tilbage

Land Rover Forum  

Index
10480: bange for rust (16-08-2003 00:37:58)
Peter Vinter #6416, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 212.10.249.90)
hej igen

har lige fået weekend og i morgen skal den sku laves, har været nød til at køre i en nissan den sidste tid, og turen til og fra holstebro er nu kortere i min elskede land rover,.
men jeg har set på et par engelske sider, og set at man kan få en galvaniseret ramme for ca, 10,000 kr,
planen er jo at den ny indkøbte 109" fra 1976, skal holde resten af livet og helst uden at jeg skal være vidne til mere forfald end jeg ser i spejlet hver morgen, nåå! så til spårsmålet : er det lovligt at købe en ny ramme! sådan kvit og frit, er der et nummer stemplet ind eller er det bare et samvittigheds problem, det ville være lækkert at have en ny ramme og så ellers begynde at "bygge" gryden op fra grunden.
nå skal i seng så jeg kan være frisk imorgen,(den store land rover dag).
Index
10482: sv: bange for rust (16-08-2003 07:29:58) (svar på 10480)
Jes Kroman #6037, reg. ssj (medlem) (ip-adr: 62.66.142.174)
Hej David!

Det jeg har fået at vide af alle de "gamle" i faget er, at næsten alt kan repareres, og at det er helligbrøde bare at købe en ny ramme.
Men jeg havde det som du, og har nu fået en dejlig ny ramme fra England til min serie II A fra 1965. Jeg kan ikke svejse og alt det der, så det gør tingene lidt mere besværlige.
Jeg startede hos toldvæsenet med at udfylde en anmodning om vurdering af bilens værdi. Derfra kom der en forhåndsvurdering på et meget lille beløb grundet fartøjets alder.
Derfra videre til den lokale synshal, hvor jeg p.g.a. rammens tilstand fik en tilladelse til at hugge nyt nummer.
Så bestilte jeg rammen i England (kanonkvalitet) og fik DFDS til at bringe den til min indkørsel (de var bare billigst).
Der står den så og er ved at blive forenet med resten af stumperne.
Efterfølgende skal jeg møde hos Toldvæsenet for endelig vurdering og afgiftsbetaling. Men det er formentlig
ingenting jeg skal betale p.g.a. bilens alder.
Det hele har bare være så let og smidigt, at alle mine bekymringer er gjort helt til skamme.
Er der noget du vil vide, må du gerne ringe.

God week-end
Jes Kroman












Index
10496: sv: bange for rust (16-08-2003 21:43:44) (svar på 10480)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjy (medlem) (ip-adr: 80.62.164.45)
... og har du besluttet dig for en galva-ramme, så kan du lige så godt købe en galva-torpedo. desuden overvejer jeg, at indrette en kirkegård eller begravelsesplads for Land-Rover-ejere, så de kan blive bisat i deres elskede biler. Jeg afventer blot miljøgodkendelsen !
Index
12814: sv: sv: bange for rust (28-01-2004 15:32:35) (svar på 10496)
Claus Pihl (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.161.195.22)
Ved du hvor man bare sådan lige køber en galvaniseret torpedo ?