tilbage

Land Rover Forum  

Index
10157: Import af defender (22-07-2003 15:45:04)
Jakob Edelvold (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 168.167.230.186)
jeg koerer for tiden rundt i det sydlige afrika, og har pladask forelsket mig i tanken om at importere ensyd afrikansk defender til danmark.
Den har en motor som er standard i sydafrika, men som ikke findes andre steder end her da bilen er licensfremstillet hernede.
hvad goer man med afgifter og ombygning til venstrestyring. Og hvordan med typegodkendelse naar det er en motor fra en anden bil der ligger i, den er jo godkendt og udbredt i sydafrika?
Index
10158: sv: Import af defender (22-07-2003 15:59:12) (svar på 10157)
Jørgen Seligmann #4178, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 213.86.33.74)
Hej Jacob,
Jeg antager at du snakker om den med 2,8 liter BMW motor. Jeg ved at den er godkendt i England hvilket jo er et EU land (og der kører faktisk nogen der). Om det kan hjælpe ved jeg ikke men mon ikke. Ombygning til venstre er dog nok lidt sværere (Så vidt jeg ved - har ikke prøvet).
vh/Jørgen
Index
10160: sv: sv: Import af defender (22-07-2003 16:35:59) (svar på 10158)
Jakob edelvold (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 168.167.230.186)
Ja naturligis er detden med en laekker 2,8 liters BMW motor.
Jeg har hoert flere hernede sige at det er den mest driftsikre defender model nogensinde.
Det lyder lovende at den til syneladende er godkendt i england, men nu skal jeg lige foerst have koert min egen danske defender hjem her fra Botswana.

Mange tak for dit input.
Index
10168: sv: sv: sv: Import af defender (23-07-2003 23:43:05) (svar på 10160)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjy (medlem) (ip-adr: 80.161.32.192)
Få lagt en 2,8 motor ind dernede og tag så din danske bil hjem til danmark. det er vist det nemmeste...
Index
10199: sv: sv: sv: sv: Import af defender (27-07-2003 19:08:51) (svar på 10168)
Jakob Edelvold (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 168.167.230.183)
Er det ikke ulovligt at ligge en ny motor i sin bil, hvis man dermed foroeger effekten med mere end 20%?
Desuden er jeg ikke mere i sydafrika, men i botswana paa vej til Namibia. her er fedt, for jeg koerer konstant terraen.
Index
10200: sv: sv: sv: sv: Import af defender (27-07-2003 19:08:54) (svar på 10168)
Jakob Edelvold (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 168.167.230.183)
Er det ikke ulovligt at ligge en ny motor i sin bil, hvis man dermed foroeger effekten med mere end 20%?
Desuden er jeg ikke mere i sydafrika, men i botswana paa vej til Namibia. her er fedt, for jeg koerer konstant terraen.
Index
10201: sv: sv: sv: sv: sv: Import af defender (27-07-2003 19:56:14) (svar på 10200)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjy (medlem) (ip-adr: 80.161.32.12)
Nu gik jeg i mit svar ud fra, at du kørte rundt i en nyere defender med en effekt på ca. 111 hk - og jeg er ikke bekendt med ydelsen af 2,8. Det er ikke ulovligt at udskifte motoren med en større ydende, men det skal meddeles T&S, hvis du altså efter så lang en rejse husker det. Iøvrigt kunne din nuværende maskine jo bare være gået i stykker elle du kender intet til ydelsen. Mit forlag om konvertering i RSA var møntet på, at du kunne spare penge...
Index
10186: sv: sv: sv: Import af defender (25-07-2003 23:18:05) (svar på 10160)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjy (medlem) (ip-adr: 80.196.233.143)
som supplement til mit tidl. indlæg, så prøv da at få en pris på en konvertering af den komplette drivline, idet det kunne tænkes, at såvel gearbox som aksler er foskellige fra UK-produkt. Det er muligt at ændret fra højre til venstrestyring, hvis du har fingersnilde og megen tålmodighed. Et andet styrehus er påkrævet !
Index
10159: sv: Import af defender (22-07-2003 16:02:41) (svar på 10157)
Allan (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 195.184.103.179)
Hej

Jeg importerede en Discovery sidste år
fra England. Bilen startede sit liv i Capetown, og er således højrestyret.

Det tog et par måneder at få ordnet alt med told og skat, jeg valgte at fremvise bilen og fandt at toldvæsenet absolut er til at snakke/forhandle med.

Da jeg var vant til at køre bilen med højrestyring har jeg valgt at lade den forblive højrestyret - det er vist en vanesag.

Med venlig hilsen
Allan