tilbage

Land Rover Forum  

Index
11646: Godt råd, tak (12-11-2003 22:30:49)
Lasse Damsgaard #5053, reg. njy (medlem) (ip-adr: 80.162.116.17)
Jeg er i den uheldige situation, at 2,5 TD i min 1987 90" Defender softtop, der kun har gået 80.000 km., er stået af. Jeg fik nyt topstykke på for 20.000 km. siden og nu er stemplerne revnede, en cylinder ridset og topstykket måske gået igen. Det vil koste omkring 20.000 kr. at renovere motoren - igen. Jeg overovejer istedet at finde en 200 TDI. Jeg har fået en pris på 32.000 kr. plus moms for en 200 TDI, der har gået omkring 150.000 km. Prisen er incl. ilægning af motor - til gengæld skal vedkommende så have den gamle motor. Jeg synes det lyder dyrt, men har forhørt et par steder og det lyder som om 200 TDI er forholdsvis dyre. Nu tilspørger jeg så kloge hoveder i gruppen. Hvad vil være mest fornuftig: at få renoveret min gamle 2,5 TD, der efterhånden har voldt så mange kvaler eller ofre det dobbelte og lægge end anden motor i. Og kan det virkelig passe, at en brugt 200 TDI skal være så dyr. Det sidste alternativ er at sælge bilen til en der er mere efingersnild end undertegnede og derfor selv kan lave lortet....
Index
11668: sv: Godt råd, tak (13-11-2003 18:33:19) (svar på 11646)
Paul Sehstedt #0027, reg. sjy (medlem) (ip-adr: 80.196.232.70)
Tjah, Din 2,5 TD har fået det for varmt og rep-garantien er sikkert også passé. 40 af de store lange lapper er mange penge for en 150k km gammel motor se i forhold i, hvad Du kan få i England for 5.200 £ : ny 300 tdi, ny gearkasse, alt nødvendigt blikarbejde, nye kardaner - og så får Du sikkert de gamle stumper med hjem igen...