tilbage

Land Rover Forum  

Index
10650: Tændingstidspunkt i 110 V8 (31-08-2003 20:03:23)
Michael Kristensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.63.250.70)
Hej
Jeg har købt en 84 L-R.110 med V8 og går og pusler lidt med at få den sat i stand. Jeg har fundet en gammel manual der siger at gnisten skal springe 6 gr. efter top, hvilket jeg synes lyder lidt mærkeligt? Jo - den kører fint, men jeg synes ikke det er særligt optimalt. Jeg kører i.ø. 95 octan.
Er der en eller anden på forum der har et godt bud på hvad jeg gør ???

Mvh. Michael. #4501
Index
10652: sv: Tændingstidspunkt i 110 V8 (31-08-2003 20:54:10) (svar på 10650)
Anders Larsen #6178, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 80.164.50.226)
Hej Michael

Det er ikke 6 gr. efter top men 5-7 gr. før top.

Motor-omdrejninger(rpm) skal stå 700-750 med varm motor.

Mvh

Anders
Index
10653: sv: Tændingstidspunkt i 110 V8 (31-08-2003 20:59:08) (svar på 10650)
Steen Bille #4172, reg. øsj (medlem) (ip-adr: 62.243.28.7)
Hej Michael.
Jeg stiller min 110 V8 6°BTDC (før øverste dødpunkt), med vacumslangerne til strømfordeleren frakoblet, og højest 750 RPM. Hvis omdrejningerne ikke passer kan man afmontere en motorudluftnings slange.
Når vacumslangerne igen er tilkoblet står tændingen på ca. 5° ATDC (efter øverste dødpunkt) i tomgang. Dette er proceduren fra LR´s workshop manual.
Jeg kører iøvrigt på 92 oktan, da det er hvad manualen foreskriver.

Mvh. Steen
Index
10659: sv: sv: Tændingstidspunkt i 110 V8 (01-09-2003 14:43:31) (svar på 10653)
Michael Kristensen (medlemsstatus ukendt) (ip-adr: 80.63.250.70)
Anders og Steen.

Tak for info. I bekræfter min anelse.
Jeg prøver dette ASAP. Og så må jeg vist hellere få købt den WS-manual.

Mvh. Michael