tilbage

Land Rover Forum  

Index
103619: Dokumentation for vægt på Rover V8 (29-10-2010 20:53:41)
Søren Pedersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 94.145.138.6)
Hej

Jeg skal syne min bil (1984 110”), hvor motoren er skiftet fra 3.5l V8 til en 4-cylindret Diesel. I den forbindelse har synsmanden bedt om dokumentation for, at den nye motor ikke vejer >50kg mere end den gamle V8.
Jeg har dokumentation for vægten på den ny motor, men mangler et officielt dokument (kopi af side fra rep.håndbog eller lignende), hvori jeg kan se vægten på en Rover V8. Er der mon nogen på forum, som har noget sådant og kan hjælpe?
På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Søren Pedersen, tidl 5488 – på vej til at blive medlem igen.
Index
103767: sv: Dokumentation for vægt på Rover V8 (30-10-2010 10:19:35) (svar på 103619)
Ole Jensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 194.192.22.33)
Dokumentationsmæssigt er du nok tvunget til kontakte Land Rover, for et 100% korrekt svar. Buick 215 var oprindeligt blueprintet til 145kg.(dry weight). Oldsmobile/Pontiac versionerne var lidt kraftiger. Da Rover overtog designet voksede dry weight yderlige til 170kg. Men en RV8 3,5L med alle komponenter monteret vejer omkring 230kg, der naturligvis lidt forskelle da alle motormodelerne som bekendt ikkke er ens, nogle er med/uden servopump, aircon pump, forskellige vandpumper, udstødnings manifold, større eller mindre generator, starter. Så for at man beskrive en total vægt for den komplette installation, er man tvunget til at medregne de devierende forhold, workshop manual eller owner manual indholder ingen data omkring vægt. Men jeg tror bestemt på, at du er i problemer vedr. de 50kg difference mellen de to motor installationer...

mv. Ole
Index
103832: sv: Dokumentation for vægt på Rover V8 (30-10-2010 18:53:25) (svar på 103619)
Anders Rasmussen #2889, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.55.207.95)
Hej Søren

Jeg ved ikke om det er den samme type godkendelse du har på din Land-rover. Denne typegodkendelse har jeg modtaget af Sten Houborg fra Rover danmark. En meget venlig mand at snakke med. Rover Danmark giver en syntes jeg en rigtig god service, selvom vi nok ikke er de bedste kunder de har.

Med venlig hilsen

Anders
Index
103833: sv: sv: Dokumentation for vægt på Rover V8 (30-10-2010 18:56:15) (svar på 103832)
Anders Rasmussen #2889, reg. mjyl (medlem) (ip-adr: 87.55.207.95)
Hej Søren

Jeg kan se at jeg ikke kan vedlægge typegodkendelsen her på forumet.
Men send mig en mailadresse så sender jeg den til dig.

malmkjaer@rasmussen.tdcadsl.dk

Mvh Anders
Index
103855: sv: Dokumentation for vægt på Rover V8 (30-10-2010 21:03:03) (svar på 103619)
Søren Pedersen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 94.145.138.6)
Hej

Tak for svarene.
Jeg mener bestemt ikke, jeg har et problem med vægtgrænsen.
Jeg har dog ikke kunnet finde et ”officielt” dokument med vægtangivelse af Rover V8'en.
Der er dog nogle vægtangivelser i David Hardcastle's bog ”Tuning the Rover V8” - måske er det officielt nok.

Med venlig hilsen
Søren
Index
104203: sv: sv: Dokumentation for vægt på Rover V8 (01-11-2010 23:26:14) (svar på 103855)
Bo Helsted (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 87.63.237.146)
Hej Søren,
hvis nogen ved noget om V8´eren må det være RPI i England. Deres website er en guldgrube af informationer om alle versioner af denne universelle motor, og så er det endda skrevet med typisk underspillet humor.

"Dimensions of the Rover V8 engine fully dressed, and weighing in at 230KG all up"

se link her: http://www.v8engines.com/engine-4.htm

Men hvor "officielle" er de? Tjah, de beskæftiger sig udelukkende med V8´rne, ved ikke om myndighederne vil godkende det.
Held og lykke med dit projekt.

RRC hilsen
Bo