tilbage

Land Rover Forum  

Index
11192: Glas i ny dørtop på S.III (12-10-2003 13:20:59)
Søren Møller #5023, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.68.56.33)
Jeg har et lille efterårsferie projekt: "nye dørtoppe" til min serie 3 og trænger til et godt råd.

I min Restoration Manual anvendes der en slags "klister bånd" til at lime den forreste rude fasti rammen. På min egen bil ser det ud til at der er anvendt en gennemsigtig lim. Hvad er bedst?

Skal jeg endvidere male dørtoppen inden eller efter montering af vinduerne? Opløses malingen evt. af limen? Dørtoppene er sortmalede fra leverandøren.

På forhånd tak.
Søren
Index
11201: sv: Glas i ny dørtop på S.III (13-10-2003 07:55:53) (svar på 11192)
Thomas Holm #3251, reg. mjy (medlem) (ip-adr: 195.97.146.140)
Hej Søren

Du skal sørge for at male dine døroverdele grundigt inden monteringen. Desuden bør du bore et par huller, og fylde godt med tyndtflydende undervognsbehandling ind i hulrummet, så du er sikker på at de er rigeligt velbehandlede inden i.
Da jeg kørte serie III limede jeg den forreste rude i, og det virkede fint, så det kan jeg da anbefale, da man skal skaffe noget utroligt godt tape, hvis de skal limes i med tape.

Mvh

Thomas
Index
11212: sv: Glas i ny dørtop på S.III (14-10-2003 00:09:27) (svar på 11192)
Henrik Gurskov #5821, reg. nsj (medlem) (ip-adr: 194.239.76.243)
Hej Søren...
Jeg har selv, for ikke så længe siden "om kittet" mine ruder i min 88"
Jeg har brugt den tætnings/fuge masse man også bruger til at tætne/samle pladedele... det virker helt fint, og så kan den jo også bruges til det den er lavet til. (pladesamlinger)
Det er jo godt ikke at skulle købe en masse forskellige produkter...
PS den eneste liste jeg har skruet i er den i toppen(den har også fået "fuge"), de andre er "limet" i men fugemassen. Det´er jo et af de svage punkter ved den måde de er samlet på orig. - skruer gennem en jern liste, ned i en vindusramme af jern...= rust
RH
Henrik