Mit simple bud på en low budget modification af R380, er en oil-cooler og fuld syntetisk gearoil som eks. Redline oil MTL eller Amsoil MTF. Oliekøleren find man på Disco, RR, som jeg forstår det, fik alle export modeller med R380 tiltænkt varmt klima, en cooler monteret. Det siger måske lidt om Rover´s egen tiltro til gearkassen når den er under belastning...
se evt.
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/part_118.htmlMen Quaife gearkit med steel baulkrings er naturlig fristende, men Quaife har aldrig været billige.
Man kan altid tildække køleren ved vintertid, så effekten sænkes.
Er enige med min navnebror, at LT95 er den stærkeste Rover gearkasse, men det manglende 5 gear gør at jeg fortrækker LT85.
Forstår godt at Ole kigger langt efter en Tremec (det er en TKO,er det ikke..?), og nu hvor budget er sprunget alligelvel, hvorfor så ikke Quaife 6 speed sequential gearbox som direkte passer på LT230.
Personligt er stået af for langt tid siden, og bliver trofast ved min LT85.
Mv. Ole