tilbage

Land Rover Forum  

Index
41675: 90" Ratter ikke op efter sving. (15-01-2007 17:10:02)
Peter Klivager Jensen #7751, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 83.92.96.200)
Hej jeg har købt en Land Rover 90" 2,5 TD fra 1987. Når man har svinget ratter den ikke selv op igen. Er der nogen der har et bud på hvad det kan skyldes?
Index
41679: sv: 90" Ratter ikke op efter sving. (15-01-2007 17:21:44) (svar på 41675)
Christian Andersen #7627, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 80.62.47.131)
Så vidt jeg er orienteret er det styretøjet der er strammet for hårdt op. Muligvis for at skjule slør i rattet. Problemet er bare at hvis man strammer for meget så kan den få det problem at den ikke selv retter op.
Index
41688: sv: 90" Ratter ikke op efter sving. (15-01-2007 18:28:32) (svar på 41675)
Morten (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.239.180.212)
Det kan også skyldes en bukket sporstang. Kik om sporstangen rammer Diff. Klumpen.
Index
41690: sv: 90" Ratter ikke op efter sving. (15-01-2007 18:57:46) (svar på 41675)
Michael Valentiner-Branth #2374, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.164.21.55)
Uagtet jeg er RR Classic ejer, så har jeg oplevet at styretøjsdæmperen, hvis montage er nogenlunde synonym m en LR aksel, kan skabe det ovennævnte problem, hvis den har fået et hug under f x terrænkørsel.
Prøv at afmontere den dæmper helt, og check om den kan skyde frit sammen og ud igen.
Index
41693: sv: sv: 90" Ratter ikke op efter sving. (15-01-2007 19:31:38) (svar på 41690)
Claus (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 89.150.92.97)
Hej hej.
Jeg har også lige ervervet en 90" fra 87, og havde samme problem til jeg afmonterede styrdæmperen, den var bulet og slidt op. så prøv og pille den af. Og hvis det virker køb en ny.....
Claus
Index
41758: sv: Sporing af Land Rover (17-01-2007 11:51:16) (svar på 41675)
Thomas Holm Krogh #3251, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 217.194.34.103)
Du kan også simpelt kontrollere, om den sporer rimeligt korrekt (og hvis du jævnligt kører terræn hvor du bukker styrestænger er metoden rigeligt præcis til at køre med altid).
Parker bilen på et fladt lige underlag (4-søjlet lift, værkstedsgulv, vej eller hvad du nu har).
Mærk to punkter op på indersiden af hvert forhjul midt for hjulet fremad, og mål afstanden imellem disse punkter så nøjagtigt som du kan. Skub nu bilen så de to punkter peger bagud, og mål igen. Disse to mål skal være de samme. Hvis ikke, justeres på sporestangen (stangen imellem de to hjul), og målingen gentages indtil målet passer. Så kan du køre indtil du kan få lavet en rigtig sporing (eller leve med en anelse upræcished. Jeg har selv klaret mig med dette på min terrænbil i mange år uden at slide væsentligt skævt på dækkene).