikke tale nedsættende om fremmede mærker.... :-)
Når jeg alligevel er fristet af montering på ladkanten, så er det selvfølgelig pga. prisen. (jeg går ud fra at det er klart det billigste), men også fordi jeg gerne vil kunne skifte nogenlunde smertefrit mellem soft top og harddtop.
Hvis ikke man kan få en bøjle, der kan blive siddende under både en soft og en hardtop, så går jeg ud fra er temmelig nemmere med en ladmonteret styrtbøjle, end med en rammemonteret hvis man skal skifte "hatten"?
Er der nogen derude, der vil øse ud af deres erfaringer, hvad angår løsninger, leverandører og priser?
Mvh
Christian
´94 D90 300tdi